Fitness Seller

ATX Ram bar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik twijfelde al langer om deze te kopen maar de Black friday sales korting van Fitness seller gaf me de doorslag om 'em toch aan te schaffen.

+Super solide bar
+Geen overdreven spin
+Geen overdreven scherpe knurling zoals bv. de Texas deadlift bar
+Center knurling

-Voor mij mocht er net iets meer whip inzitten
-Wennen aan de ringmarkering die afwijkt van mijn oude Strenghtshop bar, maar dat is een kwestie van wennen gewoon

Al bij al een meer dan prima bar, als je het budget niet hebt voor bv. een Eileiko bar is deze toch wel the best bang for the bucks imo, ik ga hier nog lang en veel plezier van hebben denk ik.
 
Horen die ringmarkeringen niet overal op dezelfde afmetingen te zitten?
 
Horen die ringmarkeringen niet overal op dezelfde afmetingen te zitten?
De ene heeft olympische markeringen en de andere powerlift markeringen.
 
Dat is het lastige met bars. Voor een bench en squat wil je een stijve bar en voor de deadlift veel whip en cleans whip met veel sleeve rotatie.
De rogue bar die ik heb heeft een stuk meer whip maar dat heeft weer een nadeel bij zware squats.

Je zou minimaal 2 verschillende bars moeten hebben om aan die wensen te voldoen.
 
Met je pluspunten ben ik het helemaal eens. Maar je minpunten vind ik dan weer pluspunten.
Eindelijk een barbell met powerlifting ringen. In zowat elke gym heb je de ringen op de afstand voor gewichtheffen zitten, wat totaal geen steek houdt. Die barbells zijn niet gemaakt om van hoogte te laten vallen. Dus waarom dan doen alsof ze voor gewichtheffen zijn?
Dit is een powerlifting barbell met de ringen op de juiste plaats! Top!
Tijdens wedstrijden heeft de barbell ook weinig whip. Dus dan train ik liefst ook met zulke barbell.

Als extra pluspunt zou ik de geribbelde sleeves nog kunnen toevoegen. De plates blijven mooi zitten, ook zonder sluiters. Er handig bij warm-up sets.
 
Als extra pluspunt zou ik de geribbelde sleeves nog kunnen toevoegen. De plates blijven mooi zitten, ook zonder sluiters. Er handig bij warm-up sets.
Dat geribbelde komt dacht ik van die oude barbells uit Rusland met dat click systeem als sluiter.
Niet echt iets wat nu nog in gebruik is afgezonderd van die bars dacht ik.
 
Bedankt voor de review!

Dat geribbelde komt dacht ik van die oude barbells uit Rusland met dat click systeem als sluiter.
Niet echt iets wat nu nog in gebruik is afgezonderd van die bars dacht ik.
Dat is niet wat hier wordt bedoeld. De ATX bars (en diverse andere merken) hebben zeer licht geribbelde sleeves, waardoor de plates wat meer grip hebben. In tegenstelling tot volledig gladde sleeves dus.

Het systeem dat jij bedoelt met zeer diepe groeven komt inderdaad van oude Russische barbells. Die diepe groeven dienen voor de speciale sluiting om in vast te grijpen.
 
Bedankt voor de review!


Dat is niet wat hier wordt bedoeld. De ATX bars (en diverse andere merken) hebben zeer licht geribbelde sleeves, waardoor de plates wat meer grip hebben. In tegenstelling tot volledig gladde sleeves dus.

Het systeem dat jij bedoelt met zeer diepe groeven komt inderdaad van oude Russische barbells. Die diepe groeven dienen voor de speciale sluiting om in vast te grijpen.
Ja precies.
 
Back
Naar boven