MuscleMeat

Nieuwe lunch recepten

Bezoekers in dit topic

SandJ

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
650
Waardering
780
Lengte
1m90
Massa
85kg
Inmiddels fitness ik al een jaar of 9 en maak ik al jaren mijn eigen voedingsschema (na heel veel hier al gelezen te hebben). Ik ben trouwens 1.90m en weeg 85kg.

Na eerst jaren een bulk schema gehad te hadden ben ik het afgelopen jaar sterk gaan minderen in mijn koolhydraten. Mijn bulkschema was 8 boterhammen per dag, iedere 2 uur 2 boterhammen. Nu zit ik op 4 boterhammen (belegd met kipfilet en een gekookt ei) met of een salade of een gevulde wrap, nog steeds iedere 2 uur iets eten. Aangevuld met 2 stuks fruit.

Volgend jaar wil ik nog iets verder in de cut en nu ben ik op zoek naar nieuwe recepten. Wel met een paar voorwaarden: het moet koud gegeten kunnen worden, het moet gezond zijn en als het kan moet het een week houdbaar zijn (zondag is foodprepdag).

De 'lunch' recepten die ik zelf heb gebruikt de afgelopen jaren (alle koolhydraten zijn naar wens aanpasbaar):
  • Thaise quinoa kipsalade; quinoa, kipfiletreepjes, pinda's, taugé, komkommer, limoen, rucola, kokosmelk
  • Quinoa salade; quinoa, rucola, komkommer, feta, limoen, koriander, noten
  • Bonen & quinoa salade; quinoa, zwarte bonen, kidney bonen, cannellini bonen, rucola, koriander, spekjes
  • Kikkererwten salade; kikkererwten, pompoen/zoete aardappel, cherry tomaatjes, rode ui, rucola, feta, citroen
  • Griekse salade; quinoa, rode + groene paprika, feta, tomaten, komkommer, olijven
  • Geitenkaas rozijnen salade; bulgar, sla, wortel, geitenkaas, rozijnen, citroenvinaigrette
  • Hüttenkäse wrap; wraps, kip, hüttenkäse, komkommer, cherrytomaatjes, rucola
  • Griekse wrap; wraps, kip, rijst, komkommer, tomaat, feta, olijven, tzatziki
  • Mexicaanse wrap; wraps, kip, rijst, zwarte, bonen, geraspte kaas, salsa saus, sour cream,
  • Thaise wrap; wraps, kip, rijst, rode, kool, wortel, kokos cream
Dus wie heeft hier nog lekkere en gezonde aanvullingen op?
 
Fijn lijstje met lunch ideeën om mee te nemen, top!

Zelf ga ik altijd wel goed op een flinke bak salsa salade van suikermais, gesnipperd rood uitje, in blokjes fijngesneden tomaat (zaadjes eruit gelaten), mini beetje jalapeno, koriander en wat limoensap erdoor. (Ik moet er wel iets van een simpele pita of wrap/quesadilla erbij:o)

Of heel simpel, een wittekoolsalade met rozijntjes, walnoten en stukjes appel met een paar lepels yoghurt erdoor:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Wraps, biefstuk, rode en groene paprika, ui, cheddar / oude kaas
Wraps, kip, maïs, rode en groene paprika, ui, salsa saus
Couscous / bulgur, kip, tomaat, komkommer, rode paprika, mango, chilisaus
 
Verse dingen die een week goed blijven is wel lastig.
 
Daar heb ik overheen gelezen. Hou zelf bereid vlees tot 4 dagen na bereiding aan.
Invriezen is ook altijd nog een optie, en dan halverwege de week eruit halen.
 
Back
Naar boven