Fitness Seller

Peiling Forum Challenges 2018 *Opiniepeiling*

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.308
Waardering
65.412
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Beste leden,

In 2018 gaan we uiteraard verder met de Forum challenges, welke challenges zouden jullie graag voorbij zien komen ?

Het moderator team
 
Ben wel fan van oefeningen waarbij het lichaam als gewicht wordt gebruikt.
Dragonfly.
 
Liefst zie ik 12 vaste oefeningen met 1rm afgewisseld met 10 reps. Vooraf bepaald dus er kan voor getraind worden. Je mag oefeningen overslaan, geen probleem.
Om en om 1rm en volgende maand 10 reps. Jaar erop andersom dus de 1rm oefening word 10 reps enz.
Je ziet je progressie in de openingspost, hebt een leuk doel om voor te trainen en kun je winnaar zijn in je gewichtsklasse.

Zoiets als dit, nu is het de kans om het door te voeren aangezien het jaar net begonnen is. Zo is er meer een soort van competitie van te maken, met meer uitdaging en minder challenges waar je gewoon zwaar benadeeld wordt als heavy of juist light weight lifter.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Gaan mensen daadwerkelijk trainen voor een DBB challenge? Er zijn nu al maar een tiental deelnemers per challenge. Ook maak je het voor nieuwkomers moeilijk mee te doen als je lopende records hebt.
 
Lastig.... Zal eens kijken of ik wat leuks kan vinden. Staan ook wel eens van die filmpjes op YouTube bodybuilders vs powerlifters of strongman :P etc (van strenght wars zie ik net)

Iets met 1rm is ook wel leuk om te doen alleen wat minder voor beginners of degene die er niet zo mee bezig zijn. Die zijn dan benadeeld. Zou dan sowieso wel met wilks gaan werken.

Eet challenge blijft ook leuk om tussendoor eens te doen. De nuggets kwamen al voorbij , misschien zijn er nog andere ideeën .

Overhead squats lijkt mij nog wel eens leuk:D
 
Gaan mensen daadwerkelijk trainen voor een DBB challenge? Er zijn nu al maar een tiental deelnemers per challenge. Ook maak je het voor nieuwkomers moeilijk mee te doen als je lopende records hebt.

Er is niet echt tijd om hiervoor te trainen imo. Wanneer een challenge bekend is heb je een maandje de tijd wat neer te zetten.
 
Gaan mensen daadwerkelijk trainen voor een DBB challenge? Er zijn nu al maar een tiental deelnemers per challenge. Ook maak je het voor nieuwkomers moeilijk mee te doen als je lopende records hebt.

Men traint als het goed is toch sowieso al? Net als vorig jaar kun je gewoon meedoen met een bepaalde challenge of niet.
 
Nog een eet challenge is ook wel leuk.
 
Kan iets met categorieën ? Beginner/Intermediate/expert ofzo ?
Ik zag soms gewichten voorbij komen die ik nog niet kan heffen, laat staan een oefening mee uitvoeren, maar als beginner wil ik wel eens iets meedoen dat ik aankan...
 
Kan iets met categorieën ? Beginner/Intermediate/expert ofzo ?
Ik zag soms gewichten voorbij komen die ik nog niet kan heffen, laat staan een oefening mee uitvoeren, maar als beginner wil ik wel eens iets meedoen dat ik aankan...

Moet en er wel genoeg deelnemers zijn;)
 
En genoeg elite accounts om te verdelen...
 
Moet en er wel genoeg deelnemers zijn;)

klopt, maar nu begin ik er gewoon niet aan, misschien zijn er ook meer deelnemers als het iets laagdrempelig is...
 
Gewoon zo doorgaan. Ene challenge gaat een ander nou meer liggen dan een ander.
Wellicht om het gelijk te trekken een wilks schaal neerleggen om per categorie of gewichtsklasse iedereen zo eerlijk mogelijk te vergelijken.
 
Zo doorgaan. Gewichtklassen of trainingsniveaus opdelen krijg je niet genoeg animo voor op basis van de voorgaande challanges. 1RM challanges op een diversiteit aan oefeningen lijkt me geen goed idee, te blessuregevoelig op veel oefeningen.

Misschien dat er iets met wilks gedaan kan worden zodat alle challanges voor zowel lichtere als zwaardere jongens te doen zijn. Dit gaat echter wel enorm veel discussie opleveren omdat dit buiten de sq/dl/bp erg ingewikkeld is.
 
Zo doorgaan. Gewichtklassen of trainingsniveaus opdelen krijg je niet genoeg animo voor op basis van de voorgaande challanges. 1RM challanges op een diversiteit aan oefeningen lijkt me geen goed idee, te blessuregevoelig op veel oefeningen.

Misschien dat er iets met wilks gedaan kan worden zodat alle challanges voor zowel lichtere als zwaardere jongens te doen zijn. Dit gaat echter wel enorm veel discussie opleveren omdat dit buiten de sq/dl/bp erg ingewikkeld is.

Mee eens. Het moet ook geen powerlift competitie gaan worden, daar heb je de poweliftwedstrijden al voor. Iedereen kan de logs en uitslagen lezen van de leden wat ze kunnen op de grote oefeningen. Zit geen verrassing of uitdaging in. Bovendien zijn deze jongens al vaak met schema's bezig dat ze liever niet pieken tussendoor.

Ik vind het juist leuk op het forum dat er challenges voorbij komen die je niet elke dag traint of doet. Hebben best een diversiteit aan oefeningen gehad.

Een idee om bij de gewichten van de challenges de wilksformule te hanteren. Nu zijn bij bw challenges de zwaarderen kansloos en bij een vast gewicht de lichteren kansloos. De wilksformule zorgt dat iedereen mee kan doen, dus meer deelnemers, spannender en altijd eerlijk en zonder gezeur.

Een zware core challenge of bijv sprongkracht lijkt me ook wel leuk.
 
Whiskey/vodka deadlifts.

Wie meeste deadlifts kan doen met 120 ofzo wilks binnen 10 minuten, na elke deadlift een klein shotje.
 
500m roeien voor de snelste tijd is misschien ook wel een leuke challenge, voor de rest vond ik het allemaal wel prima. heb ook bijna niet mee gedaan en ga waarschijnlijk de komende tijd ook niet meer meedoen.

Whiskey/vodka deadlifts.

Wie meeste deadlifts kan doen met 120 ofzo wilks binnen 10 minuten, na elke deadlift een klein shotje.

ja lekker gaan comazuipen.

120 wilks kun je toch wel een rep of 50 mee doen in 10 minuten tijd en 50 shotjes is niet te doen en daarbij ook niet verstandig.
maar wil wel zien hoe jij met een fles whiskey/wodka bij de basic fit deadlift gaat doen. denk niet dat ze dat daar leuk gaan vinden.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Back
Naar boven