Fitness Seller

Minimale stats voor PL Wedstrijd?

Bezoekers in dit topic

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo,

Om te beginnen, mijn stats op dit moment zijn absoluut niet om over naar huis te schrijven, hier ben ik mezelf van bewust. Ik word in februari/maart geopereerd en hierna minimaal 4 weken niet aan enige vorm van krachttraining doen, dus dan zullen de stats nog wel een stukje verder achteruitlopen.
Hierna is het echter wel de bedoeling om een datum van een wedstrijdje te prikken, en hier naar toe te werken. In maart word ik 17, en nou vroeg ik me af, wat zijn nou de minimale stats/totale gewichten/wilks punten die je moet hebben voordat je ook maar mag/kan denken om aan zo'n wedstrijd mee te doen?

Mvg, Jesper
 
Heej,

Waar je begint maakt niet uit en er zijn geen minimale eisen om mee te mogen doen aan een powerliftwedstrijd. Wel raad ik aan een speciale beginnerswedstrijd te doen. Je kunt de agenda vinden op: Wedstrijden | K.N.K.F. - Sectie Powerliften

Kies hier een (beginnerswedstrijd) uit. let wel op dat je niet de Fox, sbd of DRC cup mag doen en daarna nog een beginnerswedstrijd.
 
Heej,

Waar je begint maakt niet uit en er zijn geen minimale eisen om mee te mogen doen aan een powerliftwedstrijd. Wel raad ik aan een speciale beginnerswedstrijd te doen. Je kunt de agenda vinden op: Wedstrijden | K.N.K.F. - Sectie Powerliften

Kies hier een (beginnerswedstrijd) uit. let wel op dat je niet de Fox, sbd of DRC cup mag doen en daarna nog een beginnerswedstrijd.

Thanks voor je reactie! Beginnerswedstrijden kun je wel gewoon ongelimiteerd doen? Of is dit ook eenmalig?
Zie toevallig eentje in Groningen staan, begin februari, misschien is dat wel wat dan, zou net een goede krachtmeting zijn zo vlak voor de operatie.
 
Voor het NK is een minimaal totaal nodig wat je moet liften op een van de qualificatie wedstrijden.

Voor alle andere wedstrijden maakt het niks uit, als je de stang kan tillen kan je mee doen.

Dus gewoon lekker een beginnerswedstrijd uitzoeken en meedoen :)
 
25 25 65
 
Voor het NK is een minimaal totaal nodig wat je moet liften op een van de qualificatie wedstrijden.

Voor alle andere wedstrijden maakt het niks uit, als je de stang kan tillen kan je mee doen.

Dus gewoon lekker een beginnerswedstrijd uitzoeken en meedoen :)


Dat moet nog te doen zijn :D
 
Thanks voor je reactie! Beginnerswedstrijden kun je wel gewoon ongelimiteerd doen? Of is dit ook eenmalig?
Zie toevallig eentje in Groningen staan, begin februari, misschien is dat wel wat dan, zou net een goede krachtmeting zijn zo vlak voor de operatie.
Nee, je mag 1x zo een wedstrijd doen en dan moet je een van de 'echte' wedstrijden doen. Daarbij zijn powerlifters vaak heel aardig en leer je veel van deze meets. Ook is er een soort respect voor iedereen die lift, al is de persoon met begonnen. Het is niet zoals bij het bodybuilden waar je meer haantjesgedrag hebt. Daarbij groeit je totaal héél snel en is er niks leukers dan elke wedstrijd prs kunnen zetten.
 
Nee, je mag 1x zo een wedstrijd doen en dan moet je een van de 'echte' wedstrijden doen. Daarbij zijn powerlifters vaak heel aardig en leer je veel van deze meets. Ook is er een soort respect voor iedereen die lift, al is de persoon met begonnen. Het is niet zoals bij het bodybuilden waar je meer haantjesgedrag hebt. Daarbij groeit je totaal héél snel en is er niks leukers dan elke wedstrijd prs kunnen zetten.

Is het dan niet verstandiger om het verder uit te stellen, zo'n beginnerswedstrijd? Heb de sfeer als eens ondervonden bij een amateurwedstrijdje, en wat je zegt klopt wel, mocht het op zo'n beginnerswedstrijd +- hetzelfde zijn. Werd veel geholpen en kreeg hier en daar wat goede tips.
 
Is het dan niet verstandiger om het verder uit te stellen, zo'n beginnerswedstrijd? Heb de sfeer als eens ondervonden bij een amateurwedstrijdje, en wat je zegt klopt wel, mocht het op zo'n beginnerswedstrijd +- hetzelfde zijn. Werd veel geholpen en kreeg hier en daar wat goede tips.
Gewoon 1 beginnerswedstrijd doen en daarna al lekker voor het eggie. Hoe meer wedstrijden hoe meer ervaring en de aanloop ernaar toe levert vaak de meeste gains op en qua motivatie ook erg leuk te doen. Anders tussentijds wat mockmeets erbij pakken maar ervaring leert dat wedstrijden toch wel het lekkerst zijn om te doen icm netwerk en voorbereiding.
 
He, ik wilde net een topic openen hierover.

Het lijkte mij ook leuk om eens mee te doen aan een powerlifting wedstrijd.

Ik zag bij powerliftingnederland.nl dat er in mei een beginners wedstrijd is.

Ik ben 32 jaar en ongeveer 84 kg en op dit moment:
Squat 160kg
Bench 102.5 kg
Deadlift 190 kg

Mijn vragen:

-ik heb nog nooit echt met een riem getraind. Een riem is vast niet verplicht, maar zou wel volgens mij wel raar als je zonder riem komt opdagen?

-je moet hier ook je startgewicht invullen. Ik heb werkelijk geen idee wat nou verstandig is. Iemand tips?
Als bijv 160 kg mijn max nu is (als ik nu de komende maanden de focus alleen op powerliften leg zal het nog wel een stukje omhoog gaan), dan bijvoorbeeld de opener met 150, daarna 160 en als laatste 162.5 of 165 proberen ofzo?
 
He, ik wilde net een topic openen hierover.

Het lijkte mij ook leuk om eens mee te doen aan een powerlifting wedstrijd.

Ik zag bij powerliftingnederland.nl dat er in mei een beginners wedstrijd is.

Ik ben 32 jaar en ongeveer 84 kg en op dit moment:
Squat 160kg
Bench 102.5 kg
Deadlift 190 kg

Mijn vragen:

-ik heb nog nooit echt met een riem getraind. Een riem is vast niet verplicht, maar zou wel volgens mij wel raar als je zonder riem komt opdagen?

-je moet hier ook je startgewicht invullen. Ik heb werkelijk geen idee wat nou verstandig is. Iemand tips?
Als bijv 160 kg mijn max nu is (als ik nu de komende maanden de focus alleen op powerliften leg zal het nog wel een stukje omhoog gaan), dan bijvoorbeeld de opener met 150, daarna 160 en als laatste 162.5 of 165 proberen ofzo?
Riem niet verplicht of niet raar om zonder te liften. Wat je invult bij inschrijving doen ze behalve de indeling van de groepen vrij weinig mee. Pas bij de weging geef je de openers door van die wedstrijd. Dat is dus zorg voor later pas . Zou gewoon je huidige max invullen. Geeft wel wat scheve gezichten als je ineens een stuk minder zou kunnen dan je geschatte max bijvoorbeeld .
 
He, ik wilde net een topic openen hierover.

Het lijkte mij ook leuk om eens mee te doen aan een powerlifting wedstrijd.

Ik zag bij powerliftingnederland.nl dat er in mei een beginners wedstrijd is.

Ik ben 32 jaar en ongeveer 84 kg en op dit moment:
Squat 160kg
Bench 102.5 kg
Deadlift 190 kg

Mijn vragen:

-ik heb nog nooit echt met een riem getraind. Een riem is vast niet verplicht, maar zou wel volgens mij wel raar als je zonder riem komt opdagen?

-je moet hier ook je startgewicht invullen. Ik heb werkelijk geen idee wat nou verstandig is. Iemand tips?
Als bijv 160 kg mijn max nu is (als ik nu de komende maanden de focus alleen op powerliften leg zal het nog wel een stukje omhoog gaan), dan bijvoorbeeld de opener met 150, daarna 160 en als laatste 162.5 of 165 proberen ofzo?

Om verder te gaan op de reactie van lloydatoni. Het is een sterke aanrader om ergens een sportschool te zoeken waar meerdere mensen wedstrijd gericht powerliften. In het ideale geval zou je een coach nemen die je begeleid, maar dat kost vaak al best wel veel geld. Als je geen coach neemt, neem dan in ieder geval iemand mee die een beetje met je meeloopt, kaartjes voor volgende beurten doorgeeft, spullen beetje bijhoudt en zorgt dat je hebt wat je op dat moment nodig hebt. Ik heb vaak zat gewoon wat vrienden mee genomen die dit voor mij deden, voordat ik zelf een coach had. Wat ik qua openers aanraad aan de meeste mensen, begin met een gewicht dat je in training kan doen voor 3 herhalingen met de techniek die je ook in de wedstrijd hoort te doen (denk aan gepauzeerd bankdrukken en onder parallel squatten). Vanuit daar kan je kijken hoeveel gewicht je denkt dat je er nog bij kan doen. Let wel dat als je een beurt gemist hebt, je daarna niet mag verlagen. Succes!
 
Bedankt, nee een sportschool en een coach gaat het niet worden voor mij. Ik ben op dit moment al een flinke tijd bezig met "strength and conditioning". Ik probeer dus een beetje all round atletisch te trainen (kracht, explosiviteit, conditioning, kickboksen, sprinten, springen, stoten trappen draaien etc).

Denk een beetje Joe defrano stijl.


Maar het lijkt me dus gewoon een keer leuk om een periode de nadruk te leggen op powerliften.

Ik begrijp dat ik nooit kampioen powerliften zal worden maar het lijkt me gewoon leuk om een keer te beleven (en wie weet bevalt het wel zo goed dat ik het vaker wil gaan doen.

Ik zal het dus zonder coach moeten doen en misschien wel helemaal alleen :)

Maar bedankt voor de tip wat betreft de opener met je 3rm.
 
Back
Naar boven