Fitness Seller

Marciano's Powerlog: -83kg = undefined;

Bezoekers in dit topic

Bedoel je de opmerking bij je deadlift tov liften mét belt of sowieso?

Ik faal zelf altijd vanaf de grond als ik faal terwijl dat niet vaak voorkomt bij conventioneel :(

Allebei wel, hoewel liften met belt de lift-off ook wel iets makkelijker maakt voor mijn gevoel, maar het blijft een zwakker punt. Bij de knieen ligt denk ik wel mijn sticking point. Ik heb nog nooit een deadlift gefaald op lock-out en de block pulls gaan aardig makkelijk.

Dan ligt jouw punt dus ook bij de lift-off?
 
Allebei wel, hoewel liften met belt de lift-off ook wel iets makkelijker maakt voor mijn gevoel, maar het blijft een zwakker punt. Bij de knieen ligt denk ik wel mijn sticking point. Ik heb nog nooit een deadlift gefaald op lock-out en de block pulls gaan aardig makkelijk.

Dan ligt jouw punt dus ook bij de lift-off?

Belt helpt mij inderdaad ook. Met name gedurende de gehele lift even hard blijven bracen, die controle heb ik beter met belt.

Jep helaas wel. Terwijl ik deficit deadlifts niet echt zie helpen voor mezelf hiervoor. Denk dat het bij mij een kwestie is van zwakke lats en m'n hamstrings niet optimaal activeren.
 
Belt helpt mij inderdaad ook. Met name gedurende de gehele lift even hard blijven bracen, die controle heb ik beter met belt.

Jep helaas wel. Terwijl ik deficit deadlifts niet echt zie helpen voor mezelf hiervoor. Denk dat het bij mij een kwestie is van zwakke lats en m'n hamstrings niet optimaal activeren.

Dat helpt inderdaad erg goed. Daarom doe ik altijd deadlifts met belt minimaal 1x pw. Gewoon om te blijven oefenen met belt. 1x pw beltless houd ik er voorlopig ook in.

Wellicht dat paused deadlifts helpen?
Wel gek, ik zou zeggen dat als de lats het zwakke punt zijn je daar over de hele lift last van zou hebben.
 
Volgens mij ligt bij de meesten wel het zwakste punt bij de lift off. Goed de slack uit de bar kunnen trekken kan wel al helpen.

Terwijl ik deficit deadlifts niet echt zie helpen voor mezelf hiervoor. Denk dat het bij mij een kwestie is van zwakke lats en m'n hamstrings niet optimaal activeren.
Misschien deze oefening eens een aantal weken proberen, die spreekt zowel de hammies als de bovenrug aan:

 
Dat helpt inderdaad erg goed. Daarom doe ik altijd deadlifts met belt minimaal 1x pw. Gewoon om te blijven oefenen met belt. 1x pw beltless houd ik er voorlopig ook in.

Wellicht dat paused deadlifts helpen?
Wel gek, ik zou zeggen dat als de lats het zwakke punt zijn je daar over de hele lift last van zou hebben.

Slim inderdaad! De vierdaagse Sheiko variant waarmee ik start in februari heeft ook meer variaties erin zitten dus wie weet wat dat brengt.

Ik heb/had wel erg veel moeite met de bar dicht bij m'n lichaam houden daardoor ja. Dat is de afgelopen 3 maanden al stukke verbeterd.

Volgens mij ligt bij de meesten wel het zwakste punt bij de lift off. Goed de slack uit de bar kunnen trekken kan wel al helpen.

Misschien deze oefening eens een aantal weken proberen, die spreekt zowel de hammies als de bovenrug aan:


Ik doe nu sinds 3 maanden pendlay rows met dezelfde stance en grip width approach uit het filmpje. Ga dit voorlopig nog even aanhouden ipv te wisselen, anders is het net te kort tijd om conclusies te trekken vind ik.

Ook met m'n pendlay rows pull ik eerst de slack out of the bar voordat ik pull, dat helpt al enorm!
 
Volgens mij ligt bij de meesten wel het zwakste punt bij de lift off. Goed de slack uit de bar kunnen trekken kan wel al helpen.


Misschien deze oefening eens een aantal weken proberen, die spreekt zowel de hammies als de bovenrug aan:


Mooi filmpje! Grappig dat ik hem precies zo uitvoer als hij beschrijft maar had geen besef van wat hij daarover zegt tot nu toe. Bedankt voor het delen!
 
Slim inderdaad! De vierdaagse Sheiko variant waarmee ik start in februari heeft ook meer variaties erin zitten dus wie weet wat dat brengt.

Ik heb/had wel erg veel moeite met de bar dicht bij m'n lichaam houden daardoor ja. Dat is de afgelopen 3 maanden al stukke verbeterd.



Ik doe nu sinds 3 maanden pendlay rows met dezelfde stance en grip width approach uit het filmpje. Ga dit voorlopig nog even aanhouden ipv te wisselen, anders is het net te kort tijd om conclusies te trekken vind ik.

Ook met m'n pendlay rows pull ik eerst de slack out of the bar voordat ik pull, dat helpt al enorm!

De stang naar je toe trekken is zo ontzettend belangrijk. Ik merk gewoon als ik ook maar 1cm te ver van mijn schenen kom door het verliezen van mijn balans dat de lift al een stuk moeilijker te trekken is.

Ben erg benieuwd naar je 4-daagse programma! :-)
 
Training van vanavond.
Had een korte nachtrust en een dagje minder herstel, maar het ging best oke. Geen spierpijn in elk geval, wel een beetje moe.

Trainingsschema is weer een tandje meer dan vorige week.

squat
5x 60
5x 70
5x 120
5x 150
3x 160
3x 170
3x 170
3x 170

commentaar
Goeie snelheid.

paused bench press
5x 60
5x 60
5x 90
5x 100
3x 110
3x 115
3x 115
3x 115

deadlift
5x 70
5x 120
5x 150
3x 180
3x 190
3x 190
3x 190

bent over row a la deadlift row
6x 77,5
6x 77,5
6x 77,5

overhead press
6x 57,5
6x 57,5
6x 57,5
 
Training van zonet.
Echt weer een lekkere training gehad. Lekker veel energie en de gewichten voelden easy. Ook weer een klein vpr op de deadlift neergezet.


small squat
5x 60
5x 70
5x 110
5x 120
5x 130
5x 145
5x 145
5x 145

paused mid-grip bench
5x 60
5x 60
5x 85
5x 100
5x 100
5x 100
5x 100

deadlift beltless
5x 70
5x 120
5x 135
5x 160
5x 175
5x 180
5x 180 beltless vpr

block pulls
3x 140
3x 187,5
3x 187,5
3x 187,5

biceps curls
8x 16
8x 16
8x 16
8x 16

tricep push down
8x 54
8x 54
8x 54
8x 59

planks
3x30s +15kg
 
Alle drie de lifts en dan ook nog blockpulls, damn :emo:

Moet zeggen dat het me steeds makkelijker afgaat dan voorheen om de 3 lifts op een dag te doen! Maar dit is ook nog relatief 'licht'.
Heb ook niet echt last van spierpijn, wel voelbaar maar lang niet zo erg als eerst. We gaan morgen zien hoe het gaat.
 
Ik ben ook in, lees dat je onder begeleiding staat van Jordi, hoe bevalt dat?
 
Ik ben ook in, lees dat je onder begeleiding staat van Jordi, hoe bevalt dat?

Leuk! Welkom!

Klopt, sinds april vorig jaar en het bevalt goed. Ik train niet meer iedere week in de gym zelf omdat ik verhuisd ben, maar krijg gewoon iedere week een geprogrammeerd schema op maat aan de hand van de feedback (met video materiaal) die ik wekelijks stuur. Een kritische blik op mijn trainingen en een aangepast schema maakt het voor mij wel prettig.
 
Training van vanmiddag. Was een beetje sore maar had naarmate de training toenam steeds meer energie, dus het stond niet echt in de weg. Bijna alle gewichten gingen easy.

paused squat
5x 60
5x 70
5x 100
5x 110
5x 130
5x 130
5x 130

commentaar
Makkelijk. VPR staat volgens mij op 3x5x137,5.

paused bench press legs up
5x 60
5x 60
5x 75
5x 90
5x 105 PR
5x 105
5x 105

commentaar
Vooral de eerste set ging nog best pittig. Merk hier ook dat mijn triceps dominanter zijn dan de kracht in mijn borst. Laatste set ging eigenlijk nog gek genoeg hard en easy.

paused bench 3/4
5x 102,5
5x 102,5
5x 102,5
5x 102,5

commentaar
Bijelkaar nog redelijk pittig deze sessie bench, maar gewicht was ook hier makkelijk.

stiff legged deadlift (hookgrip)
5x 70
5x 95
5x 110
5x 110
5x 110

commentaar
Gaat steeds makkelijker.

dips
8x
8x
8x

bicep ez bar curl (12,5kg aan schijven)
8x
8x
8x

planks (+10kg)
30s
30s
30s

Lekkere training gehad weer!
 
Nieuwe week en we voeren de intensiteit weer wat op.
Kleine aanpassing deze week in de volgorde. Vandaag mijn assist/hersteldag weer moeten doen aangezien ik woensdag ga trainen in amsterdam en dan mijn zware dag ga doen.
Ik moet die dag overdag een soort van rugby gaan doen voor een training via mijn werk dus dat wordt denk ik wel een pittige dag, hopelijk heb ik er tijdens de training geen last van. Heb er daarom ook voor gekozen om de minst zware training te doen.

paused squat
5x 70
5x 70
5x 100
5x 120
5x 130
5x 135
5x 135

commentaar
Easy, maar logisch dat het veel makkelijker gaat dan normaal. Ik was nu optimaal hersteld zoals iedere maandag dus dat scheelt echt wel een hoop in kracht.

paused bench press legs up
5x 60
5x 60
5x 75
5x 90
5x 107,5 PR
5x 107,5
5x 107,5

commentaar
Was echt wel pittig, maar wel gehaald. Twijfel of ik dit volume nog kan opvoeren op dit moment. Wel bruut dat ik nu gewoon zonder legdrive kan benchen wat ik een half jaar geleden net niet met leg drive kon benchen.

paused bench 3/4
5x 105
5x 105
5x 105
5x 105

stiff legged deadlift
5x 70
5x 95
5x 110
5x 110
5x 110

dips
8x
8x
8x

bicep curls ez-bar (10kg aan schijven)
8x
8x
8x
 
Training van zonet @ Strength Academy!
De hele dag een beetje op het rugbyveld gestaan. Fysiek niet heel spannend maar was wel aardig gaar toen ik thuis kwam aangezien het redelijk fris was buiten. Niet echt wat van gemerkt tijdens de training.

squat
5x 70
5x 70
5x 120
5x 150
3x 160
3x 170
3x 180 PR
3x 180

commentaar
Flink PR op de squat (was 2x180) en nu for reps. Super blij mee, ook met de snelheid, voelde prima. Werd helaas wel steeds misselijk waardoor focus en spanning wat meer moeite kostte maar kreeg 180 het er gewoon uit.

paused bench press
5x 60
5x 90
5x 100
3x 110
3x 115
3x 120
3x 120

deadlift
5x 70
5x 120
5x 150
3x 180
3x 190
3x 200
3x 200

commentaar
Bij deadlifts was de energie een beetje op, maar trok het nog redelijk makkelijk van de grond.

Toen naar huis, had het wel gezien voor vandaag. Rows en overhead press probeer ik zaterdag.
 
Gefeliciteerd met je PR :)

Train je nu gewoon bij een basic fit als je niet bij strength academy traint trouwens?
Materiaalverschil zal je denk ik wel merken in je prestatie of het net beter kunnen positioneren? Ik wel in ieder geval :p
 
Gefeliciteerd met je PR :)

Train je nu gewoon bij een basic fit als je niet bij strength academy traint trouwens?
Materiaalverschil zal je denk ik wel merken in je prestatie of het net beter kunnen positioneren? Ik wel in ieder geval :p

Dankje! :)

Jep, gelukkig zit er hier ook een in de buurt dus dat kwam goed uit aangezien ik al een abbonement had.
Wel een beetje ja. Ik ga er vanuit dat de stangen daar allemaal gewoon 20kg wegen. Ik heb laatst samen met iemand 2 daar gewogen en dat waren ze ook. We wilden weten of de stangen zonder midden knurling zwaarder waren dan degene met, en ook omdat sommige stangen veel dikker zijn dan 'normaal'. Verder allemaal crossfit schijven en hebben de stangen ook geen 'echte knurling'. Maar de kwaliteit is goed genoeg!
Ik heb het weleens erger gezien.
 
Training van gisteren. Echt wel een top training gehad. Kleine aanpassing echter in mijn small squat, die moet ik highbar gaan doen.

highbar small squat
5x 70
5x 70
5x 110
5x 120
5x 130
5x 140
5x 150 PR
5x 150

commentaar
Moest dus highbar hier, behoorlijk pijnlijk op mijn traps. Gewicht was alsnog easy, had verwacht dat ik hier meer moeite mee zou hebben als ik dit meet met een half jaar geleden. Maar ik heb natuurlijk geen pijntjes meer en de squat gaat ook wel lekker over het algemeen.

paused bench press mid-grip
5x 60
5x 60
5x 85
5x 95
5x 102,5
5x 102,5
5x 102,5

commentaar
Bench was een beetje off... spanning was lastig, dessalniettemin geen problemen.

deadlift beltless
5x 70
5x 120
5x 135
5x 160
5x 175
5x 185 PR
5x 185

commentaar
Deadlift ging echt kneite hard. Room for more. 5x190 zou er ook wel inzitten. September 2016 was dat mijn record met belt.


block pulls
3x 160
3x 190
3x 200
3x 200

commentaar
Relatief easy.

tricep push down
8x 54
8x 59
8x 59
8x 59 nog best zwaar :)

snel wat biceps en toen ging de gym dicht.

-------------

Overigens een vet % meting laten doen. Op het moment zit ik ongeveer op 19%. Dikkertje dus. Gewicht schommelt rond de 89kg-91kg.
 
Dankje! :)

Jep, gelukkig zit er hier ook een in de buurt dus dat kwam goed uit aangezien ik al een abbonement had.
Wel een beetje ja. Ik ga er vanuit dat de stangen daar allemaal gewoon 20kg wegen. Ik heb laatst samen met iemand 2 daar gewogen en dat waren ze ook. We wilden weten of de stangen zonder midden knurling zwaarder waren dan degene met, en ook omdat sommige stangen veel dikker zijn dan 'normaal'. Verder allemaal crossfit schijven en hebben de stangen ook geen 'echte knurling'. Maar de kwaliteit is goed genoeg!
Ik heb het weleens erger gezien.

Hier hebben ze ook inderdaad van die dikke stangen zonder echte knurling. En dunnere (normale dikte) met een heuwl klein beetje knurling. Vind het maar niks :p

Lekker getraind!
 
Back
Naar boven