XXL Nutrition

Kan je wel redelijk spiermassa behouden na een kuur? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je kunt iets overhouden ja maar kuren geeft vaak een tijdelijk resultaat en als je ver boven je natty max zit ben je binnen 6 maanden alles kwijt.
Zit je nog niet boven je natty max dan hou je je massa redelijk vast.
 
OK begrepen. :)

Zelf ben ik wel OK met een test-only eerste kuur want pinnen is nog "spannend" voor mij, zal nog wel een paar keer duren voordat het makkelijk overal in gaat ;)
 
Al deze reacties... bij mijn eerste kuur was ik hele jaar on en won ik vet veel massa en zodra ik 3 maanden off ging voelde ik me wel moe maar trainde alsnog gewoon omdat ik het leuk vind. Intensiteit hield ik hetzelfde maar trainde niet meer zovaak
3 maanden off betekent ook minder trainen om te herstellen.

En ja wie zich kut voelt tijdens off-periode is gewoon weak minded die overal drama van maken ja dit ja dat
 
Wat is de functie dan van een eerste kuur die test only is?
Dezelfde functie als een ander kuur. Zoveel mogelijk proberen te winnen en zo weinig mogelijk proberen te verliezen na je kuur. Ik zou niet weten waarom een eerste kuur een test only moet zijn.
 
Ik behoud +- alles op 150mg test per week na 10weken sust 500 en tren 400. Ik heb m'n calorieën wel verlaagd omdat je met tren toch wel iets meer kunt eten zonder al te dik te worden.

Beetje vergelijkbare scenario gehad.

Tijdens kuur 500 sust en 400 tren op 5000 kcal gezeten.
In off-periode gezakt met 1000kcal en op 4000 kcal onderhoud overgegaan.

1 maand off periode gaf een drop van 2kg loss (op een winst van 10kg) dus 20% van behaalde result eraf.
maand erna gwn de resterende 8kg spiermassa winst kunnen behouden.

Nu alleen 5kg verloren ivm ziek zijn (zie eventueel mijn topic hierover), maar men zegt dat dit waarsch vocht is.
Zodra ik next meting heb gehad laat ik wel even weten of ik nog steeds mijn behaalde massa gedropt is of nog op gelijk niveau zit, of misschien zelfs gestegen is.
 
Beetje vergelijkbare scenario gehad.

Tijdens kuur 500 sust en 400 tren op 5000 kcal gezeten.
In off-periode gezakt met 1000kcal en op 4000 kcal onderhoud overgegaan.

1 maand off periode gaf een drop van 2kg loss (op een winst van 10kg) dus 20% van behaalde result eraf.
maand erna gwn de resterende 8kg spiermassa winst kunnen behouden.

Nu alleen 5kg verloren ivm ziek zijn (zie eventueel mijn topic hierover), maar men zegt dat dit waarsch vocht is.
Zodra ik next meting heb gehad laat ik wel even weten of ik nog steeds mijn behaalde massa gedropt is of nog op gelijk niveau zit, of misschien zelfs gestegen is.
Ik heb calorieën met zo'n 600 verlaagd en ook 2kg lichter dan aan het eind van de blast. Vorige week een deloadweek gedaan en calorieën met nog eens 200 verlaagd en dan ging het ook snel naar beneden.

Gewicht hangt er terug allemaal aan momenteel (buiten die eerste 2kg loss).

Gewoon calorieën hoog genoeg houden
 
na de kuur kom je wel snel in vet aan, dus natuurlijk moet je je calorieën hoog houden maar tot op zekere mate.
 
Ik behield alles vind ik, want volgens de spiegel leek ik niet kleiner te worden. Maar kracht verloor ik wel beetje. Voeding en training hoort hetzelfde te zijn. Ik nam wel supplementen zoals test-boosters en creatine.
otc test boosters doen niks.
 
Effe gauw het topic doorgenomen en alweer een aantal zaken gelezen van mensen die hersenloos papegaaien:

- de ideale eerste kuur is niet test only. In tegendeel dit is een kuur waar de massawinst niet echt clean is. Bovendien een reële kans op te hoog oestrogeen. Keep it up internet en blijf maar lullen dat dit DE eerste kuur is. Test/mast of test/primo leveren veel betere resultaten.

- kuren is huren en je MAG pas kuren als je op je natty max zit, zijn nog twee beauties van bullshit uitspraken. Van zodra je een basis hebt qua trainingservaring en kennis van dieet, kan je namelijk al gaan kuren. De winst die je dan neemt kan je vrij gemakkelijk behouden en dus is kuren niet huren en best zinvol geweest. Van zodra je na een kuur veel terugvalt, terwijl je goed blijft eten en trainen, mag je er van uitgaan dat je op je natty max zit. Pas dan is kuren huren, blasten/cruisen is dan een manier om langere tijd een grotere fysiek te behouden. Logisch dat blasten/cruisen een goed doordachte beslissing moet zijn.

Toch positief dat er ook al een aantal leden gereageerd hebben in dit topic, die niet hersenloos papegaaien maar relevante ervaring hebben en/of nadenken.
 
Laatst bewerkt:
Heb advies gelezen als:
Gewichten niet verlagen na de kuur
Dezelfde aantal calorieën blijven eten
Goede PCT (bv Nolva)

Kan je dan wel een beetje redelijk spiermassa behouden? Of is het toch zo dat je geleidelijk de helft helemaal kwijt raakt?
Of je je spiermassa weet te behouden is van verschillende factoren afhankelijk.

Denk hierbij aan je energie-inname, je leeftijd, je totale vet- en spiermassa, de mate waarmee je herstelt na een kuur, hoe goed je trainingsschema überhaupt is om massa te pakken, enz.

Een energietekort, een hogere leeftijd, een lagere vetmassa, een hogere spiermassa, een langzamer herstel na een kuur en een slecht trainingsschema zijn alle factoren die de mate waarmee je je spiermassa weet te behouden na een kuur negatief beïnvloeden. Voor een deel is het ook afhankelijk van je genen.

Als je als beginner een kuur pakt kun je daarna prima alle gewonnen spiermassa behouden bij een voldoende hoge eiwitinname, energie-inname en goed gestructureerd trainingsschema. Als je al jarenlang geen grammetje spiermassa meer weet te pakken, omdat je echt het onderste uit de kan hebt gehaald, dan zal het ná de kuur langzaam aan weer verdwijnen. Enz.

Op individueel niveau is het moeilijk te voorspellen in elk geval.

Wat is de functie dan van een eerste kuur die test only is?
Testosteron werkt gewoon als een trein, we weten dat het een lineaire dosisresponsrelatie volgt tot tenminste 600 mg per week met minimale bijwerkingen. Ik kan me geen enkele andere AAS bedenken die dat solo beter doet. Daarnaast stuit je met het combineren van middelen op het probleem dat bijwerkingen moeilijker te herleiden zullen zijn tot één van beide middelen (denk bijvoorbeeld in het geval van de vaak voorkomende combinatie met nandrolon). In het algemeen is het daarom, naar mijn mening, de beste keuze voor louter dat doel.
 
Back
Naar boven