AndroidHealthClinic

Tips voor sparren tegen lange mensen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sorry maar ik heb vroeger ik de wedstrijdgroep bij chakuriki met de beste vechters van de wereld gespared en het is een vrij normale techniek. Makkelijk uit te voeren, net als dat je iemand heel makkelijk raakt als je op de counter vecht.

Kickboksen is iets heel anders als boksen, daar hoef je zoiets niet te proberen.
Wie ben je dan, want ik heb daar ook lang getraind. Wie was je trainer? Kun je me vertellen welke kleur de fitnessapparaten hebben in de kleine zaal?

Een jab of een straight wegtikken heb ik nog nooit gezien. Kun je me eens een voorbeeld geven op youtube van iemand die deze "normale techniek" uitvoert?
 
Beste heb niet teveel films gezien,denk te weten waarover ik praat na 12 jaar wedstrijden gebokst te hebben,het is inderdaad niet simpel en voor de gevorderde enof mis wel meer getalenteerde onder ons :-)
 
Beste heb niet teveel films gezien,denk te weten waarover ik praat na 12 jaar wedstrijden gebokst te hebben,het is inderdaad niet simpel en voor de gevorderde enof mis wel meer getalenteerde onder ons :-)
Waarom komt iedereen altijd met een "nou ik heb *vul sterke tekst in* " praatje?Iedereen op DBB is kennelijk een Buakaw. Dat is toch compleet geen argument? Laat het me zien op youtube aub in en partij waar iemand deze techniek regelmatig toepast. De jab naar links wegtikken. Wax on much?
 
Laatst bewerkt:
Wie ben je dan, want ik heb daar ook lang getraind. Wie was je trainer? Kun je me vertellen welke kleur de fitnessapparaten hebben in de kleine zaal?

Een jab of een straight wegtikken heb ik nog nooit gezien. Kun je me eens een voorbeeld geven op youtube van iemand die deze "normale techniek" uitvoert?

En jij bent?

Ik heb daar in de wedsteijdgroep getraind toen ik 16 was. Denk je dat ik me nog herinner hoe die ouwe zooi er uit zag? Hahaha

Iedereen weet trouwens dag Erwin de recreanten deed, Jan (die lange) hielp vaak mee en François Lubbers die nu eigenaar van vos is ook. Later Peter stolp.

Bij de wedstrijdgroep geen trainer, die was te druk met bellen en partijen regelen.

Maar dit weet iedereen, hoef je niet voor voor Bij chakuriki getraind te hebben hoor.
 
nu weet ik weer waarom ik ( bijna )nooit meer in het vechtsportgedeelte reageer , scheelt me veel hoofdpijn :roflol:
 
Een jab of een straight wegtikken heb ik nog nooit gezien. Kun je me eens een voorbeeld geven op youtube van iemand die deze "normale techniek" uitvoert?

Jongens laten we het leuk houden. Briekie weet wel degelijk waar hij het over heeft en jij lijkt mij zeker ook niet onbelezen. Een discussie is wel eens een keer weer leuk in deze sectie maar het is natuurlijk niet per definitie dat de ene gelijk heeft en de ander er niks van snapt.:)
So...resume. Ja tegen lange mensen moet je de afstand klein houden, of iig zo snel mogelijk verkleinen wil je 'm raken. Maar dat niveau waren we al ontstegen. Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Counteren, in/uit stappen, idd goede cardio en constant bewegen en ook zeker de jab opvangen/weg tikken. Kort geleden heb ik nog een filmpje geplaatst waar op 1 van de technieken te zien is uit een training, dus die zijn er wel degelijk.
Er zijn zoveel manieren en het grote probleem hier is om het in tekst uit te leggen, volgens mij. Misschien is het makkelijker om erover te hebben wat je NIET moet doen bij lange mensen en dat is achteruit gaan. Achteruit gaan geeft je tegenstander een vrijbrief om jou in zijn range te houden en zelf kan je hem niet raken. Ga je achteruit.. zet je zelf dan vast, goed in de dekking, vang 1 a 2 akties op en counter. Counter hard zodat je tegenstander in zijn achteruit moet. Ooit heeft een trainer ons daarover gezegd: "soms moet je oorlog maken".

Iedereen hier alvast alle goeds en veel sportieve momenten gewenst voor het nieuwe jaar!

 
Jongens laten we het leuk houden. Briekie weet wel degelijk waar hij het over heeft en jij lijkt mij zeker ook niet onbelezen. Een discussie is wel eens een keer weer leuk in deze sectie maar het is natuurlijk niet per definitie dat de ene gelijk heeft en de ander er niks van snapt.:)
So...resume. Ja tegen lange mensen moet je de afstand klein houden, of iig zo snel mogelijk verkleinen wil je 'm raken. Maar dat niveau waren we al ontstegen. Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Counteren, in/uit stappen, idd goede cardio en constant bewegen en ook zeker de jab opvangen/weg tikken. Kort geleden heb ik nog een filmpje geplaatst waar op 1 van de technieken te zien is uit een training, dus die zijn er wel degelijk.
Er zijn zoveel manieren en het grote probleem hier is om het in tekst uit te leggen, volgens mij. Misschien is het makkelijker om erover te hebben wat je NIET moet doen bij lange mensen en dat is achteruit gaan. Achteruit gaan geeft je tegenstander een vrijbrief om jou in zijn range te houden en zelf kan je hem niet raken. Ga je achteruit.. zet je zelf dan vast, goed in de dekking, vang 1 a 2 akties op en counter. Counter hard zodat je tegenstander in zijn achteruit moet. Ooit heeft een trainer ons daarover gezegd: "soms moet je oorlog maken".

Iedereen hier alvast alle goeds en veel sportieve momenten gewenst voor het nieuwe jaar!

Absoluut een goeie tekst. Ik wilde echter alleen aangeven dat mensen vaak complete onzin posten en dat ik gewoon niet begrijp waarom iemand reageert als je niks toe te voegen hebt. Ik bedoel - een jab wegtikken als oplossing, waar hebben we het dan nog over? Dan begrijp je gewoon de basics van de basics niet, maar je gaat toch advies geven.

Nogmaals, laat mij aub zien waar mensen jabs wegtikken. Gewoon een fight op youtube waar dat gebeurt. Boksen, kickboksen, mma wat dan ook. Hoe kun je nou zeggen hij weet waarover hij praat na zo'n compleet ridicuul statement? Kritisch zijn is niet hetzelfde als onvriendelijkheid, maar op dit forum is tegenwoordig alles dat scherp is ook meteen onvriendelijk. Tenzij het uit de koker van Galen komt, dan mag het opeens scherp zijn en is het op zijn plek. En terecht hoor, maar laten we in godsnaam niet altijd zo aangebrand en pussy reageren. Kom gewoon met argumenten.
 
Laatst bewerkt:
:roflol:

Een gelukkig 2018 allemaal mannen!!! Heel veel sport plezier toegewenst, op naar een blessure vrij 2018 met maximale progressie!

tremendes tof dat je weer wat vaker post! Blijft leuk on Jerry te volgen ook.
 
Nogmaals, laat mij aub zien waar mensen jabs wegtikken.

Dat heet een parry. Dikke kneus dat je bent. To parry the jab. Is eigenlijk een van de eerste technieken die iedere boksschool je bij zal brengen. Behalve bij jou dan.
 
Dat heet een parry. Dikke kneus dat je bent. To parry the jab. Is eigenlijk een van eerste technieken die iedere boksschool je bij zal brengen. Behalve bij jou dan dikke randdebiel.

Is iets wat ook aan bod kwam in de thaibox club waar ik vroeger trainde.
 
Dat heet een parry. Dikke kneus dat je bent. To parry the jab. Is eigenlijk een van de eerste technieken die iedere boksschool je bij zal brengen. Behalve bij jou dan.
Een parry is een deflectie, schatje. Dat is heel wat anders dan hier werd omschreven, "Byronic hero" :laugh:
 
Een parry is een deflectie, schatje. Dat is heel wat anders dan hier werd omschreven, "Byronic hero" :laugh:

Doe nou niet zo moeilijk man. Een deflectie en een parry, zijn gewoon synoniemen van elkaar.

A042F36E-CCC5-4D35-A5CE-D76D12B0B66A.png
 
Rechtse directe wegtikken met linker hand actie.

Top, dan kunnen we nu weer verder.
 
En dat gaat wel? Ik ben vrij prima atletisch en ik boks al 15 jaar oid, ik weet niet eens meer zeker hoe lang. Ik heb ook 7-8 jaar kickbox ervaring, ik doe sinds een paar jaar aan BJJ en ik ben de enige in dit topic kennelijk die zichzelf nog steeds als een beperkte vechtsporter ziet. Iedereen die ooit met getalenteerde mensen in een ring heeft gestaan weet dat 9/10 tips die in dit topic gegeven worden compleet gelul zijn, Shit is niet zo makkelijk. "Dan doe je ff dit". Zo werkt dat niet. Leuk in theorie, praktijk is anders.

Als je in het geval van kickboksen, je boxing enigzins op orde hebt, is range meestal niet zo'n probleem. Het wordt pas lastig als iemand met lengte dat voordeel ook weet te gebruiken. Dat is lastig en vaak bijna een nadeel als je niet weet hoe ermee om te gaan (meeste lange mensen zijn er gewoon slecht in).

De truc is wel zoals al aangegeven om de afstand te verkleinen en dat is in de praktijk niet zo heel moeilijk, maar hoe je dat doet is wel situationeel. Het is dus ook onzin om dat als algemeenheid te gaan oplossen. Als je constant een jab van een langere dude op je neus krijgt dan moet je gewoon aan je basics werken. Heeft meestal heel weinig met range op zichzelf te maken, eerder met positioneren / footwork en timing.Je lost het dus ook nooit op met een keuze voor een bepaalde combinatie, een stoot of een stap naar voren. Je hebt gewoon issues met je basics en die komen kennelijk tegen lange mensen sneller naar voren.

Inderdaad. Zoals Struve die momenteel in de ufc vecht. Zo'n range maar haalt er te weinig voordeel uit.
 
Jongens laten we het leuk houden. Briekie weet wel degelijk waar hij het over heeft en jij lijkt mij zeker ook niet onbelezen. Een discussie is wel eens een keer weer leuk in deze sectie maar het is natuurlijk niet per definitie dat de ene gelijk heeft en de ander er niks van snapt.:)
So...resume. Ja tegen lange mensen moet je de afstand klein houden, of iig zo snel mogelijk verkleinen wil je 'm raken. Maar dat niveau waren we al ontstegen. Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Counteren, in/uit stappen, idd goede cardio en constant bewegen en ook zeker de jab opvangen/weg tikken. Kort geleden heb ik nog een filmpje geplaatst waar op 1 van de technieken te zien is uit een training, dus die zijn er wel degelijk.
Er zijn zoveel manieren en het grote probleem hier is om het in tekst uit te leggen, volgens mij. Misschien is het makkelijker om erover te hebben wat je NIET moet doen bij lange mensen en dat is achteruit gaan. Achteruit gaan geeft je tegenstander een vrijbrief om jou in zijn range te houden en zelf kan je hem niet raken. Ga je achteruit.. zet je zelf dan vast, goed in de dekking, vang 1 a 2 akties op en counter. Counter hard zodat je tegenstander in zijn achteruit moet. Ooit heeft een trainer ons daarover gezegd: "soms moet je oorlog maken".

Iedereen hier alvast alle goeds en veel sportieve momenten gewenst voor het nieuwe jaar!


Inderdaad. Voorbeeld is Khabib tegen Barbosa. Hij liep zelf naar Barbosa toe zodat het reach voordeel verdween. Goede cardio, goede dekking en pressen zodat de langere vechter zo moe wordt dat hij mentaal breekt.
 
Inderdaad. Voorbeeld is Khabib tegen Barbosa. Hij liep zelf naar Barbosa toe zodat het reach voordeel verdween. Goede cardio, goede dekking en pressen zodat de langere vechter zo moe wordt dat hij mentaal breekt.

Ja precies, dacht er ook aan toen ik de partij had gezien maar was pas paar uurtjes na de partij en zou daarmee spoilen..
 
Khabib is een slecht voorbeeld, Khabib heeft gewoon 10 keiharde bodykicks geabsorbeerd alsof het niets was. Khabib loopt ook vaak tegen jabs aan maar kopt die gewoon weg. Khabib spot met alle wetten wat dat betreft dus een slecht voorbeeld helaas.
 
Khabib is een slecht voorbeeld, Khabib heeft gewoon 10 keiharde bodykicks geabsorbeerd alsof het niets was. Khabib loopt ook vaak tegen jabs aan maar kopt die gewoon weg. Khabib spot met alle wetten wat dat betreft dus een slecht voorbeeld helaas.
Geen slecht voorbeeld; Ik zei dat hij naar de tegenstander sprint na het lossen van de clinch zodat de tegenstander geen tijd geeft om je aan het uiteinde van zijn mep te raken. Als hij je toch raakt ben je al te dicht en heeft de stoot te weinig impact.
 
Kijk zijn wedstrijden nog maar eens goed na.
 
Back
Naar boven