Fitness Seller

Supplementen 16 jaar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

StylinBro

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
91
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Hallo builders
Sinds ik compleet geobsedeerd ben door bodybuilding/aesthics wil ik er alles over weten. Supplementen lees ik ook het een en ander over maar wat zijn nou supplementen die jullie aanraden?
Supplementen op het gebied van spiermassa
Kracht
Gewicht aankomen
Afvallen fatburners



Greetz
 
Niks.

Als je voeding op orde is zijn zelfs whey shakes niet nodig.

Na een tijdje trainen creatine. De rest is rommel of doet niks tot bijna niks.
 
Niks.

Als je voeding op orde is zijn zelfs whey shakes niet nodig.

Na een tijdje trainen creatine. De rest is rommel of doet niks tot bijna niks.

Bij mij doet creatine zelfs niks. Maar ik eet ook teveel rood vlees haha.
 
Bij mij doet creatine zelfs niks. Maar ik eet ook teveel rood vlees haha.

Creatine voor sommige mensen dan :) bij mij doet het wel wat als het al effe geleden is. Anders merk ik ook niks.
 
Hallo builders
Sinds ik compleet geobsedeerd ben door bodybuilding/aesthics wil ik er alles over weten. Supplementen lees ik ook het een en ander over maar wat zijn nou supplementen die jullie aanraden?
Supplementen op het gebied van spiermassa
Kracht
Gewicht aankomen
Afvallen fatburners
Greetz

Om toch even een ander geluid te laten horen dan bovenstaande reacties.. je gaat toch wel supplementen kopen denk ik.
Blijf in elk geval uit de buurt van Amerikaanse producten of producten met ingrediënten blends. Kies voor losse supplementen of supplementen
waarbij ook de doseringen op de verpakking staan weergegeven. 10 ingrediënten in een pot hoeft niet beter te zijn dan 4 ingrediënten!
 
Om toch even een ander geluid te laten horen dan bovenstaande reacties.. je gaat toch wel supplementen kopen denk ik.
Blijf in elk geval uit de buurt van Amerikaanse producten of producten met ingrediënten blends. Kies voor losse supplementen of supplementen
waarbij ook de doseringen op de verpakking staan weergegeven. 10 ingrediënten in een pot hoeft niet beter te zijn dan 4 ingrediënten!

Ja hij gaat zn geld toch weggooien.
 
toch geld zat joh op je 16e :p
 
Voor een groot deel eens met wat er hierboven gezegd wordt. Zorg er voor dat je eerst je voedingsschema en trainingsschema op orde brengt, dat is het belangrijkst. Veel supplementen beloven van alles, maar zijn helemaal niet zo nuttig. Persoonlijk denk ik dat eiwitshakes en creatine wel nuttige supplementen zijn. Niet omdat je perse eiwitshakes nodig hebt, maar puur omdat het een makkelijke manier is om voldoende eiwit binnen te krijgen. En omgerekend per shake ook goedkoper dan eiwitbronnen als vis of vlees bijvoorbeeld...
 
Voor een groot deel eens met wat er hierboven gezegd wordt. Zorg er voor dat je eerst je voedingsschema en trainingsschema op orde brengt, dat is het belangrijkst. Veel supplementen beloven van alles, maar zijn helemaal niet zo nuttig. Persoonlijk denk ik dat eiwitshakes en creatine wel nuttige supplementen zijn. Niet omdat je perse eiwitshakes nodig hebt, maar puur omdat het een makkelijke manier is om voldoende eiwit binnen te krijgen. En omgerekend per shake ook goedkoper dan eiwitbronnen als vis of vlees bijvoorbeeld...

Dat. En zie ook wel nut in een vitamine D en omega 3
 
Voor een groot deel eens met wat er hierboven gezegd wordt. Zorg er voor dat je eerst je voedingsschema en trainingsschema op orde brengt, dat is het belangrijkst. Veel supplementen beloven van alles, maar zijn helemaal niet zo nuttig. Persoonlijk denk ik dat eiwitshakes en creatine wel nuttige supplementen zijn. Niet omdat je perse eiwitshakes nodig hebt, maar puur omdat het een makkelijke manier is om voldoende eiwit binnen te krijgen. En omgerekend per shake ook goedkoper dan eiwitbronnen als vis of vlees bijvoorbeeld...

Tuurlijk zijn whey shakes handig en kunnen ze nuttig zijn.

Maar veel mensen denken dat whey shakes een MUST zijn.
 
Tuurlijk zijn whey shakes handig en kunnen ze nuttig zijn.

Maar veel mensen denken dat whey shakes een MUST zijn.

Ik vind omega 3 zeker ook wel belangrijk.

Maar eens met het bovenstaande. Je hebt niks nodig qua supplementen.
 
- Creatine, als je niet veel rood vlees eet

- Omega 3, als je niet vaak vis eet

- Eiwitshakes zijn over het algemeen wel handig omdat ze je helpen gemakkelijker aan je benodigde hoeveelheid eiwitten te komen. Wanneer je eiwitpoeder mengt met bijvoorbeeld havermout en melk heb je een goed stevig ontbijt ;-)

- Vitamines: vitamine d in de wintermaanden bijvoorbeeld.


Deze supplementen kan je overwegen maar niet iedereen heeft er iets aan (als je dus veel rood vlees eet, is creatine eigenlijk zinloos). Spendeer je geld wijs en koop de supplementen die iets bijdragen aan je voedingspatroon. Staar je niet blind op de verkooppraatjes van supplementenshops, je gaat door wat supplementen echt niet in korte tijd 15kg spiermassa aanzetten ;)
 
- Creatine, als je niet veel rood vlees eet

Deze supplementen kan je overwegen maar niet iedereen heeft er iets aan (als je dus veel rood vlees eet, is creatine eigenlijk zinloos). Spendeer je geld wijs en koop de supplementen die iets bijdragen aan je voedingspatroon. Staar je niet blind op de verkooppraatjes van supplementenshops, je gaat door wat supplementen echt niet in korte tijd 15kg spiermassa aanzetten ;)

Op lange termijn ook niet :D
 
Geen enkel supplement gaat je snel een bodybuilder lichaam geven, tenzij je verboden producten gaat gebruiken (en dan moet je als nog een goede basis hebben).
Er zijn wel een paar supplementen die je spiergroei zullen bevorderen.
Creatine en een Whey shake (eiwitten)
vitamine D en Omega 3 neem ik persoonlijk ook omdat ik van beiden een te kort had.

Het is vooral belangrijk dat je gaat uitrekenen hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je moet eten per dag.
Als je echt goed eet en een goed trainingsschema hebt, dan kan je snel verandering zien!
Succes.
 
Niks.

Als je voeding op orde is zijn zelfs whey shakes niet nodig.

Na een tijdje trainen creatine. De rest is rommel of doet niks tot bijna niks.

Creatine zijn de meningen ook over verdeeld.

Als je voeding op orde is heb je eigenlijk geen van beide nodig. Shake na een zware training kan wel lekker zijn.
 
Back
Naar boven