AndroidHealthClinic

Pull-Push-LB-UB (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dumbel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
432
Waardering
128
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
10%
Ik heb last van een onderrug blessure vandaar dat ik Behind Back Deadlift doe en relatief weinig LB werk.
Doelen zijn vooral meer massa op UB, focus op bovenkant borst, schouders, rug.
Kracht is een leuke bijkomstigheid.

Zal dit te veel volume zijn voor mijn UB of kan dit prima? Of kan ik beter een UB/LB hanteren?
Pull: Volume
Pull-ups 5x5
Behind Back Deadlift 5x5
Meadow Row 3x8
Shrugs 3x15-12
Cable Row 3x8
Ez-bar Curl 3x10-8

Push: Volume
Wide Incline Bench Press 5x5
Incline DB Press 3x8
Incline Flies 3x8
Side Raises 3x8
Face Pulls 3x8
Lying Tricep Extension 3x15-10

Lowerbody: Intensity
Behind Back Deadlift PROM 3x3
Single Legpress 5x5
Leg Extension 3x15-10
Leg Curl 3x15-10
Calves 3x25-15
Ab-Wheel 3x10

Upperbody: Intensity
Paused Overhead Press 5x5
Meadow Row 5x5
Shrugs 3x8
Lat Pull Down 3x8
Incline Flies 3x8
Side Raise 2x8 Cheat 2x12 strikt + 60s Static hold
Face Pulls 3x10
 
Zal dit te veel volume zijn voor mijn UB of kan dit prima? Of kan ik beter een UB/LB hanteren?
Of iets te veel of te weinig is is moeilijk te zeggen zonder te weten met welke intensiteit er wordt getraind.

Volgens mij is dit verder wel een slimme manier om om je blessure heen te trainen en toch wat LB werk te blijven doen.
 
Of iets te veel of te weinig is is moeilijk te zeggen zonder te weten met welke intensiteit er wordt getraind.

Volgens mij is dit verder wel een slimme manier om om je blessure heen te trainen en toch wat LB werk te blijven doen.
Ik probeer bij de 5x5 met 2.5-5 KG te verhogen als ik nette reps maak met het huidige gewicht. Maar weet niet of dit de beste manier is van progressief overloaden omdat ik op best veel oefeningen 5x5 toepas.
 
Waarom behind back deadlift?
 
Omdat ik bij behind back deadlift vrijwel geen last heb van mijn onderrug omdat het gewicht achter je zit. Kan hier ook wel vrij zwaar mee gaan in tegenstelling tot normale deadlifts. Maar misschien dat ik ze af ga wisselen met sumo deadlifts.
 
Back
Naar boven