XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Verschrikkelijk irritant zo'n scheef bankje, bij onze gym stond deze tenminste nog zo minimaal scheef dat ik aan mijn eigen ogen kon twjifelen.

Je kunt de vloer markeren met twee gekleurde tape strepen of krijt en dan gewoon niemand toelaten in je home gym... need to know info, bad voor de onze streetcreds ;)
Hij stond wel heel erg scheef in de gym. Echt belachelijk hoe een dure bench zo slecht in elkaar kan steken. Echt, aan dat ding is totaal niks dat klopt om aangenaam op te benchen. Alle afmetingen zijn verkeerd en alles staat net op de verkeerde afstand of niet recht uitgelijnd.

Thuis lijn ik gewoon uit op de naden van de rubber tegels. Is heel handig. :)
Het staat iig beter uitgelijnd dan de bench in de gym.
 
Hij stond wel heel erg scheef in de gym. Echt belachelijk hoe een dure bench zo slecht in elkaar kan steken. Echt, aan dat ding is totaal niks dat klopt om aangenaam op te benchen. Alle afmetingen zijn verkeerd en alles staat net op de verkeerde afstand of niet recht uitgelijnd.

Thuis lijn ik gewoon uit op de naden van de rubber tegels. Is heel handig. :)
Het staat iig beter uitgelijnd dan de bench in de gym.

Dat is echt zot inderdaad, net zo zot als de koper die een dergelijk afwijking accepteerde natuurlijk. Wel een mooi dingetje trouwens, ziet er luxe uit en volledig, bij ons in de gym heb je vaste bankjes voor bench, decline en incline.

Lijn zelf uit op basis van de gaten in mijn rack, zo hebben we allemaal onze truukjes. Mijn ega heeft als truuk dat het bankje enigzins in de rack moet staan en bekommert zich verder nergens om ;).

doe je ook je staande oefeningen op rubberen tegels of leg je er dan iets over heen? lijkt me wat instabiel.
 
Goeie discussie wel, maar ik wil ook wel weer een keer een fototje zien.

Ik durf niet, mijn home gym staat op een zandcementvloer, omringd door kale muren en wat karton op de grond voor de rubber schijven en een diy liftplaform(3 laags). Ziet er niet uit.

Gisteren wel egaline e.d. opgehaald, binnenkort aan het egaliseren. Hoopte het te gebruiken als cardio vervanger, maar ben nog niet zover met mijn cut dat ik cardio nodig heb... dus stel het nog even uit :).
 
Dat is echt zot inderdaad, net zo zot als de koper die een dergelijk afwijking accepteerde natuurlijk. Wel een mooi dingetje trouwens, ziet er luxe uit en volledig, bij ons in de gym heb je vaste bankjes voor bench, decline en incline.

Lijn zelf uit op basis van de gaten in mijn rack, zo hebben we allemaal onze truukjes. Mijn ega heeft als truuk dat het bankje enigzins in de rack moet staan en bekommert zich verder nergens om ;).

doe je ook je staande oefeningen op rubberen tegels of leg je er dan iets over heen? lijkt me wat instabiel.
Je wil die bench echt niet hebben. Dat ding is ontworpen door een beunhaas die geen idee heeft waar het spul eigenlijk voor moet dienen ... of die niet wist dat het voor mensen gemaakt hoort te worden.
Echt alle afmetingen en verhoudingen zijn compleet verkeerd. (hoogte bank, hoogte afleg haken, positie platform voor de spotter, afstand tussen ophangpinnen voor schijven ... alles!)

Ja, ik blijf gewoon op de tegels staan. Die tegels veren niet in. Ik weeg zelf ongeveer 90kg en heb al 200kg op de schouders gehad. Echt niks van te merken.
Staat heel stabiel (en naar afvegen en verdampen van de release compound uit de mal ;) ) geven ze ook erg veel grip.
 
Je wil die bench echt niet hebben. Dat ding is ontworpen door een beunhaas die geen idee heeft waar het spul eigenlijk voor moet dienen ... of die niet wist dat het voor mensen gemaakt hoort te worden.
Echt alle afmetingen en verhoudingen zijn compleet verkeerd. (hoogte bank, hoogte afleg haken, positie platform voor de spotter, afstand tussen ophangpinnen voor schijven ... alles!)

Ja, ik blijf gewoon op de tegels staan. Die tegels veren niet in. Ik weeg zelf ongeveer 90kg en heb al 200kg op de schouders gehad. Echt niks van te merken.
Staat heel stabiel (en naar afvegen en verdampen van de release compound uit de mal ;) ) geven ze ook erg veel grip.

Jammer is dat, klinkt als onze powerrack ;)

Heb ook een stapeltje tegels hier liggen, maar zijn gewone tuintegels, volledig onbruikbaar om op te staan. Wel prettig voor dumbelwerk met bankje trouwens om op los te laten.
 
Ik heb de 50cm x 50cm tegels van bij Fitness Seller. Ben er tevreden over. Het systeem om ze met plaatjes aan elkaar te maken werkt ook heel goed. Nog geen enkele keer last gehad dat de tegels niet bleven liggen of zo. Het is eigenlijk 1 grote mat als het ware. (zie pag 313 in dit topic.)
 
Ik heb de 50cm x 50cm tegels van bij Fitness Seller. Ben er tevreden over. Het systeem om ze met plaatjes aan elkaar te maken werkt ook heel goed. Nog geen enkele keer last gehad dat de tegels niet bleven liggen of zo. Het is eigenlijk 1 grote mat als het ware. (zie pag 313 in dit topic.)

Ah, dat is inderdaad wel prettig.

Heb het zelf opgelost met een lift platform voor de rack die heb ik sowieso nodig.

Hier liggen weer twee rijtjes met rubber tegels voor, net als sommige inrits hebben met tegels. waar mijn bankje tussen staat om dumbells op te vangen.

aan de buitenzijde van mijn rack, naast beide voorpoten aansluitend op het platform heb ik twee plankjes liggen waar ik mijn barbel heen rol voor het laden. Alleen de binnenste schijven blijven daarop staan.

Meestal rol ik maar één laadkant op zo'n plankje, dan komt het rollen minder precies. Cheap en werkt uitstekend.

Aan weerzijden heb ik weer een diy platerack van sls balkjes.

Als de ruimte
klaar is bereid ik het platform uit naar binnen het racket en extra stuk ervoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een mini DL jack om plates te laden. Zo heel erg mini is die niet trouwens. :)
Werkt wel goed. Geen gesukkel als je plates allemaal 45cm zijn.

Ik denk nog een gun-rack aan de muur te bevestigen en een SSB bij te kopen. Verder komt er waarschijnlijk nog een landmine-achtig ding aan de muur of het rack.
Voor de rest ga ik niet veel meer nodig hebben schat ik zo. Of ik moest de lotto winnen en huis met veel meer plaats kunnen kopen.
 
aan de buitenzijde van mijn rack, naast beide voorpoten aansluitend op het platform heb ik twee plankjes liggen waar ik mijn barbel heen rol voor het laden. Alleen de binnenste schijven blijven daarop staan.

Meestal rol ik maar één laadkant op zo'n plankje, dan komt het rollen minder precies. Cheap en werkt uitstekend.
Handig, klinkt als een doe-het-zelf oplossing van de ATX Dead Wedge :D

Ik heb een mini DL jack om plates te laden. Zo heel erg mini is die niet trouwens. :)
Werkt wel goed. Geen gesukkel als je plates allemaal 45cm zijn.
De Deadlift Bar Jack en de Mini Bar Jack zijn inderdaad ook echt een genot!
 
Handig, klinkt als een doe-het-zelf oplossing van de ATX Dead Wedge :D


De Deadlift Bar Jack en de Mini Bar Jack zijn inderdaad ook echt een genot!

Plankjes naast de cage-voeten aansluitend op het platform/rubbertegels lijken mij prettiger, dan hoef je alleen de bar een duwtje geven.

Bij de dead wedge moet je omhoog, kost meer moeite en vrijwel gelijk aan kleine plate. De bar jacks lijken me helemaal veel werk na een deadlift als je druk bent met je bidon leegdrinken ;).

Zal ik een lijstje maken waar we veilig over kunnen praten? Krijg het gevoel dat ik alleen kritiek heb op de spullen. Ben bijvoorbeeld gek op jullie verstelbare dumbellschijven met de ruimere diameter, waardoor je ze kan laden zonder ze op te tillen, erg fijn.
 
Plankjes naast de cage-voeten aansluitend op het platform/rubbertegels lijken mij prettiger, dan hoef je alleen de bar een duwtje geven.

Bij de dead wedge moet je omhoog, kost meer moeite en vrijwel gelijk aan kleine plate. De bar jacks lijken me helemaal veel werk na een deadlift als je druk bent met je bidon leegdrinken ;).

Zal ik een lijstje maken waar we veilig over kunnen praten? Krijg het gevoel dat ik alleen kritiek heb op de spullen. Ben bijvoorbeeld gek op jullie verstelbare dumbellschijven met de ruimere diameter, waardoor je ze kan laden zonder ze op te tillen, erg fijn.
Als je een verhoogd platform of verhoogde vloer hebt dan is dat inderdaad een handige doe-het-zelf oplossing. Niet iedereen heeft echter een verhoogd platform waar ze de barbell vanaf kunnen rollen. De Dead Wedge kun je overal inzetten en je hoeft maar een paar centimeter te rollen :cool:

De Bar Jacks zijn echt een verademing hoor, zoveel werk is dat niet, dat kun je ook doen nadat je je slokje water gedronken hebt :roflol:
 
Bij zo'n DL jack moet je echt bijna geen kracht zetten. 't Is echt een makkie om zo je barbell van de vloer te tillen om schijven te wisselen.
In 1 hand je bidon en in de andere de jack. No problem. Heb ik ook al gedaan. :D
 
Als je een verhoogd platform of verhoogde vloer hebt dan is dat inderdaad een handige doe-het-zelf oplossing. Niet iedereen heeft echter een verhoogd platform waar ze de barbell vanaf kunnen rollen. De Dead Wedge kun je overal inzetten en je hoeft maar een paar centimeter te rollen :cool:
Werkt ook met twee rubbertuin tegels, vaak op marktplaats gratis af te halen.

Jullie spullen zien er wel beter uit dan zo'n tegel+plankje.

De Bar Jacks zijn echt een verademing hoor, zoveel werk is dat niet, dat kun je ook doen nadat je je slokje water gedronken hebt :roflol:
Slokje drinken?!? Grappen maker ;)

Ik slurp meestal de eerste bidon al leeg na opwarmen en 1e van mijn setjes DL en moet dan wat lopen, puffen en mijn sweater kwijt. Ben geen bodybuilder hoor *ducks and runs for cover*
 
Bij zo'n DL jack moet je echt bijna geen kracht zetten. 't Is echt een makkie om zo je barbell van de vloer te tillen om schijven te wisselen.
In 1 hand je bidon en in de andere de jack. No problem. Heb ik ook al gedaan. :D

Klinkt als een prima oplossing inderdaad... maar nog net niet zo lui als een duwtje tegen de barbell :eyebrow:

Zie ineens voor me hoe ik na de deadlift met enorme smile, voet + bar op de jack terwijl ik met mijn hoofd gebaren maak dat iemand wat plates vervangt omdat ik een slokje neem. Helemaal in.
Loopt vast goed af voor me... train soms met mijn ega, vermoed dat ik wel weet hoe die reageert :sukkeltje:
 
Ik heb een mini DL jack om plates te laden. Zo heel erg mini is die niet trouwens. :)
Werkt wel goed. Geen gesukkel als je plates allemaal 45cm zijn.

Ik denk nog een gun-rack aan de muur te bevestigen en een SSB bij te kopen. Verder komt er waarschijnlijk nog een landmine-achtig ding aan de muur of het rack.
Voor de rest ga ik niet veel meer nodig hebben schat ik zo. Of ik moest de lotto winnen en huis met veel meer plaats kunnen kopen.
Landmine... doet me denken aan de training in de gym vandaag... iemand vond het een goed idee te gaan barbell curlen (of iets wat daar moest op trekken in de hoek waar de landmine is geplaatst. Een uur lang.... Moet het mss ook maar eens aanschaffen voor thuis.
Wat vind je zo interessant aan de ssb barbell. Enkel dat het de schouders ontlast?
 
Yep, voor de schouders en om af en toe eens een andere variant te kunnen doen.
Lijkt me ook handiger voor goodmornings.
 
Ik heb een basisrack (3mm) van Powercage met 2 sets jcups, extra swing in safeties en ophangpinnen voor schijven.
Bevalt super zal vergelijkbaar zijn met een Megatec rack. Had eerst een halfrack/multipress rack van Bodysolid en die was zeer solide, maar ik vond de spotters vrij kort en het gunrack wel erg handig maar soms ook irritant met terugleggen van de bar. Ook heb ik nu gelijk een optrekstang (die ik misschien nog laat verhogen) en gebruik ik de hoge dwarsbalk aan de achterkant voor powerbands.

Had eerst een full cage waar je de spotters moest verschuiven en dan vastdraaien , je kon ze niet verwijderen.
Heb ze toen allemaal uitgeboord diameter 20mm en stalen pinnen in gestoken (was 20uur werk ofzo)

Heb nu ook een half rack met smith en cable cross en ook van die fokking korte spotters , maar dat kon de pret niet bedrukken
gewoon zelf spotters in elkaar lassen , die van mij zijn volledig staal en erg lang met verstevigingen onder 2cm vierkant staal , kan +300kg aan :)
 
  • Like
Waarderingen: gose
spotters.JPG

Op een rijtje , bovenste gebruik ik voor bv squats , middenste voor decline bench, onderste voor rack pulls

Ook is er een verschil in hoogte en plaatsing van de spotter , erg handig want de gaten van het rack stonden een beetje te ver uit elkaar waardoor ik nu gewoon kies tussen bovenste 2spotters voor optimale veiligheid. bovenste 2homemade spotters zijn bijna 3x zo zwaar als de standaard onderste. doel is om in de toekomst nog een oog op de bovenste spotter te lassen aan het uiteinde , kleine ketting bevestigen die enkele gaten erboven met een 20mm pin word bevestigd . dan word het halfrack opeens een full rack omdat de bar nergers meer heenkan als je bv helemaal achteruit valt :)
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Weer even gerommeld in de garage. Omdat er weer een swissbar bij is gekomen. (32kg leeg monsterbar) nieuw rek voor de barbells gemaakt.
Ook in de garage begint het ondertussen beetje uit de hand te lopen de verzameling.


IMG_3411.JPG
 
Flinke verzameling!
 
Back
Naar boven