AndroidHealthClinic

Veel gewichtsverlies na kuur icm ziek zijn? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jan Verbeek

Cool Novice
Lid geworden
16 jul 2017
Berichten
217
Waardering
76
Lengte
1m90
Massa
99kg
Vetpercentage
12%
Hey allen,

Momenteel zit ik met een probleem waar ik mij best veel zorgen over maak.
Een periode terug heb ik mijn eerste kuur gedaan en hiermee nice results behaald.
Zo n toename van 10kg aan spiermassa en 1kg aan vetmassa.
Nadat ik stopte met de kuur (halverwege november) had ik een kleine drop van 2kg aan spiermassa.
Sindsdien heb ik de netto behaalde massa van 8 kg netjes kunnen behouden voor meerdere weken.

Dit deed ik door elke dag ongeveer 4000 kcal in mijn off periode te eten als onderhoud.
(Mijn bulk kcal lag op 5000 kcal en dat was meer dan genoeg om goed te groeien).

Nu is het echter zo dat ik sinds een dag of 3 geleden half ziekjes ben geworden.
Het stelt niet zo heel veel voor: koppijn, keelpijn, verhoogde temperatuur, oftewel griep-achtige issues.
Verder hoef ik niet over te geven of extra vaak naar de wc te gaan oid.
Wat slapen betreft pak ik wel elke dag zo n 3 uur extra omdat ik dan pas uitgerust ben.

Eetlust is stuk lager, maar alsnog forceer ik mijzelf om elke dag 4200 - 4500 kcal te eten.
Fitness blijf ik ook gwn tussendoor doen en overige dagelijkse activiteiten ook.

Ondanks dit alles ben ik nu al bijna 5 kg aan gewicht verloren in deze 3 dagen.
Het begon met een 2kg drop op de eerste dag, 2kg drop op de tweede dag en 1kg drop op de derde dag.
Nu weet ik niet hoeveel kg hier aan spiermassa verloren gaat, maar dat ik zoveel kg aan vetmassa verlies lijkt me niet mogelijk en daardoor ben ik bang dat ik wel degelijk veel spiermassa aan het verliezen ben.

Nu is mijn vraag aan jullie: heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt en wat is handig om te doen?
Zijn het losses die ik voor lief moet nemen omdat mijn lichaam dit nou eenmaal zo doet?
Of trekt dit eventueel bij nadat ik weer beter wordt en het ziek zijn volledig over is?
Heeft het misschien te maken dat als er een kuur is gedaan, dat mensen dan (zodra ze ziek worden) gewoon veel gewichtsverlies krijgen, ondanks dat ze doorgaan met fitnes en ook de benodigde kcals eten?

Niemand kan mij echt duidelijk advies geven en ik weet dat het ook een kwestie van afwachten is.
Zou het zelf alleen fijn vinden als anderen soortgelijke ervaringen konden delen of informatie kunnen geven over wat ik mogelijk zou kunnen verwachten.

Thx alvast.
 
Sommige mensen zeggen ook wel dat het voornamelijk vochtverlies is dat het lichaam tijdelijk afstoot.
Maar zelf heb ik een keer meegemaakt dat ik eerder ziek was en toen bleek wel degelijk veel spiermassa verloren te zijn.
(Toen had ik wel minder gegeten en moest ik veel overgeven, dus dat is wel een groot verschil).

Ik hoop iig dat het vocht is, maar ben een beetje overbezorgd dus daarom heb ik deze vraag alvast op het forum gegooid.
 
Je bent sinds half november off, je bent nog aan het herstellen... kuren = huren
 
Je bent sinds half november off, je bent nog aan het herstellen... kuren = huren

Zijn nu al 2 maanden verder. Heb idd meegemaakt dat ik in de off periode snel 2 kg verloor.
Echter sindsdien een maand lang weer stabiel gebleven en stats behouden.

Dat ik nu opeens zoveel verlies door het ziek zijn lijkt me dan logischer,
dan dat je na een periode stabiel blijven opeens alles gaat verliezen terwijl je gewoon hetzelfde eet en traint als voorheen.

Maargoed, laat dat nog wel even weten als ik weer beter ben en een nieuwe meting heb gehad.
Jouw theorie dat je 8kg spiermassa verliest na een winst van 10kg spiermassa terwijl je goed eet en traint lijkt me niet logisch.
Ook al is er gebruik gemaakt van anabolen om die 10kg winst te behalen.
 
Dit kan van alles zijn , goed blijven eten , proberen te trainen ( niet te zwaar als je ziek bent ) en rustig afwachten . Als je in de stress schiet ivm je verlies word het alleen maar erger . Niet teveel op focussen ! Focus op herstel .

Afgelopen oktober ben ik in scheiding gekomen , stress puntje en ging binnen 8 weken van 107,8 naar 94 kg .

Sterkte !
 
Zijn nu al 2 maanden verder. Heb idd meegemaakt dat ik in de off periode snel 2 kg verloor.
Echter sindsdien een maand lang weer stabiel gebleven en stats behouden.

Dat ik nu opeens zoveel verlies door het ziek zijn lijkt me dan logischer,
dan dat je na een periode stabiel blijven opeens alles gaat verliezen terwijl je gewoon hetzelfde eet en traint als voorheen.

Maargoed, laat dat nog wel even weten als ik weer beter ben en een nieuwe meting heb gehad.
Jouw theorie dat je 8kg spiermassa verliest na een winst van 10kg spiermassa terwijl je goed eet en traint lijkt me niet logisch.
Ook al is er gebruik gemaakt van anabolen om die 10kg winst te behalen.

Je hebt ook echt niet puur 10 kg aan spiermassa gepakt hoor. Hooguit een kilo of 5.
 
Je bent sinds half november off, je bent nog aan het herstellen... kuren = huren

Mwah, ik denk dat dat alleen het geval is als boven je natty max zit.

Maar hij denkt ook dat hij 10 kg aan spiermassa gepakt heeft. Hij vergeet dat dat zeker 5 kg aan vocht bij zit.
 
Je hebt ook echt niet puur 10 kg aan spiermassa gepakt hoor. Hooguit een kilo of 5.

Dat is dan mijn fout inderdaad.
Zoals benoemd in de post dacht ik dat de 8kg netto was (na de 2kg vocht drop die optrad toen ik de off-periode inging).
Maar als 8 kg netto teveel is voor een 12 weken kuur met sustanon en tren en 5kg meer reëel is dan weet ik dat nu.
Thx zover.
 
Wat doet je kracht?

Trouwens een behoorlijke eerste kuur met 500 sust en 400 tren!
 
Laatst bewerkt:
Als je blijft eten en slapen zal er niet zoveel spier tussen zitten.

Hoelanh ben je nu off?
 
Wat doet je kracht?

Trouwens een behoorlijke eerste kuur met 500 sust en 400 tren!

Kracht blijft op dit moment wel gelijk. Easy examples zoals bench press:
Op een goede dag is een set van 4 reps solo met 100kg goed te doen (zonder spotter assist).
Tijdens de tren zat ik iets hoger, tegen de 120kg , maarja toen was de tren natuurlijk actief aanwezig.

Maar het is niet dat ik nu verder aan het afzwakken ben.

En wbt eerste kuur met Tren, i know dat dat redelijk over de top is.
Maar dat was eenmaal zo gelopen, geen spijt van gehad.
Hoop dat het in de toekomst ook geen issues gaat opleveren (dat je lichaam steeds minder goed op zware kuuren gaat reageren).
But time will tell.
 
Als je blijft eten en slapen zal er niet zoveel spier tussen zitten.

Hoelanh ben je nu off?

Sinds begin november gestopt met Tren.
Twee weken Sust aangehouden erna.

Dus sinds halverwege november gequit.
Dus ongeveer twee maanden nu.
 
Kracht blijft op dit moment wel gelijk. Easy examples zoals bench press:
Op een goede dag is een set van 4 reps solo met 100kg goed te doen (zonder spotter assist).
Tijdens de tren zat ik iets hoger, tegen de 120kg , maarja toen was de tren natuurlijk actief aanwezig.

Maar het is niet dat ik nu verder aan het afzwakken ben.

En wbt eerste kuur met Tren, i know dat dat redelijk over de top is.
Maar dat was eenmaal zo gelopen, geen spijt van gehad.
Hoop dat het in de toekomst ook geen issues gaat opleveren (dat je lichaam steeds minder goed op zware kuuren gaat reageren).
But time will tell.

Nu bench je 4x100kg en tijdens je kuur 4x120kg? Veel te veel ingeleverd.
 
Flinke terugval voor iemand die natty nog niet aan zijn top zit. Tja eerste kuur met tren stacken is een tweede, snap gewoon niet waarom je meteen zowat een gram wilt zetten... waarom heb je gekozen voor deze stack en hoeveelheid?
 
Mwah, ik denk dat dat alleen het geval is als boven je natty max zit.

Maar hij denkt ook dat hij 10 kg aan spiermassa gepakt heeft. Hij vergeet dat dat zeker 5 kg aan vocht bij zit.

Dat is wat ze zeggen, eigenlijk zie ik er maar weinig die veel vasthouden. De meesten lopen toch wel tegen iets aan wat als excuus kan worden gebruikt waarom ze weer terug bij af zijn... ik denk dat ts nog wel meer gaat inleveren.
 
Dat is wat ze zeggen, eigenlijk zie ik er maar weinig die veel vasthouden. De meesten lopen toch wel tegen iets aan wat als excuus kan worden gebruikt waarom ze weer terug bij af zijn... ik denk dat ts nog wel meer gaat inleveren.

Eens hoor.

Ik kan er niks van zeggen. Ik zit al in een heel diep dal.. ik ben aan het blasten en cruisen zie mij voorlopig nog lang niet off gaan.

Ik heb één kuurtje gedaan, en ben daarna gelijk gaan blasten en cruisen.
 
Eens hoor.

Ik kan er niks van zeggen. Ik zit al in een heel diep dal.. ik ben aan het blasten en cruisen zie mij voorlopig nog lang niet off gaan.

Ik heb één kuurtje gedaan, en ben daarna gelijk gaan blasten en cruisen.
Wat heb je er dan aan in lange termijn eigg
 
Back
Naar boven