MuscleMeat

Sticky Het Honden Topic

Bezoekers in dit topic

Ik vind van wel. Ik ben in mijn jeugd door drie van die beesten aangevallen. Het is dat ik duitse herders bij mij had anders was ik hier niet meer geweest!

:gek:

In de lagere school had ik een klasgenoot van wie de moeder Rottweilers fokte. Ik scheet eerlijk gezegd in mijn broek als ze die beesten loslieten op verjaardagsfeestjes. Het was niet aan mij besteed om ze te gaan aaien. :roflol:
 
Op rtl 4 vertelden ze dat het alleen gaat om honden zonder stamboom maar wie wel de naam van het ras gekregen hebben

Ik snap er nu helemaal niets meer van zou er graag duidelijkheid in krijgen omdat ik een boerboel pup wil aanschaffen en die en word over 1 maandje geboren

Had hiervoor een bullmastiff en kan me geen betere honden wensen
 
lief voor mensen en kinderen ,

maar hard voor zijn vijanden,

honden ,egels ,muizen (hap slik weg :roflol:) ,mollen ,katten en vogels en als er nog dinosaurussen leefden had hij die ook nog wel aangevallen

Klinkt als mijn American Stafford.
 
Het is dan ook wel vaak hetzelfde type volk wat zo'n soort hond heeft. Tenminste hier in de buurt/omstreken wel.
 
Het is dan ook wel vaak hetzelfde type volk wat zo'n soort hond heeft. Tenminste hier in de buurt/omstreken wel.

Het zijn idd ook allemaal het zelfde type honden die op de lijst staan.:roflol:
 
mijn eerste hond was een Akita ,

ondanks zijn lieve en mooie uiterlijk (net zoals zijn baasje :eyebrow:) toch een echte vechter en voor de duivel niet bang,

lief voor mensen en kinderen ,

maar hard voor zijn vijanden,

honden ,egels ,muizen (hap slik weg :roflol:) ,mollen ,katten en vogels en als er nog dinosaurussen leefden had hij die ook nog wel aangevallen
Wij denken er aan een akita te nemen. Of eerder, een kruising van een boxer en een akita. Een prachtige hond, maar de vrouw des huizes twijfelt. "wat als we op reis gaan,...". Tja, vrouwen.
 
Wij denken er aan een akita te nemen. Of eerder, een kruising van een boxer en een akita. Een prachtige hond, maar de vrouw des huizes twijfelt. "wat als we op reis gaan,...". Tja, vrouwen.

Is wel een dingetje natuurlijk... je moet er altijd rekening mee houden. Onze hond laten we ook nooit langer dan enkele uren alleen.
 
Is wel een dingetje natuurlijk... je moet er altijd rekening mee houden. Onze hond laten we ook nooit langer dan enkele uren alleen.


dit ,en vooral een Akita is enorm eenkennig en accepteert eigenlijk maar een baas , die word er niet gelukkig van om tijdelijk ander baasje / oppas te hebben
 
Ik zou wel goed nadenken voor ik een Akita zou nemen. Ga als je de mogelijkheid hebt bij mensen langs die ervaring hebben, of naar een wandeling als die in de buurt gehouden wordt. Het zijn ontzettend zelfstandige honden, staan dichtbij instincten, zijn dominant, eenkennig (understatement) en waaks. In combinatie met een boxer ook heel veel energie, zowel mentaal als fysiek. Je moet daar echt voor kiezen. Niet alleen denken, mooie hond lijkt mij leuk. Dan kom je bedrogen uit. Zijn geen honden die ik zou adviseren voor iemand zonder ervaring of aan iemand die een eerste hond neemt. Prachtige honden en als je er goed mee om weet te gaan, zoals bij iedere hond, dan heb je er veel plezier van.
 
Ik zou wel goed nadenken voor ik een Akita zou nemen. Ga als je de mogelijkheid hebt bij mensen langs die ervaring hebben, of naar een wandeling als die in de buurt gehouden wordt. Het zijn ontzettend zelfstandige honden, staan dichtbij instincten, zijn dominant, eenkennig (understatement) en waaks. In combinatie met een boxer ook heel veel energie, zowel mentaal als fysiek. Je moet daar echt voor kiezen. Niet alleen denken, mooie hond lijkt mij leuk. Dan kom je bedrogen uit. Zijn geen honden die ik zou adviseren voor iemand zonder ervaring of aan iemand die een eerste hond neemt. Prachtige honden en als je er goed mee om weet te gaan, zoals bij iedere hond, dan heb je er veel plezier van.


Toen mijn Akita op 1 jarige leeftijd

begon te vechten met een volwassen

Bull Terriër schrok ik toch wel een

beetje van zijn agressiviteit ,

je kon al duidelijk zien wat voor

dappere vechters het zijn

ondanks een grote wond in zijn poot

ging het vrij snel op standje kill
 
Toen mijn Akita op 1 jarige leeftijd

begon te vechten met een volwassen

Bull Terriër schrok ik toch wel een

beetje van zijn agressiviteit ,

je kon al duidelijk zien wat voor

dappere vechters het zijn

ondanks een grote wond in zijn poot

ging het vrij snel op standje kill
Het zijn honden die alles en iedereen kunnen domineren. Heb gezien dat dominante herders op een natuurlijke manier een plekje in de rangorde zakten zodra een Akita het veld op kwam. Interessant wel om te zien. Dat een 1 jarige Akita de strijd aangaat met een volwassen Bull Terrier, zegt natuurlijk wel iets. Al kan je er pas echt iets over zeggen wanneer je er zelf bij bent geweest en gezien hebt wat er aan vooraf ging.
 
Het zijn honden die alles en iedereen kunnen domineren. Heb gezien dat dominante herders op een natuurlijke manier een plekje in de rangorde zakten zodra een Akita het veld op kwam. Interessant wel om te zien. Dat een 1 jarige Akita de strijd aangaat met een volwassen Bull Terrier, zegt natuurlijk wel iets. Al kan je er pas echt iets over zeggen wanneer je er zelf bij bent geweest en gezien hebt wat er aan vooraf ging.


de Bull was aan het eten ,Akita hield daar geen rekening mee

en wilde verder spelen ,werd meteen aangevallen door de

Bull, waren tot dit gebeurde goede speelkameraadjes , behalve een

grote wond in zijn poot deden ze niet voor elkaar onder :eek:
 
Laatst bewerkt:
Lastige situaties rondom eten. Waarschijnlijk vond de Bull dat de Akita te dichtbij kwam en had zoiets sodemieter op hier. Als dan een grom niet helpt is het knokken. Misschien wilde de Akita spelen of iets anders. Je leert ervan, achteraf. Neem aan dat dit in huis gebeurde? Ik heb weleens mensen gezien die de honden vis zaten te geven in een natuurgebied. Zei nog dit is niet echt handig van jullie, die vis is te ruiken op een afstand. Hier krijg je nog gedoe van. Bij sommige mensen met honden vraag je je af waarom ze geen cavia nemen. Eigenlijk vraag ik me dat vooral en vaak af bij mensen met de kleinste honden. Die honden eten nog net niet mee met mes en vork aan tafel, heb ik de indruk.
 
Lastige situaties rondom eten. Waarschijnlijk vond de Bull dat de Akita te dichtbij kwam en had zoiets sodemieter op hier. Als dan een grom niet helpt is het knokken. Neem aan dat dit in huis gebeurde? Ik heb weleens mensen gezien die de honden vis zaten te geven in een natuurgebied. Zei nog dit is niet echt handig van jullie, die vis is te ruiken op een afstand. Hier krijg je nog gedoe van. Bij sommige mensen met honden vraag je je af waarom ze geen cavia namen.


drink en etensbak stonden buiten voor het huis,was een buurt waar

iedereen voor het huis zijn dag doorbracht,lees Tokkie buurt :roflol:
 
Laatst bewerkt:
drink en etensbak stonden buiten

voor het huis,was een buurt waar

iedereen voor het huis zijn dag

doorbracht,lees Tokkie buurt
Niets aan te doen, in principe vind ik dat de baas van de Bull beter had moeten weten en dat je je hond niet laat eten op een plek waar andere honden of kinderen zomaar kunnen langskomen.
Ik vind Bull Terriers scheten van honden overigens, nooit problemen mee. Scheelt wel dat ik teven heb, scheelt veel gedoe met reutjes. Een gezonde reu zal altijd accepteren van een teef wanneer die snauwt of iets anders. Teven onderling kunnen elkaar ook ernstig toetakelen daar niet van, maar gaat vaak een tijd aan vooraf. Bull Terriers barsten van de energie, en dat kan weleens voor wrijving zorgen. In de zin dat andere honden wel klaar met spelen zijn en de Bull lijkt dan vaak te denken hey nu al klaar nee kom op. Dan zie je dikwijls al een beetje spanningen ontstaan bij andere dieren.
 
Ik ben op zoek naar een echte hond, dus dan heb ik het over akita, husky, boxer, dobermann, herders... maar moet natuurlijk met een aantal zaken rekening houden. Na alles was ik heb gelezen over honden lijkt een boxer het best te passen bij mijn situatie. De Akita x Boxer vond ik PRACHTIG maar misschien is het akita gedeelte misschien een probleem voor de vele honden die voorbij mijn huis passeren/ Om maar te zwijgen over de tientallen straatkatten.
Ik las ook op veel internationale fora dat een hond, ook een Akita, als die tussen 7u00 en 16u00 alleen thuis is, grotendeels zal slapen. En dat dit op zich geen probleem is, als je hem er voor en er na maar voldoende aandacht heeft en er veel mee rent in de tuin (grote tuinen zoals de mijne, 600 vierkante meter).
Ik heb trouwens twee poezen, waarvan de kleinste van niks bang is. Dat zou dus wel een probleem kunnen geven, niet?
 
de Bull was aan het eten ,Akita hield daar geen rekening mee

en wilde verder spelen ,werd meteen aangevallen door de

Bull, waren tot dit gebeurde goede speelkameraadjes , behalve een

grote wond in zijn poot deden ze niet voor elkaar onder :eek:

De Bullterriërs van nu zijn niet meer de gladiatoren die het vroeger waren.
 
Back
Naar boven