Fitness Seller

Verbeter mijn voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mateise

Novice
Lid geworden
8 jan 2018
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m74
Massa
74kg
Beste forumleden,

Ik ben Matisse, 1m74 72kg en ben ondertussen een 5 maand bezig met fitness.
Na hier enkele dingen te hebben gelezen begin ik mij af te vragen of mijn voedingsschema niet beter kan..
Alle tips zijn om die reden dus welkom!

Ik ben bezig met bulken, ik ben sinds een 2 maand consequent meer dan behoefte aan het eten en ben ondertussen van 67->72kg gegaan.
Ik hoop eventueel mits enkele aanpassingen het bijkomen van vetmassa in de mate van het mogelijke te beperken.
Volgens Benedict Harris formule is mijn onderhoud 2769 kcal ( ik train 4x per week ), dus +500 kcal brengt dat op 3269 kcal op trainingsdagen en op rustdagen net iets minder.
De macro's die ik aanhoud zijn ongeveer 160g proteins, 72g vet en dan overschot carbs, 513g.

Het excel bestand dat hier staat werkt jammer genoeg niet goed via mijn mac (kan dropdowns niet selecteren) waardoor ik het manueel zal moeten doen, mijn excuses.
Ik gebruik de app "food", de voedingswaarden per product die ik hier plaats zijn afgerond maar het totale aantal kcal zou moeten kloppen.

Ochtend (672kcal)

Banaan (124kcal, 1.5E 27K 0.5V)
35cl magere melk (116 kcal, 11E 17K 0.5V)
120g muesli (432 kcal, 12E 103K 8V)

Middag (vaak gespreid in 2) (1078 kcal)

10 sneden bruin brood ( 739kcal, 33E 150K 10V)
140g kippenwit ( 147kcal, 27E 2K 4V)
30g pindakaas ( 192kcal, 8E 3K 16V)

Avond (schatting tussen 500 en 700 kcal)

Wat de pot schaft. Altijd gezond, passend in macro's
Bv: pasta met zalm, kip met rijst, rundsvlees met aardappelen en groenten, ...

Na training/snack avond (626 of 134 kcal)

Trainingsdag: 160g Mammoth massgainer (626 kcal, 30E 115K (4.5 suiker) 5V)
Niet trainingsdag: 36g scoop whey (134 kcal, 28E 3K 1V)

Snack avond (2) (304 of 469 kcal)

250g kwark (180 kcal, 17E 11K 8V)
Banaan ( 124kcal, 1.5E 27K 0.5V)
(afhankelijk van avondmaaltijd: handje amandelen 25g ( 165kcal, 5.5E 4.5K 14V)



Ik had hier vandaag veel negatief over de mammoth massgainer gelezen maar als ik het etiket mag geloven zit er weinig suiker in en veel complexe koolhydraten.. dus graag jullie mening.
Het voordeel aan die massgainer is dat hij wel gemakkelijk binnengaat.
Verder ben ik nog van plan om een betere muesli met minder suikers te zoeken en vaker af te wisselen met havermout.

Alvast bedankt!
 
wat ik zelf altijd eet als ik al iets eet wat op muesli lijkt is Granola. misschien een tip om te kunnen proberen ? omdat in muesli vaak veel suikers zitten.
 
Van Zoelen muesli vruchten & noten 1 kilo | Deen Supermarkten
Probeer deze eens.. de allergoedkoopste en op wat rozijnen na geen toegevoegde suikers

Voedingswaarde
per 100 g: Energie 1461 kJ Energie 346 kcal Vet 4 g waarvan verzadigd 0,6 g Koolhydraten 62 g waarvan suikers 8 g Proteïne 11 g Zout 0,03 g

Je kan ook zelf je muesli maken.
Albert Heijn
een zak van deze, Handje rozijnen erdoor een je weet precies wat je eet.

De massgainer zal best makkelijk zijn.
Maar nog eenvoudiger en goedkoper
rijstpoeder + schep eiwit poeder + melk
Weet je tenminste wat er echt inzit. De rijstpoeder en eiwitpoeder kan je zelfs al van tevoren gemengd in een bus bewaren. ;) Dan hoef je ook niet meer te doen dan scheppen en mengen.
 
Maak je eigen weightgainer met: havermout, eiwit, volle melk en lijnzaad. Wat je eventueel nog kan toevoegen is rauwe eieren.

Dus:
500 ml volle melk
150 gram havermout
50 gram whey
20 ml lijnzaad
2 rauwe eieren

Macro’s: 1410 kcal, 91 gram eiwit, 130 gram koolhydraten en 63 gram vet.

Heerlijk..
 
Van Zoelen muesli vruchten & noten 1 kilo | Deen Supermarkten
Probeer deze eens.. de allergoedkoopste en op wat rozijnen na geen toegevoegde suikers

Voedingswaarde
per 100 g: Energie 1461 kJ Energie 346 kcal Vet 4 g waarvan verzadigd 0,6 g Koolhydraten 62 g waarvan suikers 8 g Proteïne 11 g Zout 0,03 g

Je kan ook zelf je muesli maken.
Albert Heijn
een zak van deze, Handje rozijnen erdoor een je weet precies wat je eet.

De massgainer zal best makkelijk zijn.
Maar nog eenvoudiger en goedkoper
rijstpoeder + schep eiwit poeder + melk
Weet je tenminste wat er echt inzit. De rijstpoeder en eiwitpoeder kan je zelfs al van tevoren gemengd in een bus bewaren. ;) Dan hoef je ook niet meer te doen dan scheppen en mengen.

Bedankt voor de nuttige tips!
Die eerste muesli die je hebt doorgestuurd ziet er qua macro's enorm goed uit, jammer genoeg heb ik hier in België geen "Deen Supermarkt" en heb ik die ook nog niet zien staan..
In AH kom ik echter wel regelmatig, ik zal eens kijken naar de "Smaakt" muesli.
Bedoel je met "rijstpoeder" bijvoorbeeld die van body&fit?
Ik zal het in elk geval eens proberen :)


Maak je eigen weightgainer met: havermout, eiwit, volle melk en lijnzaad. Wat je eventueel nog kan toevoegen is rauwe eieren.

Dus:
500 ml volle melk
150 gram havermout
50 gram whey
20 ml lijnzaad
2 rauwe eieren

Macro’s: 1410 kcal, 91 gram eiwit, 130 gram koolhydraten en 63 gram vet.

Heerlijk..

Bedankt!
De volle melk is voor mij persoonlijk net iets te vet denk ik, ik kom nogal snel aan in "buikvet" dus probeer niet te hard te overdrijven met mijn vetten.
Verder ziet het er een leuk receptje uit dat ik ongetwijfeld ga proberen!
 
Albert Heijn
heb je ook bij de albert heijn. ;)
Smaakt hebben ze ook alles van bij ALbert heijn.

Rijstpoeder ja.. B&F nee... beter XXL pakken... Bij B&F kloppen de labels niet echt is in het verleden gebleken.. :rolleyes:

Van vetten eten wordt je niet vet of dik! Van teveel kcal eten (dus meer dan je verbruikt) wordt je vet en dik .;)
Dus volle melk kan prima.
 
Albert Heijn
heb je ook bij de albert heijn. ;)
Smaakt hebben ze ook alles van bij ALbert heijn.

Rijstpoeder ja.. B&F nee... beter XXL pakken... Bij B&F kloppen de labels niet echt is in het verleden gebleken.. :rolleyes:

Van vetten eten wordt je niet vet of dik! Van teveel kcal eten (dus meer dan je verbruikt) wordt je vet en dik .;)
Dus volle melk kan prima.

Haha oke thanks, dan weet ik dat ook weer al.
dacht toch echt dat er ergens een verband was :D
Kan ik mijn vooropgestelde macro's (160g proteins, 72g fats, overschot carbs) dan best veranderen, behouden of minder aandacht aan besteden (als extra vet niet zoo enorm veel uitmaakt)?
Tot nu toe was ik er best veel mee bezig
 
Het gaat uiteindelijk om het totaal aantal kcallen.
Wel aanhouden de 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht en MINIMAAL 1 gr vet per kg lichaamsgewicht. dat mag dus best ook meer zijn ;) als je dan je kcal van je koolhydraten maar wat aanpast.

Het komt ook allemaal echt niet op 10 kcal aan ofzo... Het gaat om gemiddeldes... als je de ene dag een 65 gram vet eet en andere dag 90 gram... het boeit niet zo erg.... zolang het totaal aantal kcal wat je mag/moet eten maar gehaald wordt.
Bovendien zijn voedingswaardes op verpakkingen ook nooit exact. Het zijn steekproefmetingen die gemiddeld worden en eens per x jaar weer eens een keer getest. Bovendien op versproducten zoals vis/vlees/zuivel etc staan voedingswaardes maar die kunnen ook gewoon verschillen... in de zomer kan zuivel een net wat andere samenstelling hebben. (afhankelijk van het voer van de koeien ed. )
Ook dat zijn gemiddelde waardes... dus maak je niet zo enorm druk daarover. Het blijven berekeningen en gemiddeldes. Je leert je lijf vanzelf beter kennen met de tijd.
 
Het gaat uiteindelijk om het totaal aantal kcallen.
Wel aanhouden de 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht en MINIMAAL 1 gr vet per kg lichaamsgewicht. dat mag dus best ook meer zijn ;) als je dan je kcal van je koolhydraten maar wat aanpast.

Het komt ook allemaal echt niet op 10 kcal aan ofzo... Het gaat om gemiddeldes... als je de ene dag een 65 gram vet eet en andere dag 90 gram... het boeit niet zo erg.... zolang het totaal aantal kcal wat je mag/moet eten maar gehaald wordt.
Bovendien zijn voedingswaardes op verpakkingen ook nooit exact. Het zijn steekproefmetingen die gemiddeld worden en eens per x jaar weer eens een keer getest. Bovendien op versproducten zoals vis/vlees/zuivel etc staan voedingswaardes maar die kunnen ook gewoon verschillen... in de zomer kan zuivel een net wat andere samenstelling hebben. (afhankelijk van het voer van de koeien ed. )
Ook dat zijn gemiddelde waardes... dus maak je niet zo enorm druk daarover. Het blijven berekeningen en gemiddeldes. Je leert je lijf vanzelf beter kennen met de tijd.

Nogmaals bedankt! Je hebt me goed geholpen met alle uitleg
 
Back
Naar boven