Fitness Seller

Teveel overschot? Tips voor noob (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mateise

Novice
Lid geworden
8 jan 2018
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m74
Massa
74kg
Beste forumleden,

Ik ben 20j, 1m74 en weeg 72 kg (begonnen op 67kg).
Als beginnende lifter word je met enorm veel informatie overspoeld en om deze reden wil ik graag een beetje advies!
Begin augustus '17 (5 maanden bezig dus) ben ik naar de gym beginnen gaan, waar ik een kleine introductie qua oefeningen en voeding door een vriend kreeg die vrij intensief met fitness bezig is.
De eerste 2 maanden waren er vooral van "learning the ropes".
Ik ging gemiddeld gezien zo'n 2-3 keer per week trainen en heb hierbij rond onderhoud gegeten (+-2200kcal) omdat mij dit zo werd aanbevolen door mijn vriend.
Mijn vriend raakte geblesseerd en zo moest ik meer mijn eigen weg beginnen zoeken.
Ik volgde mijn schema (borst/biceps, rug/triceps, schouders/benen) en begon uit te breiden van 3 naar 5 a 6 oefeningen per spiergroep.
Vanaf begin november heb ik een gemotiveerde trainingspartner gevonden en ben ik consequent 4x per week beginnen trainen, en heb mijn intake verhoogd naar zo'n 2600 a 2700 kcal.
Begin december ontdekte ik de weightgainers en nu zit ik aan zo'n +-3200 kcal per dag (clean).
De macro's die ik gebruik zijn proteins in lichaamsgewicht pounds (+-160g), fats in lichaamsgewicht in kg (+-72) en wat overblijft in carbs.


Vinden jullie op basis van de bijgevoegde foto's (MEDIA) dat ik te snel heb gebulkt/te dik sta (love handles) en wat adviseren jullie mij om te doen?
Consequent trainen en voedingsschema volgen vormt voor mij geen probleem maar mijn gebrek aan kennis zorgt er misschien wel voor dat ik dingen fout doe.. vandaar sta ik open voor alle mogelijke tips
Indien gewenst geef ik graag een uitgebreid overzicht van mijn trainingsdagen of voedingsschema.

Alvast bedankt!
 
Te snel gebulkt is moeilijk in te schatten aangezien we niet weten waar je vandaan komt. De richtlijn zou moeten zijn dat je ongeveer 0,5 kilo per week aan kunt komen aan spiermassa. Als je je iedere week op hetzelfde moment (bv zondagochtend, lege maag, voor je naar de wc bent gegaan) en dat goed bijhoudt, dan zou je moeten zien of je gestaag aan komt. Overigens zou tussen de meet momenten zelf wel wat verschil kunnen zitten, soms houd je door omstandigheden meer vocht vast dan normaal (zoute maaltijden, bv), maar dat is geen vet of spiermassa dat je in gewicht bent aangekomen. Je moet daarom niet schrikken van dat je "ineens" 1 kilo zwaarder bent geworden, maar je moet over een langere periode je gewicht tracken. Als je gemiddeld 0,5 kilo per week aan komt, kun je over 't algemeen zeggen dat je wel goede progressie maakt zonder (te) veel vet aan te zetten (mits je goed traint)
 
Dag Mushral,

In elk geval al bedankt voor je antwoord!
Sinds ik mijn weightgainers ben beginnen nemen en ik consequent +-500 boven onderhoud zit zal het idd een 0,5kg zijn per week dat ik ongeveer bijkom.
Ik probeer mij wekelijks te wegen en inderdaad steeds op hetzelfde tijdstip, die 72 kg was dan ook wel accuraat denk ik ( diezelfde avond woog ik bijvoorbeeld 74 kg ).
Ik merk duidelijk dat ik sterker word en spiermassa aankom maar natuurlijk zit hier ook wel wat vet bij, en mijn vraag was dus eigenlijk om ahv de foto's te oordelen of daar jullie inziens teveel vet bijzit..
Er zijn dus wel degelijk foto's aangezien je zegt "moeilijk te zeggen aangezien we niet weten waar je vandaan komt", ze staan op mijn profiel bij media ( als ze niet zichtbaar zijn gelieve dit dan te zeggen, dan pas ik het aan )
Vooral mijn rug vind ik er nogal "dik" uitzien op die foto, maar ik heb dan ook het gevoel dat ik altijd wel vrij snel vet heb aangezet

Wat ik mij ook nog afvroeg en waar ik niet echt een eenduidig antwoord op vind, hoeveel eten op rustdagen? Had hier gelezen dat bepaalde mensen op onderhoud eten, anderen dan weer tussenin en anderen dan weer gewoon +500 kcal.

Alvast bedankt!
 
weight gainer er uit puur suiker, 500kcal boven je onderhoud en lekker door gaan
 
Hey sebastiaan,

Zie bijlage voor de ingrendiënten van mijn weightgainer :)
Had gekeken voor zo weinig mogelijk suiker, ik neem hier 2 scoops van dus 160g.
Ben je nog steeds van oordeel dat ik die beter door iets anders kan vervangen?
Het gaat gemakkelijk binnen en aangezien mijn hoofdmaaltijden 's ochtends, 's middags en 's avonds al stevig zijn is het een gemakkelijke manier om kcal binnen te krijgen.

upload_2018-1-13_22-33-25.png
 
Een weightgainer is echt zonde van je geld. Ga normaal voedsel eten, of maak zelf een shake (havermout - volle melk - whey - pindakaas/olie).
 
Een weightgainer is echt zonde van je geld. Ga normaal voedsel eten, of maak zelf een shake (havermout - volle melk - whey - pindakaas/olie).

Bedankt voor de tip, had ook een topic in "voeding" gemaakt waar ze mij hetzelfde hebben aangeraden dus ga het zo doen.
 
Bedankt voor de tip, had ook een topic in "voeding" gemaakt waar ze mij hetzelfde hebben aangeraden dus ga het zo doen.
Ook nog eens veel makkelijker, aangezien je simpel de samenstelling kan wijzigen ;). Succes!
 
Te snel gebulkt is moeilijk in te schatten aangezien we niet weten waar je vandaan komt. De richtlijn zou moeten zijn dat je ongeveer 0,5 kilo per week aan kunt komen aan spiermassa. Als je je iedere week op hetzelfde moment (bv zondagochtend, lege maag, voor je naar de wc bent gegaan) en dat goed bijhoudt, dan zou je moeten zien of je gestaag aan komt. Overigens zou tussen de meet momenten zelf wel wat verschil kunnen zitten, soms houd je door omstandigheden meer vocht vast dan normaal (zoute maaltijden, bv), maar dat is geen vet of spiermassa dat je in gewicht bent aangekomen. Je moet daarom niet schrikken van dat je "ineens" 1 kilo zwaarder bent geworden, maar je moet over een langere periode je gewicht tracken. Als je gemiddeld 0,5 kilo per week aan komt, kun je over 't algemeen zeggen dat je wel goede progressie maakt zonder (te) veel vet aan te zetten (mits je goed traint)
Maat ... dan kom je op 24 kilo in het eerste jaar aankomen ...dat lukt echt alleen maar als je echt zwaar ondervoed was. Als je start gewicht rond de 70 kilo is bij een lengte van 1.80 kan je dat echt wel vergeten. Tenzij je jezelf helemaal dik vreet
 
Back
Naar boven