XXL Nutrition

Dilemma: confronteren of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo,
Ik zit met een dilemma.

Een vriendin van me heeft gedurende verschillende jaren competitief aan bodybuilding gedaan.
Toen ik in zes jaar geleden zelf in de gym begon dacht ik dat zij zowat de beste fysiek had die natural mogelijk was voor een vrouw.
Zij is zowat de reden dat ik ook met bodybuilding begonnen ben. Verder is ook zij degene die me voldoende gemotiveerd heeft om naar de gym te gaan en nu is het een van mijn favoriete dingen.

Nu dat ik meer weet over de fitness industrie en de symptomen van steroiden herken, moet ik concluderen dat zij die ook gebruikt heeft. Het is overduidelijk.
Vroeger dacht ik steeds dat enkel de pro’s AAS gebruikten, maar nu weet ik beter.

Toen ik ontdekte dat zij steroiden gebruikte was ik zeer teleurgesteld omdat ik zeer lang met valse hoop getrained heb.
Het heeft me enorm dwarsgezeten (en nog steeds) en ik heb overwogen om haar te confronteren en wat vragen te stellen, maar twijfel een beetje.

Ooit heb ik iemand gevraagd over zijn AAS gebruik en het was een onderwerp waarover die persoon niet graag leek aangesproken te worden. De reactie was: ‘goede genen en hard trainen’.

Maar nu gaat het wel om een zeer goede vriendin die ik reeds jaren ken en me dikwijls goed geholpen heeft. Ik weet niet wat de gevolgen zullen zijn indien ik haar zou confronteren.
Ik weet niet goed wat te doen.
 
Haal de dingen niet door elkaar. Ze heeft jou gemotiveerd, en zowat de reden dat je bent begonnen met bb. Jij hebt het toch ook nooit gevraagd? Dus jij bent er vanuit gegaan en inmiddels weet je beter. Misschien als je het direct had geweten had je onvoldoende motivatie gehad of whatever. It is what it is. Ga van de dingen uit die je zeker weet.

Als jij iets te vragen hebt en ze is een vriendin zoals jij dat omschrijft, kan dat. Doe dat niet met een veroordelende ondertoon of wat voor waardeoordeel dan ook. Oprecht. Misschien is ze niet happig om daar een boekje over open te doen vanwege de (ver)oordelen in het algemeen.
 
Lol.. waarom zou het je dwars zitten? Jij hebt als man in principe ook al een streepje voor wat spiermassa kweken betreft.

Zou je er eerder druk om maken puur om het feit dat het gewoon fucked up shit voor vrouwen is en dat ze haar gezondheid en toekomst mbt zwangerschap zwaar op het spel zet.
 
Waarom zou je haar hierover moeten confronteren?

Snap ook niet waarom zo iets je dwars zit. Ik train voor mezelf wat een ander doet ,slikt,spuit is mijn zorg niet.
 
Ik heb iets soortgelijk voor. Dwayne 'The Rock' Johnson was voor mij een enorme motivatie om te gaan trainen maar nu ik wat ouder en wijzer ben heb ik sterk het vermoeden dat hij AAS heeft gebruikt.

Misschien moet ik hem daar toch ook maar eens mee confronteren?

Effe serieus: zolang ze niet gelogen tegen je heeft kan je haar toch niks kwalijk nemen? En zelfs dan...
 
Ik heb iets soortgelijk voor. Dwayne 'The Rock' Johnson was voor mij een enorme motivatie om te gaan trainen maar nu ik wat ouder en wijzer ben heb ik sterk het vermoeden dat hij AAS heeft gebruikt.

Misschien moet ik hem daar toch ook maar eens mee confronteren?

Effe serieus: zolang ze niet gelogen tegen je heeft kan je haar toch niks kwalijk nemen? En zelfs dan...

Alsof Ts of eender wie nog nooit gelogen heeft over iets. Ik vind het ieders persoonlijk recht om daarover te zwijgen of te liegen.

Als ik van TS was zou ik gewoon beter gaan eten en trainen. Zonder AAS kan je ook een heel eind komen.
 
Eten en trainen gaat goed.
Jullie zullen wel gelijk hebben, maar ik begin gemakkelijk te piekeren.
Zoals ik reeds schreef valse hoop en ook wel een beetje bezorgdheid voor haar.
 
Hallo,
Ik zit met een dilemma.

Een vriendin van me heeft gedurende verschillende jaren competitief aan bodybuilding gedaan.
Toen ik in zes jaar geleden zelf in de gym begon dacht ik dat zij zowat de beste fysiek had die natural mogelijk was voor een vrouw.
Zij is zowat de reden dat ik ook met bodybuilding begonnen ben. Verder is ook zij degene die me voldoende gemotiveerd heeft om naar de gym te gaan en nu is het een van mijn favoriete dingen.

Nu dat ik meer weet over de fitness industrie en de symptomen van steroiden herken, moet ik concluderen dat zij die ook gebruikt heeft. Het is overduidelijk.
Vroeger dacht ik steeds dat enkel de pro’s AAS gebruikten, maar nu weet ik beter.

Toen ik ontdekte dat zij steroiden gebruikte was ik zeer teleurgesteld omdat ik zeer lang met valse hoop getrained heb.
Het heeft me enorm dwarsgezeten (en nog steeds) en ik heb overwogen om haar te confronteren en wat vragen te stellen, maar twijfel een beetje.

Ooit heb ik iemand gevraagd over zijn AAS gebruik en het was een onderwerp waarover die persoon niet graag leek aangesproken te worden. De reactie was: ‘goede genen en hard trainen’.

Maar nu gaat het wel om een zeer goede vriendin die ik reeds jaren ken en me dikwijls goed geholpen heeft. Ik weet niet wat de gevolgen zullen zijn indien ik haar zou confronteren.
Ik weet niet goed wat te doen.

In eerste instantie is het heel simpel: het zijn jouw zaken niet.

Aan de andere kant, als het echt zo'n goede vriendin is als jij denkt dan zal ze er gewoon normaal over kunnen praten. Je moet alleen niet met een vooroordeel een gesprek aan gaan. Bedenk voor jezelf wat je uit dit gesprek wilt halen en wat je eraan zult hebben.
 
In eerste instantie is het heel simpel: het zijn jouw zaken niet.

Aan de andere kant, als het echt zo'n goede vriendin is als jij denkt dan zal ze er gewoon normaal over kunnen praten.

En als je zelf echt een goede vriend bent confronteer je haar er niet mee :) Als ze vindt dat er over gesproken moet worden zal ze dit zelf wel doen.
 
Eten en trainen gaat goed.
Jullie zullen wel gelijk hebben, maar ik begin gemakkelijk te piekeren.
Zoals ik reeds schreef valse hoop en ook wel een beetje bezorgdheid voor haar.

Gaat ze door haar er mee te confronteren gezonder worden?

Je stats kunnen toch nog een pak beter zelfs zonder AAS.
 
Laatst bewerkt:
Eten en trainen gaat goed.
Jullie zullen wel gelijk hebben, maar ik begin gemakkelijk te piekeren.
Zoals ik reeds schreef valse hoop en ook wel een beetje bezorgdheid voor haar.

Jullie Belgen hebben wel heel veel last van dat gepieker en gemaal. Stelletje gare beta's. Denk dat een beetje test je een vent zou maken i.p.v. een huilebalk omdat je erachter bent gekomen dat de wereld niet zo rooskleurig is als dat je dacht.

Leven en laten leven, ga je ook mensen confronteren, zoals je dat al vreemd opschrijft (hoezo confronteren? Ze weet het zelf heus al wel :dunno: ), die roken, of alcohol drinken of drugs gebruiken, of door rood licht rijden, of zich volvreten en dikke smeerpijpen worden? Ga je die ook allemaal "con-fron-te-ren"?

Man man man, rare jongen ben jij.
 
Jullie Belgen hebben wel heel veel last van dat gepieker en gemaal. Stelletje gare beta's. Denk dat een beetje test je een vent zou maken i.p.v. een huilebalk omdat je erachter bent gekomen dat de wereld niet zo rooskleurig is als dat je dacht.

Leven en laten leven, ga je ook mensen confronteren, zoals je dat al vreemd opschrijft (hoezo confronteren? Ze weet het zelf heus al wel :dunno: ), die roken, of alcohol drinken of drugs gebruiken, of door rood licht rijden, of zich volvreten en dikke smeerpijpen worden? Ga je die ook allemaal "con-fron-te-ren"?

Man man man, rare jongen ben jij.

Ik ben ook Belg :)
 
Confronteren :D heuu.. das nie goed voor je..moet je niet doen...
 
Ik heb besloten om het hierbij dan maar te laten.
Mijn stats? Wat is er mis mee?
 
Jullie Belgen hebben wel heel veel last van dat gepieker en gemaal. Stelletje gare beta's. Denk dat een beetje test je een vent zou maken i.p.v. een huilebalk omdat je erachter bent gekomen dat de wereld niet zo rooskleurig is als dat je dacht.

Leven en laten leven, ga je ook mensen confronteren, zoals je dat al vreemd opschrijft (hoezo confronteren? Ze weet het zelf heus al wel :dunno: ), die roken, of alcohol drinken of drugs gebruiken, of door rood licht rijden, of zich volvreten en dikke smeerpijpen worden? Ga je die ook allemaal "con-fron-te-ren"?

Man man man, rare jongen ben jij.

Ondanks het feit dat je gelijk hebt in wat je typt, is het nu eenmaal zo dat veel mensen naïef/hypocriet zijn. Denk maar aan wielrenners die betrapt worden op doping en plots uitgespuwd worden door de massa die hen jarenlang op handen heeft gedragen. Beetje normaal doen en nadenken zou helpen maar blijkbaar kunnen niet veel mensen dit.

Over testosteron gesproken: ik weet niet of Belgen zoveel piekeren maar Nederlanders hebben blijkbaar maar drie keer per maand seks. Cookies op AD.nl | AD.nl

Misschien kan wat extra testosteron dit gemiddelde opkrikken? :windup:
 
Ondanks het feit dat je gelijk hebt in wat je typt, is het nu eenmaal zo dat veel mensen naïef/hypocriet zijn. Denk maar aan wielrenners die betrapt worden op doping en plots uitgespuwd worden door de massa die hen jarenlang op handen heeft gedragen. Beetje normaal doen en nadenken zou helpen maar blijkbaar kunnen niet veel mensen dit.

Over testosteron gesproken: ik weet niet of Belgen zoveel piekeren maar Nederlanders hebben blijkbaar maar drie keer per maand seks. Cookies op AD.nl | AD.nl

Misschien kan wat extra testosteron dit gemiddelde opkrikken? :windup:

:roflol: Mijn roots liggen in Indonesië en Polen, dus ik voel me niet aangesproken op dat onderzoekje :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven