Fitness Seller

Te veel koolhydraten?

Bezoekers in dit topic

Robbie Ton

Novice
Lid geworden
12 jan 2018
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
72kg
Goedenavond, ik ben nieuw hier op het forum. Ben sinds kort begonnen met personal training op gebied van kickboks. Ik wil hier mee graag afvallen, beter leren vechten en een strak lichaam is een eventueel extraatje. Nou let ik op me voeding uiteraard maar ik heb een vraag. Omdat ik klein beetje overgewicht heb wil ik dus vet verliezen. Door ongeveer 400-500 calorien minder te eten op een dag en drie keer per week sport hoop ik me doel uiteindelijk te realiseren. Maar ook de koolhydraten moeten naar beneden. Alleen gaat dat moeilijk. Mijn vraag is. Stel dat ik 1800 kcal binnen krijg op een dag maar wel 110 gram koolhydraten binnen krijg, val ik dan nog wel af? Met de eiwitten en de vetten zit het wel goed. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ben trouwens 80kg met een lengte van 1,78 ongebeer 19jaar
 
Ja, als je 400-500 KCal onder je onderhoud zit, val je af, ongeacht je macroverhouding.
Overigens is 110 g KH per dag al heel weinig.
 
Kcal in vs kcal uit is het enige dat telt. Eet je minder dan je verbruikt dan val je af. Voor macro's om af te vallen kan je over het algemeen nemen: 1,5 gram eiwit / kg lichaamsgewicht, +- 1 gram vet / kg lichaamsgewicht, rest opvullen met carbs.

Check uw verbruik eens op tdeecalculator.net daar krijg je onderaan nog verschillende macro splits om af te vallen, gewicht te behouden of bij te komen.
 
Ja tuurlijk.. niets mis met carbs
 
Dankjulliewel voor de reacties, nou had ik nog een vraag. Ik doe dus twee keer per week kickboks, kickboks is een full body workout, aangezien ik personal training krijg trainen we ook bewust spiergroelen en niet alleen bokszak slaan en sparren. Alleen met eigen lichaamsgewicht zoals sit ups push ups squats etc. Daarnaast doe ik zelf 1keer per week een full body workout in de sportschool. Dus 3 keer per week. Ik doe dit niet zodat ik zo breed wordt dat ik niet meer door de deur pas, maar gewoon een atletische lichaamsbouw krijg en het belangrijkste is dat ik er rust in vind. Maar nou is mijn vraag wat voor resultaat (denken) jullie dat ik zal zien na 3-6 maanden. Zal ik dun worden of gespierd?
 
Dankjulliewel voor de reacties, nou had ik nog een vraag. Ik doe dus twee keer per week kickboks, kickboks is een full body workout, aangezien ik personal training krijg trainen we ook bewust spiergroelen en niet alleen bokszak slaan en sparren. Alleen met eigen lichaamsgewicht zoals sit ups push ups squats etc. Daarnaast doe ik zelf 1keer per week een full body workout in de sportschool. Dus 3 keer per week. Ik doe dit niet zodat ik zo breed wordt dat ik niet meer door de deur pas, maar gewoon een atletische lichaamsbouw krijg en het belangrijkste is dat ik er rust in vind. Maar nou is mijn vraag wat voor resultaat (denken) jullie dat ik zal zien na 3-6 maanden. Zal ik dun worden of gespierd?


Ik zou zeggen dun en een beetje gespierd
 
En liever niet op de bokszak slaan maar stoten :D
 
Met eigen lichaamsgewicht en weinig koolhydraten zal je behoorlijk dun blijven.
Je kan maar een ding met de keer willen, ofwel val je af of wel kom je aan. Dat kan wel op verschillende manieren.
Maar 110 KH/dag is idd wel erg weinig.
 
Met eigen lichaamsgewicht en weinig koolhydraten zal je behoorlijk dun blijven.
Je kan maar een ding met de keer willen, ofwel val je af of wel kom je aan. Dat kan wel op verschillende manieren.
Maar 110 KH/dag is idd wel erg weinig.

Zoals ik al zei heb ik een beetje overgewicht dus vet moet zoiezo verbrand worden. Verder ben ik eigenlijk al best breed van mezelf en denk ook dat als ik wat zal verbranden ik toch nog breed uit zal zien. Ik vind een atletisch sportlichaam zoiezo veel mooier dan een bodybuilders lichaam. Denk dat ik de komende jaren verder zal gaan met vechtsport, denk zelf aan muay thai na de zomer
 
Ben liever beetje dun (atletisch, snel en wendbaar) terwijl ik wel kan vechten dan heel breed maar niet eens kan vechten.
 
Ja maar met alleen krachttraining leer je niet vechten. Groot wordt je er wel van, snel zal je ook niet echt zijn

Waarom kan beiden niet?

Allemaal dikke zever...

Jerome le banner,mike tyson voorbeelden genoeg.

Toen ik op mn zwaarste was en gevechtsport deed was ik sneller dan nu.

Sneller en door mn massa ook harder stoten.

Kon toen vaak technisch betere maar lichtere vechters het heel moeilijk maken en kon er ook velen aan door het verschil aan gewicht en kracht.

Om maar aan te tonen dat spiermassa geen nadeel hoeft te zijn.
 
Laatst bewerkt:
En zeker in de clinch veel voordeel....
 
Ja idd. Die mythe is al lang achterhaald. Meer spieren betekend nog noet trager. Wel in ieder geval meer kracht wat alleen maar in je voordeel speelt en al was het nog zo dat je trager wordt...
Het voordeel van veel krachtigere stoten wint toch van snelheid...
 
Veel kracht hebben is heel belangrijk in vechtsport.
 
Ja idd. Die mythe is al lang achterhaald. Meer spieren betekend nog noet trager. Wel in ieder geval meer kracht wat alleen maar in je voordeel speelt en al was het nog zo dat je trager wordt...
Het voordeel van veel krachtigere stoten wint toch van snelheid...

Vandaar dat er ook meestal gewichtscategorieen zijn in de meeste vechtsporten. De supersnelle wendbare muggen zouden meestal gewoon platgemept worden.
 
Back
Naar boven