AndroidHealthClinic

Het Vakantietopic

Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

  • € 500,00 of minder

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 1.000,00

    Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

    Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

    Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

    Stemmen: 2 7,7%

  • Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

Vonk

Prof. dr.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
3 okt 2008
Berichten
35.890
Waardering
35.616
Lengte
1m85
Massa
108kg
Vetpercentage
10%
Ik denk dat het door het weer komt, tegenwoordig hebben we in de lage landen 9 maanden herfst, 1 maand lente en twee maanden die door moeten gaan voor zomer. Dus naast het festival topic is het ook de hoogste tijd voor een vakantietopic!

DBB-Vakantietopic.jpg
HillR en ik hebben inmiddels onze zomervakantie weer geboekt. Dit topic is dan ook een beetje bedoeld voor tips & tricks bij het boeken of voor op de vakantiebestemming zelf; bezienswaardigheden en/of do's en don'ts!

Omdat wij fan zijn van Grieks eten, de ontzettend zachtaardige, vriendelijke en oprecht hartelijke mensen (over het gros genomen) in Griekenland, gaan we weer naar een Grieks eiland. We hebben lang gekeken voor Ibiza, maar aangezien we dit keer een keer veel luxe wensen en vooral niet teveel moeten (zoals elke avond een restaurantje zoeken etc.).. Kwamen we toch weer bij een Grieks eiland uit. Al bij al zijn we voor hetgeen we willen in Ibiza zo'n 5-6.000,00 euro kwijt, wat het ons niet waard is. En ik hou mezelf graag voor dat al die dikke feesten daar zwaar over hyped en sowieso overpriced zullen zijn.

We zijn al regelmatig naar Kreta geweest, ik zelf ook naar Corfu en Lesbos. Echter Kos ben ik nooit langer dan 1 dag geweest en we hebben daar een mooi paradijsje gevonden; http://www.pelagoshotel.com/

We willen wel graag een Jeepsafari doen, maar op internet vind ik zelf niet echt een aanbieder die goed aansluit bij de wensen; inclusief BBQ of zo aan het einde van de tour. En gewoon zelf rijden in open Jeeps en niet in een dichte Jeep rondgereden worden (dat is toch geen safari, das gewoon een taxirit zonder eindbestemming).

Dus als iemand nog tips heeft voor een leuke Jeepsafari? Of andere dingen die leuk zijn om te doen op Kos? Uitgaan zal niet heel veel soeps zijn gok ik, maar ook daar laten we ons graag verassen.

Net als op andere social media geldt; zet niet zomaar neer wanneer je op vakantie bent, inbrekers hebben ook internet ;)

Skatermarvin ben jij niet zo heel lang geleden naar Kos geweest?
 
Innnnnnnnnnnnnnn.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Leuk idee! Ik ben vorig jaar op Kos geweest en ik vond het een geslaagde vakantie. Uitgaan kan best leuk zijn, maar reken wel op pröpperpraktijken. Verder wel gewoon prima kroegen.
Ik ben persoonlijk niet het hele eiland wezen verkennen, maar je kunt een hele boel met de fiets bereiken. Vond het wel een aanrader om een fiets te huren (dit was praktisch gratis) en gewoon langs de kust te gaan fietsen. Jeepsafari lijkt me ook best leuk, maar ik was met een grote groep dus dat kwam er niet van.

Eten is uiteraard spotgoedkoop, mensen zijn heel gastvrij en allemaal goed geregeld. Would visit again/10.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
  • Like
Waarderingen: Vonk
Leuk idee! Ik ben vorig jaar op Kos geweest en ik vond het een geslaagde vakantie. Uitgaan kan best leuk zijn, maar reken wel op pröpperpraktijken. Verder wel gewoon prima kroegen.
Ik ben persoonlijk niet het hele eiland wezen verkennen, maar je kunt een hele boel met de fiets bereiken. Vond het wel een aanrader om een fiets te huren (dit was praktisch gratis) en gewoon langs de kust te gaan fietsen. Jeepsafari lijkt me ook best leuk, maar ik was met een grote groep dus dat kwam er niet van.

Eten is uiteraard spotgoedkoop, mensen zijn heel gastvrij en allemaal goed geregeld. Would visit again/10.

Klinkt goed! Een beetje zoals wij de gastvrijheid daar ook ervaren, als in ongeëvenaard binnen Europa. En die propper praktijken ben ik niet zo bang voor, na 1 keer langslopen denken ze wel twee keer na om me nog eens aan te spreken. Ik had ook weinig vrienden op de barstreet in Chersonnisos vorig jaar :roflol: Doe mij maar het Griekse volk, die zijn respectvol en vriendelijk, ten opzichte van die vervelende Nederlandse en ander Europese propper volk. :kots:

Verkoos je wel de fiets boven een scooter ja? Bedoel met 35 graden fietsen is ook niet alles :o Hoe zit het met de heuvels e.d.? Volgens mij is Kos een redelijk vlak eiland of niet?

Nope..ben op Zakynthos en Kreta geweest.

Ben overigens voor alleen de reis vaak slechts 750-1250euro per persoon kwijt..maar laten we het asjeblieft niet hebben over wat er nog bijkomt aan cocktails en eten:rofol:

Mijn ouders gaan naar deze dit jaar, vond ik er ook wel tof uit zien:

Alimounda Mare (Hotel) - Karpathos - Pigadia | TUI

Ziet er ook goed uit zeg :thumbs:

Hmmm moet ik toch eens goed nadenken wie er dan naar Kos is geweest de afgelopen jaren. In principe ben jij niet te verwarren met andere personen :roflol:
 
Leuk topic. I'm in......wie weet wat voor ideeen het mij brengt.

Voor mij staat Mallorca ieder jaar wel op de planning, maar is niet het enige. Via airbnb hebben we al mooie plekjes gehad en we kennen het eiland zeer goed (ivm familie (van mijn vriendin) die daar vandaan komt en nog woont).
Misschien ook een mid-weekje Ibiza dit jaar? Balearen zijn sowieso allemaal mooi.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Hmmm moet ik toch eens goed nadenken wie er dan naar Kos is geweest de afgelopen jaren. In principe ben jij niet te verwarren met andere personen :roflol:
Hoe ik dit nu precies moet opvatten weet ik niet...:o
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
In, al weet ik nog niet of ik deze zomer op vakantie kan :p
 
Leuk topic. I'm in......wie weet wat voor ideeen het mij brengt.

Voor mij staat Mallorca ieder jaar wel op de planning, maar is niet het enige. Via airbnb hebben we al mooie plekjes gehad en we kennen het eiland zeer goed (ivm familie (van mijn vriendin) die daar vandaan komt en nog woont).
Misschien ook een mid-weekje Ibiza dit jaar? Balearen zijn sowieso allemaal mooi.

Ja gezien de kosten van Ibiza kwamen wij ook tot de conclusie dat een tripje van 4-5 dagen het beste is voor ons en niet een hele vakantie. Mallorca ben ik ook geweest en is een prachtig eiland idd. Tenerife vond ik het meest groene eiland, Gran Canaria vond ik smerig (jaren 90) veel kakkerlakken :o

Hoe ik dit nu precies moet opvatten weet ik niet...:o

:roflol: snap ik.. Het is alsof ik de vakantiefoto's voor me zie van jou, op Kos. Yes I know.. weird..
 

Ook ooit eens geweest. Nog nooit zo iets massatoeristisch gezien, nooit weer!
Ibiza is echt wel een mooi eiland en kan kostentechnisch best nog wel te doen zijn, maar inderdaad voor dat geld kan je ergens anders meer luxe verwachten. Het heeft wel echt mooie stranden en plekjes en ja de feesten........duur zeker! Vooral de drankjes zijn niet normaal meer.....Maar als je er dan toch bent dan moet je er zeker 1 gedaan hebben toch?
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
:roflol: snap ik.. Het is alsof ik de vakantiefoto's voor me zie van jou, op Kos. Yes I know.. weird..
Wahahaha..cocktails eten..en ik in mijn zwembroek:o
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Klinkt goed! Een beetje zoals wij de gastvrijheid daar ook ervaren, als in ongeëvenaard binnen Europa. En die propper praktijken ben ik niet zo bang voor, na 1 keer langslopen denken ze wel twee keer na om me nog eens aan te spreken. Ik had ook weinig vrienden op de barstreet in Chersonnisos vorig jaar :roflol: Doe mij maar het Griekse volk, die zijn respectvol en vriendelijk, ten opzichte van die vervelende Nederlandse en ander Europese propper volk. :kots:

Verkoos je wel de fiets boven een scooter ja? Bedoel met 35 graden fietsen is ook niet alles :o Hoe zit het met de heuvels e.d.? Volgens mij is Kos een redelijk vlak eiland of niet?
Het is niet zo erg als in Kreta bijvoorbeeld haha, maar het is ook wel een stuk minder uitgebreid qua uitgaansgelegenheden. Overigens geen Britten, dus de sfeer is ook een stuk gemoedelijker:o. De Grieken zelf zijn echt top inderdaad:).

Kos is inderdaad relatief vlak. Soms wel wat op en neer, maar niets onoverkomelijks. Ik vond het fietsen gewoon leuk omdat je dan echt rondkijkt en gemakkelijk stopt om even bij een klein Grieks tentje te gaan zitten, maar als je van plan bent langere stukken te gaan afleggen dan zou ik ook voor een scooter kiezen:o.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ook ooit eens geweest. Nog nooit zo iets massatoeristisch gezien, nooit weer!
Ibiza is echt wel een mooi eiland en kan kostentechnisch best nog wel te doen zijn, maar inderdaad voor dat geld kan je ergens anders meer luxe verwachten. Het heeft wel echt mooie stranden en plekjes en ja de feesten........duur zeker! Vooral de drankjes zijn niet normaal meer.....Maar als je er dan toch bent dan moet je er zeker 1 gedaan hebben toch?

Ja dat trekt me ook echt wel in Ibiza, de idyllische plekjes en stranden. Dat in combinatie met 1 of 2 dikke feesten, maar het moet wel leuk en betaalbaar blijven.

10n Albatros Palace Hurghada :)

Egypte ja? Terroristische dreiging etc. neem je op de koop toe? Ok ik geef toe dat angst een slechte raadgever is, maar daar waar je het kunt ontwijken moet je dat toch vooral doen? Of ben ik te pessimistisch?

Wahahaha..cocktails eten..en ik in mijn zwembroek:o

Ja zoiets :roflol:

Het is niet zo erg als in Kreta bijvoorbeeld haha, maar het is ook wel een stuk minder uitgebreid qua uitgaansgelegenheden. Overigens geen Britten, dus de sfeer is ook een stuk gemoedelijker:o. De Grieken zelf zijn echt top inderdaad:).

Kos is inderdaad relatief vlak. Soms wel wat op en neer, maar niets onoverkomelijks. Ik vond het fietsen gewoon leuk omdat je dan echt rondkijkt en gemakkelijk stopt om even bij een klein Grieks tentje te gaan zitten, maar als je van plan bent langere stukken te gaan afleggen dan zou ik ook voor een scooter kiezen:o.

Ja volgens mij zitten de Engelsen in een ander deel van Kos, als ze er al te vinden zijn. Kos stad is in elk geval wat meer gemêleerd publiek dacht ik. Een beetje cardio is natuurlijk nooit weg, maar ik denk dat het toch een scootertje wordt voor een dag of twee, gewoon om het eiland een beetje te verkennen. Scheelt dat Kos echt een pak kleiner is dan bijvoorbeeld Kreta. Dus 2 dagen moet genoeg zijn om veel te hebben gezien.

Daar ga ik ook heen:roflol: Begin juni..

Nog zo'n ramptoerist :roflol:
 
Egypte ja? Terroristische dreiging etc. neem je op de koop toe? Ok ik geef toe dat angst een slechte raadgever is, maar daar waar je het kunt ontwijken moet je dat toch vooral doen? Of ben ik te pessimistisch?

Tja. Wij hebben wel vaker in dit soort situaties gezeten. Nu ja, het zijn ook altijd wel situaties overal. Het is overal wel wat. Ok. Kan je inderdaad naar Griekenland of een andere Europese bestemming,
maar vaak is het hele gebeuren gewoon overroepen en merken de toeristen amper er iets van.
 
Tja. Wij hebben wel vaker in dit soort situaties gezeten. Nu ja, het zijn ook altijd wel situaties overal. Het is overal wel wat. Ok. Kan je inderdaad naar Griekenland of een andere Europese bestemming,
maar vaak is het hele gebeuren gewoon overroepen en merken de toeristen amper er iets van.

Ja eens, 99,9% kans dat je er niets van merkt. Zelfde met Parijs bijvoorbeeld. Ik vind het lastig, maar ik ontwijk het toch merk ik, als ik er niet perse naartoe hoef. Dat bloedbad aan het strand in Tunesie vond ik nog wel 1 van de gebeurtenissen die de meeste indruk heeft gemaakt. Anyway, ben 1 keer in Turkije geweest in 2008, moslims en ik liggen elkaar gewoon niet. Dus dat is al reden voor mij genoeg om niet naar zulke landen te gaan. Uitzondering daarop kan nog eens Indonesië zijn (roots), waar veel moslims wonen. Maar de combinatie van terreur maakt het voor mij in elk geval heel erg makkelijk om er weg te blijven.
 
Back
Naar boven