AndroidHealthClinic

RDX powerlifting riem, topkwaliteit voor een absurd lage prijs. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik kocht meer dan 3 jaar geleden deze riem:
https://www.amazon.co.uk/RDX-Leathe...6202137&sr=8-1&keywords=powerlifting+belt+rdx

Tot op vandaag lijkt hij zo goed als nieuw terwijl hij toch intensief wordt gebruikt. Ik zweet trouwens als een gek, maar aan de riem is daar niks van te merken.
Ik ben zeer blij dat ik deze gekocht heb. Ik heb indertijd tientallen verschillende belts in verschillende winkels bekeken,en uiteindelijk voor deze riem gekozen.
Heb in mijn vorige gyp eens een riem kunnen testen van een reus van een vent, die zo'n dure aanhad, ben de naam effe kwijt (pfizer of zo, één van die bekende Amerikaanse merken, riemen die meer dan 120 euro of zo kosten) en ik vond niet dat die noemenswaardig beter was.

Dus iedereen die een riem zoekt, twijfel niet en koop deze riem. Met transportkosten kost deze riem 40 euro. Daarvoor krijg je een volledig lederen riem, die zelf na 4 jaar geen enige vorm van slijtage vertoont.
 
Kleine nuance: dit is geen volledig lederen riem in de zin van echt nerfleder.
Dit is gewoon splitleder, nubuck in dit geval. Vergelijkbaar met andere splitleder/suède riemen dus.

Verder ziet de riem er goed uit maar vind je de dubbele gesp niet irritant soms?

En is het een 10 mm of 13 mm belt? Dat kan ik niet terugvinden in de omschrijving, tenzij ik eroverheen lees.
 
Kleine nuance: dit is geen volledig lederen riem in de zin van echt nerfleder.
Dit is gewoon splitleder, nubuck in dit geval. Vergelijkbaar met andere splitleder/suède riemen dus.

Verder ziet de riem er goed uit maar vind je de dubbele gesp niet irritant soms?

En is het een 10 mm of 13 mm belt? Dat kan ik niet terugvinden in de omschrijving, tenzij ik eroverheen lees.
Ik ken het verschil niet tussen splitleder en nerfleder. Geen idee of dit een verschil ik levensduur veroorzaakt.
De mijne is een 10 mm versie, zit als gegoten, reeds na een paar trainingen. De dubbele gesp heeft me nooit geïrriteerd, misschien omdat ik redelijk makkelijk mijn buik kan intrekken, de pinnen plaatsen en terug uitademen.
 
Kleine nuance: dit is geen volledig lederen riem in de zin van echt nerfleder.
Dit is gewoon splitleder, nubuck in dit geval. Vergelijkbaar met andere splitleder/suède riemen dus.

Verder ziet de riem er goed uit maar vind je de dubbele gesp niet irritant soms?

En is het een 10 mm of 13 mm belt? Dat kan ik niet terugvinden in de omschrijving, tenzij ik eroverheen lees.
Ik heb wat opzoekingswerk verricht en nubuck is wel degelijk nerfleer, dus de opperste en beste laag van de lederen huid van het dier.

Soorten leder: anilineleder, nubuck of gepigmenteerd - Lederacademie

"Nubuck
Nubuck is nerfleder (toplaag van gesplit leder) waarbij de nerflaag wordt opgeschuurd maar de sterkte behouden blijft. Het heeft een zacht fluweelachtig gevoel. Zonlicht doet Nubuck sterk verkleuren."
 
Ik heb wat opzoekingswerk verricht en nubuck is wel degelijk nerfleer, dus de opperste en beste laag van de lederen huid van het dier.

Soorten leder: anilineleder, nubuck of gepigmenteerd - Lederacademie

"Nubuck
Nubuck is nerfleder (toplaag van gesplit leder) waarbij de nerflaag wordt opgeschuurd maar de sterkte behouden blijft. Het heeft een zacht fluweelachtig gevoel. Zonlicht doet Nubuck sterk verkleuren."
Ik wil eigenlijk geen discussie aangaan over een product van een andere fabrikant maar ik denk dat het belangrijk is dat er opheldering komt over het type leder waarvan deze riem gemaakt is.

Dat echte nubuck gemaakt wordt van nerfleder wil niet zeggen dat deze riem dat ook is. Voor deze prijs kan dit normaal gesproken geen nerfleder zijn (geen enkele van hun andere producten is zo extreem goedkoop, sterker nog, de meeste van hun producten zijn duurder dan onze varianten). Ik heb speciaal gewacht met antwoorden op dit topic omdat ik eerst navraag wilde doen bij twee fabrikanten. Zij geven beiden aan dat het er op lijkt dat deze riem van splitleder is gemaakt. Waarom er nubuck wordt geschreven is mij een raadsel, wellicht om duidelijk te maken dat de buitenkanten een zacht materiaal zijn (zoals suede). Of misschien wordt er echt een dun laagje Nubuck gebruikt aan de buitenkant, zoals je op de foto kunt zien bestaat de riem namelijk uit vier lagen, maar zijn de twee dikke lagen binnenin gewoon splitleder.

Ik zweet trouwens als een gek, maar aan de riem is daar niks van te merken.
Echte nubuck is normaal gesproken bijzonder vatbaar voor vocht en transpiratie, dus dit is misschien ook een hint dat dit geen echte nubuck is maar splitleder.

Wellicht kun je navraag doen bij RDX voor opheldering, misschien zit ik er namelijk volledig naast. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik wil eigenlijk geen discussie aangaan over een product van een andere fabrikant maar ik denk dat het belangrijk is dat er opheldering komt over het type leder waarvan deze riem gemaakt is.

Dat echte nubuck gemaakt wordt van nerfleder wil niet zeggen dat deze riem dat ook is. Voor deze prijs kan dit normaal gesproken geen nerfleder zijn (geen enkele van hun andere producten is zo extreem goedkoop, sterker nog, de meeste van hun producten zijn duurder dan onze varianten). Ik heb speciaal gewacht met antwoorden op dit topic omdat ik eerst navraag wilde doen bij twee fabrikanten. Zij geven beiden aan dat het er op lijkt dat deze riem van splitleder is gemaakt. Waarom er nubuck wordt geschreven is mij een raadsel, wellicht om duidelijk te maken dat de buitenkanten een zacht materiaal zijn (zoals suede). Of misschien wordt er echt een dun laagje Nubuck gebruikt aan de buitenkant, zoals je op de foto kunt zien bestaat de riem namelijk uit vier lagen, maar zijn de twee dikke lagen binnenin gewoon splitleder.


Echte nubuck is normaal gesproken bijzonder vatbaar voor vocht en transpiratie, dus dit is misschien ook een hint dat dit geen echte nubuck is maar splitleder.

Wellicht kun je navraag doen bij RDX voor opheldering, misschien zit ik er namelijk volledig naast. Succes!
Bedankt voor de opheldering. Ik zal ze eens aanschrijven. Zodra ik antwoord heb, post ik het hier. Cheers.
 
Ik wil eigenlijk geen discussie aangaan over een product van een andere fabrikant maar ik denk dat het belangrijk is dat er opheldering komt over het type leder waarvan deze riem gemaakt is.

Dat echte nubuck gemaakt wordt van nerfleder wil niet zeggen dat deze riem dat ook is. Voor deze prijs kan dit normaal gesproken geen nerfleder zijn (geen enkele van hun andere producten is zo extreem goedkoop, sterker nog, de meeste van hun producten zijn duurder dan onze varianten). Ik heb speciaal gewacht met antwoorden op dit topic omdat ik eerst navraag wilde doen bij twee fabrikanten. Zij geven beiden aan dat het er op lijkt dat deze riem van splitleder is gemaakt. Waarom er nubuck wordt geschreven is mij een raadsel, wellicht om duidelijk te maken dat de buitenkanten een zacht materiaal zijn (zoals suede). Of misschien wordt er echt een dun laagje Nubuck gebruikt aan de buitenkant, zoals je op de foto kunt zien bestaat de riem namelijk uit vier lagen, maar zijn de twee dikke lagen binnenin gewoon splitleder.


Echte nubuck is normaal gesproken bijzonder vatbaar voor vocht en transpiratie, dus dit is misschien ook een hint dat dit geen echte nubuck is maar splitleder.

Wellicht kun je navraag doen bij RDX voor opheldering, misschien zit ik er namelijk volledig naast. Succes!
Hoi, ik had even tijd dus heb ze zonet gemaild.
 
Ik moet wel zeggen dat Fitness Seller altijd keurig reageert op posts over producten van concurrenten. Iedereen mag natuurlijk een mening hebben, maar het lijkt mij voor een sponsor behoorlijk vervelend dit soort gratis reclame van concurrenten tegen te moeten komen. Niet enkel vervelend, wie zou na het lezen van dit topic nog een riem bij fitness seller aanschaffen?
 
Ik moet wel zeggen dat Fitness Seller altijd keurig reageert op posts over producten van concurrenten. Iedereen mag natuurlijk een mening hebben, maar het lijkt mij voor een sponsor behoorlijk vervelend dit soort gratis reclame van concurrenten tegen te moeten komen. Niet enkel vervelend, wie zou na het lezen van dit topic nog een riem bij fitness seller aanschaffen?
Dat valt wel mee hoor, onze producten worden veel aanbevolen door forumleden dus het is zeker niet erg wanneer iemand een ander product aanbeveelt ;) Het ging mij er in dit geval enkel om dat de informatie ook klopt.

Bovendien doet het materiaal waarvan deze riem gemaakt is niets af aan de ervaring van yasmine en zijn review. Het is gewoon een fatsoenlijke riem, ook als deze gemaakt is van splitleder. Vergelijkbaar met onze Fortex riemen die ook gemaakt zijn van splitleder, en de kunstlederen riemen van Strenghtshop bijvoorbeeld, en die vallen ook allemaal erg goed in de smaak (een deel van de riemen van Strenghtshop is zelfs IPF approved).

Genoeg keuze dus :)
 
Laatst bewerkt:
Ik. Een single prong riem (fortex) van Fitness Seller is 34,95 en incl. shipping 40,80. Als ik hem wil ruilen omwille van maat hoef ik geen internationale shipping costs te betalen en een single prong is makkelijker omdoen dan een double. Daarnaast boeit het me niet of het echt of nepleer is, de gemiddelde imitatieriem gaat ook jaren mee. Ik draag zo'n ding enkele minuten per week. Misschien zou ik zelfs ergens anders een riem van 20 á 25 euro kopen, ik ben geen wedstrijd lifter.

Het is allemaal persoonlijk, yasmine wil zo goedkoop mogelijk voor de beste kwaliteit. Ik wil iets uit Nederland, een ander wil perse iets van een bekend merk zoals rogue, een ander wil een ipf goedgekeurde riem, etc. Mooi toch dat er keuze is?
 
Ik moet wel zeggen dat Fitness Seller altijd keurig reageert op posts over producten van concurrenten. Iedereen mag natuurlijk een mening hebben, maar het lijkt mij voor een sponsor behoorlijk vervelend dit soort gratis reclame van concurrenten tegen te moeten komen. Niet enkel vervelend, wie zou na het lezen van dit topic nog een riem bij fitness seller aanschaffen?

Nou, er is nu éénmaal de mogelijkheid materiaal te reviewen he. Fitness seller heeft een solide bedrijf die zich eccht geen zorgen zal maken als er hier en daar eeen product ergens aders eventueel iets beter is kwa prijs kwaliteit. Je kan niet voor alles de beste zijn. Ze hebben geweldige producten, en redelijke prijzen ( 400 euro is veel geld maar voor iets dat 20 jaar mee gaat, koop je dan best bij hen dan bij een concurrent die een minder goed product verkoopt voor 300 euro of zo.
 
Nog even dit:ik vond een kerel op het internet die een zeer dure rogue gym set up heeft. Hij had een video gemaakt met een budget versie er van, ook van Rogue. Dus van Rogue al het goedkoopste nemen. Voor een squatrack met lange spotters, 200 kilo gietijzeren schijven, een flat bench en een ohio power bar in totaal 2900 euro. Budget ??? ahhahaha
Koop je bij Fitness seller alles van ATX, dan zit je aan 1200 euro of zo. Kan me niet inbeelden dat het kwaliteitsverschil 1700 euro waard is.
 
Ik denk niet dat je bij FS alles bij elkaar en van ATX voor 1200 euro gesteld bent. Maar 2900 euro ga je zeker niet nodig hebben.
 
Nog even dit:ik vond een kerel op het internet die een zeer dure rogue gym set up heeft. Hij had een video gemaakt met een budget versie er van, ook van Rogue. Dus van Rogue al het goedkoopste nemen. Voor een squatrack met lange spotters, 200 kilo gietijzeren schijven, een flat bench en een ohio power bar in totaal 2900 euro. Budget ??? ahhahaha
Koop je bij Fitness seller alles van ATX, dan zit je aan 1200 euro of zo. Kan me niet inbeelden dat het kwaliteitsverschil 1700 euro waard is.

Is het ook niet. Ik bekeek laatst in een restaurant de wijnkaart en ze hadden wijn van €2000 per fles. Die wijn is echt niet 100x lekkerder dan een wijn van €20, dat bestaat niet. Het is een deel verbetering, een deel merkbeleving een deel marketing, etc. Als iemand het wil kopen mag hij van mij, ik doe het niet.

Ik heb mijn homegym ingericht met barbarian spullen. Enige wat ik mis ten opzichte van rogue is dat die veel meer modulair zijn. Er is 1 overkoepelende lijn en alle onderdelen kan je los kopen, maar ATX heeft dat ook aardig overgenomen. Alleen voor thuisgebruikt vind ik dat persoonlijk alweer te duur.
 
Slecht voorbeeld. Wijn is nooit lekker, wat de prijs ook is.:p
Ach mensen die niet van krachtsport houden kopen ook geen powerlifting belt ;)
 
Ik denk niet dat je bij FS alles bij elkaar en van ATX voor 1200 euro gesteld bent. Maar 2900 euro ga je zeker niet nodig hebben.
Toch wel, doe de test.
 
Ik kwam op ongeveer €1560 uit.
Half rack met spotters en j-hooks, vlak bankje en een barbell-set met gietijzeren plates.
Hmm, misschien ben ik iets vergeten. Maar goed, zelf dat in vergelijking is Rogue op zich gewoon te duur. Ik bedoel, dat kwaliteitsverschil kan nooit dergelijk prijsverschil rechtvaardigen. Marketing is toch een sterk wapen. En ik die een aantal jaren Fitness seller gek maakte omdat ik constant zat te zeiken dat ze schandalig duur waren. Hahah, ah, ik was nog jong en onbezonnen.
 
Back
Naar boven