AndroidHealthClinic

Hoe oud ben je? Hoe lang train je al en op welke leeftijd was je het sterkst? (1 bezoeker)

Hou oud ben je


  • Totaal stemmers
    86

Bezoekers in dit topic

Bijna 52 nu., train nu 36 jaar. Qua kracht is het wisselend: benen, rug, schouders zijn sterker dan ooit( voor mijn doen). Bankdrukken doe ik al 30 jaar niet meer en armen train ik nauwelijks. Daarvoor in de plaats zijn bv powercleans en high pulls gekomen. Dit mede om het trainen leuk te houden, maar merk best wel voordelen hiervan. Één van de grootste veranderingen, die ik heb doorgevoerd heb, is dat ik niet meer "typisch" body building train. Hiermee bedoel ik setje-rust-setje enz.
Ik merk wel dat frequentie veel belangrijker is geworden, ben eigenlijk verplicht om tijdens de vakantie door te trainen. Krachtafname valt eigenlijk heel erg mee, zolang je maar zwaar blijft trainen.
 
31 nu.

Vanaf 13/14 beetje kt ter ondersteuning van vechtsport

Vanaf 21 volop kt

10 jaar dus.

Sterkst was natuurlijk toen ik vol on was en 5500 kcal naar binnen werkte.
 
45 jaar :treuren: , kennisgemaakt met krachtsport op mijn 16e ,

ondanks uitstapjes naar andere sporten toch al weer ruim 10+ jaar ervaring ,

op mijn sterkst ben ik nog nooit geweest wel nog steeds uitzonderlijk knap
 
Laatst bewerkt:
33.

Lid van sportscholen sinds mijn 15e.

Sterkst toen de tren erin ging.

Blessureleed en aftakelproces sinds een jaar of 3/4.

Tegenwoordig dus meer focus op ‘blessurevrij’ pompen

Merk wel dat motivatie wel minder is de laatste jaren. Dat is dan wel iets om mee om te gaan. Het hele ‘verplichte’ en ‘hardcore’ aspect probeer ik steeds meer te minderen. Maar kan nog steeds wel doorslaan in trainingen. Maar de progressie is er (meer balans in alles).
 
bijna 50
train een jaar of 25, de laatste jaren door een ongeval het trainen wel wat anders moeten gaan doen, sinds begin 2016 focus op kracht en korte trainingen omdat ik denk dat dat voor mij als oudere lifter het meest effectief is.
kracht neemt nog wel(zeeeeer langzaaaam) wat toe maar heb het echt wel los gelaten om nog in de buurt van mijn oude stats te komen :) voldoening, krachtbehoud en in shape blijven zijn nu het belangrijkste.
sterkste periode was rond mijn 30ste denk ik
 
37jr nu, train vanaf 15/16. op mn sterkst toch wel afgelopen zomer,... net vóór ik 5mnd stopte.
Nu weer 4 weken bezig, en opzeker op naar nieuwe alltime PR's!!! Voor alsnog clean (Naturel, als ik dat nog zo mag noemen na div kuren voorheen) 95kg bij aanvang een mnd geleden, en nu weer terug op 103,6kg. BF% zal omtrend de tussen de 13-15% liggen.
Volgende maand weer starten met een B&C.
 
22 jr, inmiddels 7e trainingsjaar. Sterkste vorig jaar rond oktober. Tussendoor blessureleed, waardoor de squat tot een niveau is gezakt waarvan ik moet huilen. Andere stats gaan ook lichtjes achteruit.
 
22 jr, inmiddels 7e trainingsjaar. Sterkste vorig jaar rond oktober. Tussendoor blessureleed, waardoor de squat tot een niveau is gezakt waarvan ik moet huilen. Andere stats gaan ook lichtjes achteruit.
welke blessure heb je? Door zwaar of te zwaar te squatten? Prognose?
 
37jr nu, train vanaf 15/16. op mn sterkst toch wel afgelopen zomer,... net vóór ik 5mnd stopte.
Nu weer 4 weken bezig, en opzeker op naar nieuwe alltime PR's!!! Voor alsnog clean (Naturel, als ik dat nog zo mag noemen na div kuren voorheen) 95kg bij aanvang een mnd geleden, en nu weer terug op 103,6kg. BF% zal omtrend de tussen de 13-15% liggen.
Volgende maand weer starten met een B&C.
Super.
Mag ik vragen waarom je indertijd besloten had te kuren? Ik ben op zich niet tegen kuren. Zelf zou ik het pas doen als mijn hormonen door ouderdom het laten afweten(testosteron die rond je 50 ste toch sterk zakt en dat heeft een enorme invloed op je lichaam en je kracht). Maar dan zou ik dat wel via een huisarts doen en met producten op de legale markt; Op de illegale markt weet je niet wat je in je lijf spuit.
 
Super.
Mag ik vragen waarom je indertijd besloten had te kuren? Ik ben op zich niet tegen kuren. Zelf zou ik het pas doen als mijn hormonen door ouderdom het laten afweten(testosteron die rond je 50 ste toch sterk zakt en dat heeft een enorme invloed op je lichaam en je kracht). Maar dan zou ik dat wel via een huisarts doen en met producten op de legale markt; Op de illegale markt weet je niet wat je in je lijf spuit.

Daar is eigenlijk maar 1 vrij simpel antwoord voor, en dat is "groter worden dan naturel mogelijk" + het feit dat ik ten tijde van mijn eerste kuur wedstrijdaspiraties had. (welke door andere lichamelijke mankementen jaren geleden zijn verdwenen,... al begint het nu wel weer flink te kriebelen!!!)
TRT is idd mogelijk via de legale weg dmv Nebido e.d. (mits een lage eigen productie natuurlijk!)
 
Daar is eigenlijk maar 1 vrij simpel antwoord voor, en dat is "groter worden dan naturel mogelijk" + het feit dat ik ten tijde van mijn eerste kuur wedstrijdaspiraties had. (welke door andere lichamelijke mankementen jaren geleden zijn verdwenen,... al begint het nu wel weer flink te kriebelen!!!)
TRT is idd mogelijk via de legale weg dmv Nebido e.d. (mits een lage eigen productie natuurlijk!)
Ok, bdankt voor je info. Ik heb nooit de drang gehad zo groot mogelijk te worden, maar eerder zo sterk, snel en explosief mogelijk.
Nebido ken ik trouwens niet.
 
Ok, bdankt voor je info. Ik heb nooit de drang gehad zo groot mogelijk te worden, maar eerder zo sterk, snel en explosief mogelijk.
Nebido ken ik trouwens niet.
Nebido is een test met undecaonate ester erin welke ook wel "depot" genoemd wordt... ofwel een heel lange halflife waardoor je minder vaak hoeft te prikken,... in NL is dit zo'n beetje je enige optie op TRT,.. en een gel, maar hoor daar weinig goeds van.
Wél kun je met je NL recept schijnbaar in Duitsland legale Sust halen (laatste is hear say!!),
 
34 jaar oud.. Op een blauwe maandag eens op mijn 18e een sportschool van binnen gezien, denk een keer of 20, daarna andere interesses zoals een goed puber betaamt :D

Op mijn 24e toch mijn weg terug gevonden naar de gym, begonnen op 59kg en de rest is geschiedenis die hier op DBB terug te lezen is.

Op mijn sterkst was ik vorig jaar rond september denk ik, gok ik. (Plate loaded lat pulldown 4x10x200kg met goede vorm). De laatste maanden is het ver zoeken met de kracht, maar fysiek gezien mag ik niet klagen en denk ik groter dan ooit. Gek wel hoe dat werkt en compleet los van kracht kan staan dus.
 
welke blessure heb je? Door zwaar of te zwaar te squatten? Prognose?
Verkeerde beweging gemaakt tijdens het oprapen van een handdoek. Schoot in onderrug en sindsdien een zwakke plek.

Merk het vooral tijdens squats, gedeeltelijk na deadlifts. Huidige terugval in kracht is meer te wijten aan verhoogde verbranding en het zoeken naar een nieuw onderhoud (verhuisd, pak nu veel vaker de fiets/lopen ipv auto).
 
Verkeerde beweging gemaakt tijdens het oprapen van een handdoek. Schoot in onderrug en sindsdien een zwakke plek.

Merk het vooral tijdens squats, gedeeltelijk na deadlifts. Huidige terugval in kracht is meer te wijten aan verhoogde verbranding en het zoeken naar een nieuw onderhoud (verhuisd, pak nu veel vaker de fiets/lopen ipv auto).
ALs het gebeurde bij het opraken van iets heel licht, is dat dan geen indicatie dat er reeds iets "zwak" was? Of er reeds een structureel probleem was. Heb je foto's of mri laten nemen?
 
Ik ben 29 jaar oud en train nu zo'n 8 a 9 jaar. Iets meer dan een jaar geleden was ik op mijn sterkste.
Ben nu weer langzaam aan naar oude kracht stats aan het werken.
 
ALs het gebeurde bij het opraken van iets heel licht, is dat dan geen indicatie dat er reeds iets "zwak" was? Of er reeds een structureel probleem was. Heb je foto's of mri laten nemen?
Op vroegere leeftijd is het altijd al een zwak punt geweest. Echter, gezien de herstelperiode (~2 weken) leek me dat niet ernstig genoeg voor een dergelijke medische aanpak. Nu moet ik gewoon goed opletten tijdens squats/deads. Soms te overmoedig en dan voel je dat de volgende dag, maar het duurt nooit langer dan een dag.
 
Leeftijd: 59 (in april 60)
Ervaring: 41jaar

Piek:
- uithoudingsvermogen 40 (1998 marathon van Rotterdam)
- kracht: ca 45
- geestelijk: nog niet bereikt ;)
Leuk om ook eens iets over jou te weten te komen, iedereen hier weet dat jouw mening gerespecteerd wordt maar nu weten we dat daar ook 40 jaar ervaring achter zit ;)
 
Leeftijd: 59 (in april 60)
Ervaring: 41jaar

Piek:
- uithoudingsvermogen 40 (1998 marathon van Rotterdam)
- kracht: ca 45
- geestelijk: nog niet bereikt ;)

Dus je deed aan krachttraining en bodybuilding terwijl je ook nog eens trainde voor marathon?
En op je 45ste het sterkst. Hoe kwam het dat jehet daarna minder sterk was? Bewust anders gaan trainen?
 
Back
Naar boven