MuscleMeat

BT headphones voor tijdens de training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rik76

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
7 okt 2014
Berichten
4.592
Waardering
3.012
Ik ben op zoek naar een goede Bluetooth koptelefoon voor tijdens de training.
Ik train tegenwoordig thuis en heb voorlopig geen muziek waar ik train. Dat is soms wel een beetje saai.
Enkele dingen waar ik rekening mee moet/wil houden:
- Ik kan geen in-ears verdragen. Ik wordt daar gek van. Een over-ear lijkt me het meest aangenaam.
- Ik ga er niet mee lopen of fietsen of ... enkel voor tijdens het liften. Dus het hoeft geen super licht ding te zijn.
- Ik hou van echt goeie geluidskwaliteit. Vandaar geen klein BT speakertje of een oud radiootje (schel plastiekerig geluid). Geen boomerige bas liefst.

Budget ... bwa ... tot maximum €150. Maar minder mag ook. :D

Het meest geschikte exemplaar dat ik tot nu toe vind is een Sony MDR-ZX770BN.
Iemand nog ideetjes?
 
Ik heb zelf de JBL E40BT, maar volgens mij is die niet meer te koop. Wel erg fijn ding!
JBL is qua prijs/kwaliteit ook wel prima imo
 
De E45BT kan ik nog wel vinden. Is misschien de opvolger.
Bedankt voor de tip. Ik ga eens reviews lezen. :)
 
Teufel en Bose hebben redelijk geprijsde exemplaren met noise cancelling. Voor echt goed geluid kom je wat duurder uit en bij andere merken. Dat is echter zo smaakgevoelig dat je echt moet gaan luisteren en niet moet afgaan op iemand anders z’n advies (en smaak).
 
Waar ik bij reviews meestal op af ga is vermeldingen van "goed geluid: want veel bas". Da's een opmerking die je vaak tegenkomt. Die dingen mijd ik dus best.
Verder kijk ik graag naar waarom mensen een bepaalde eigenschap positief of negatief ervaren. Want wat ik positief zou vinden kan een ander negatief ervaren. Zo kan je wel redelijk goed kiezen is mijn ervaring.
Het is ook geen high-end ding van >€500 dat ik zoek he.

Noise canceling is trouwens zeker geen must.

Hier een uitgebreider lijstje.

Sennheiser valt om 1 enkele reden af voor dit gebruik: Hun oorkussens zijn meestal erg zacht en slopen veel zweet op. Dat (het zachte) is normaal een voordeel, maar in dit geval uiteraard niet.
Qua geluid vind ik een Sennheiser anders wel erg goed. Ze zijn volgens mij ook iets zwaarder gebouwd. Voor het luisteren in huis/op het werk lijken me die wel echt super.
Hoewel deze toch wel erg fraai lijkt. Wel erg dikke earpads.
 
Als je gaat vliegen is NC wel erg relaxed. Tweakers wordt door velen aanbeden (maar ik vind het bagger). Sennheiser vind ik over het algemeen wel lekker klinken (veel detail).
 
Nee, vliegen doe ik bijna nooit.

Ja, ik heb een bedrade Sennheiser (oud ding) en die klinkt best goed voor zo'n goedkoop ding. Vroeger ook wel eens duurdere modellen beluisterd en die vielen ook altijd erg in de smaak.
Beyerdynamic klinkt ook heel goed maar daar vind ik geen BT exemplaren van. Ik heb de 770 pro en die is naar mijn mening erg goed.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dan ook eens naar een AKG, waarschijnlijk ga je die ook waarderen (BT zonder NC).
 
Ik heb ooit een AKG K601 gehad en die vond ik dan weer erg schel klinken. Helder, veel detail, diepe bas, maar veel te veel op de achtergrond.
Ik heb die toen voor de Beyerdynamic 770 Pro geruild. Nooit spijt van gehad. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een goede Bluetooth koptelefoon voor tijdens de training.
Ik train tegenwoordig thuis en heb voorlopig geen muziek waar ik train. Dat is soms wel een beetje saai.
Enkele dingen waar ik rekening mee moet/wil houden:
- Ik kan geen in-ears verdragen. Ik wordt daar gek van. Een over-ear lijkt me het meest aangenaam.
- Ik ga er niet mee lopen of fietsen of ... enkel voor tijdens het liften. Dus het hoeft geen super licht ding te zijn.
- Ik hou van echt goeie geluidskwaliteit. Vandaar geen klein BT speakertje of een oud radiootje (schel plastiekerig geluid). Geen boomerige bas liefst.

Budget ... bwa ... tot maximum €150. Maar minder mag ook. :D

Het meest geschikte exemplaar dat ik tot nu toe vind is een Sony MDR-ZX770BN.
Iemand nog ideetjes?
Ik bezit nu al een tijdje de Sony MDR-ZX770BN en kan hem alleen maar aanraden. Geluid is erg zuiver, erg makkelijk te gebruiken en hij blijft redelijk goed zitten op je hoofd.
Alleen als je echte een harde klap maakt glijdt de koptelefoon van je hoofd af(Bijvoorbeeld naar achteren vallen met 2 zware dumbells voor een dumbell press).
NC heb ik altijd uitstaan voor een langere batterijduur(19 uur ipv 13).
 
Ik bezit nu al een tijdje de Sony MDR-ZX770BN en kan hem alleen maar aanraden. Geluid is erg zuiver, erg makkelijk te gebruiken en hij blijft redelijk goed zitten op je hoofd.
Alleen als je echte een harde klap maakt glijdt de koptelefoon van je hoofd af(Bijvoorbeeld naar achteren vallen met 2 zware dumbells voor een dumbell press).
NC heb ik altijd uitstaan voor een langere batterijduur(19 uur ipv 13).
Bedankt om je ervaring te delen.:cool:
Jij gebruikt 'm dus ook tijdens de training?
 
Bedankt om je ervaring te delen.:cool:
Jij gebruikt 'm dus ook tijdens de training?
Vrijwel exclusief voor trainen. Heb ook een Audio Technica ath-m50x.
Het enige wat ik merk is dat de Sony aanzienlijk lichter is, qua geluid klinken ze hetzelfde.
 
Ah, cool.
Die Sony blijft dus mooi in de shortlist staan.

Iemand ervaring met een JBL E55BT?
 
Ik ben absoluut geen Sony fan dus zal je dan ook altijd aanraden andere merken in overweging te nemen :cool:

Kijk zeker eens bij Teufel als je value for money wilt (en wacht of google voor een leuke actie). Laat je niet leiden door reviews over dikke bassen, ik heb zelf de variant met NC en ervaar deze als erg zuiver (vergelijkbaar met de goedkope/midrange Sennheisers).

Je kunt de Teufels gratis proberen, indien niet goed mag je retourneren. Misschien leuk om eens te doen. Verdere producten van Teufel ken ik niet maar de hoofdtelefoon is erg goed afgewerkt.
 
Overigens was mijn wensenlijstje goed geluid - prettig en comfortabel zitten - te dragen met bril/zonnebril - lang kunnen dragen (in vliegtuig) - NC - prettig zitten bij sporten - niet belachelijk groot - prijs <300
 
Ik heb anders wel goede ervaringen met Sony producten.
Het zal er misschien wat van af hangen met welk type product je ervaring hebt.

Ik Teufel wel. Mijn broer heeft er een 5.1 surround systeem van. Ik zal eens op hun site gaan zien.
 
Jammer dat in-ears jouw ding niet zijn, persoonlijk zweer ik erbij :)

:bow2: RHA T20
 
Haal iig geen beats by dre, heb die zelf ook. Zonde van je geld. Jbl is wat mij betreft beter/goedkoper voor hetzelfde kwaliteit.
 
Nope, geen Beats.
 
Back
Naar boven