Fitness Seller

Slaap (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wie weet of je met dit product beter en dieper slaapt, zodat je optimaal kan herstellen in de nacht?

www.biotech-shop.nl - Produktdatenblatt

Ziet er niet heel veel belovend uit imo.


fosfatidylserine wat al eerder in dit topic genoemd is om stress te verminderen, is ook een supplement wat heel goed zou moeten werken voor mensen die vaak wakker worden in de nacht.
Indien je problemen hebt met wakker worden (niet het in slaap vallen) dan zou dit echt goed moeten werken.
Zelf nog nooit geprobeerd maar ik ga het zeker binnenkort eens bestellen.

Als melatonine niet werkt zou ik het eens in een lagere dosering te proberen (0,3 mcg tot 1 mg). Dit zou veel beter moeten werken dan hogere doseringen.
Volgens dave asprey zou l-ornithine ook werken, of dit marketing is weet ik niet.
 
eff een klein jumpje ;)

Sleep Aid van XXL lijkt niet te werken en ben bang dat dat door de melatonine komt....Word dan vaak na 2 a 3 uur alweer wakker.

Heb nog een potje staan van deze:

Melatonine 5 HTP L-Tryptofaan van Lucovitaal - officiële website

Zal deze zorgen voor een diepere slaap zonder na 2 a 3 uur weer wakker te worden? Of misschien combineren?

Wat is jullie advies?

Lees soms ook slechte verhalen over 5htp en L-Tryptofaan nl......
 
Op de vraag of je echt minimaal 8 uur moet slapen; dat wordt gezegd, maar wetenschappelijk is het niet eens bewezen.
Zie hier een link erover: Slapen: Hebben we echt 8 uur slaap per nacht nodig?

Ik voel me altijd fitter als ik korter slaap; daarmee bedoel ik ongeveer 6 uur lang.

Wetenschappelijk gezien heeft een sporter meer slaap nodig dan iemand die lui is en de hele dag met de benen omhoog naar televisie ligt te kijken.

Zelf ben ik een langslaper wat wil zeggen dat ik door de week wel met minimum 7 uur toekom en daar kan ik helemaal niks aan veranderen. Ik voel me gewoon groggy bij 6uur slaap of minder
Bij langslapers (zonder wekker dan) is 10,5u geen uitzondering. Ik werk bovendien is shiften en ben een nachtmens. Tijdens de vroege shift val ik vaak één half uurtje voordat ik al terug moet opstaan in slaap.

De huisartsen kun je allemaal afgaan in Vlaanderen. Die schrijven toch niks voor dat überhaupt werkt. Als langslaper/nachtmens die bovendien nog eens 4x per week traint heb ik simpelweg geen andere optie dan benzodiazepines (in de laagste dosis) te nemen. Enkel de psychiater (thans in Vlaanderen) schrijft benzo's voor nadat ik de klachten heb omschreven (o.a. chronische stress, geen initiatief nemen, vergeetachtigheid, futloos, vermoeide benen,...)

Ik heb zelf ook melatonine genomen en zelfs dat is in België om medisch voorschrift. Vieze pillen, bah. Het lijkt een beetje werkzaam te zijn en wat versuffend. Het probleem is dat gewenning reeds na 2-3 weken optreedt en dan moet je nog een poosje wachten alvorens het weer werkt. Misschien (?!) werkt de stof harmaline en/of harmine als natuurlijk middel. Dit zit in o.a. de zaden van Syrische wijnruit. Ik ben benieuwd of het mogelijk is om deze stoffen in de pure vorm te bestellen. Deze moleculen lijken enigszins op serotonine en hebben bijgevolg een versuffende werking. Iemand ervaring hiermee als slaaphulp?

Zelf ben ik chemicus maar een beter of veiliger alternatief dan de benzo's die weinig ontwenningsverschijnselen hebben ben ik helaas nog niet tegengekomen.
 
zweitens Ik heb al 18 jaar slaapproblemen. Nu als laatste had ik geprobeerd met een anti histamine. Promethazine. Dat is in principe geen slaapmedicatie en niet verslavend maar je lift bij deze anti histamine mee op het versuffende effect. Misschien is dat een idee om te proberen.
Mijn neefje slaapt hier 8-9 uur op.
 
Wat echt werkt is rust, reinheid en regelmaat. Ik sta nu iedere dag om 07:00 uur op en dan doe ik direct 30-40 minuten cardio. Iedere avond om 22:30-23:00 uur naar bed. Dan nog 2x per dag 20 minuten mindfulness meditatie. Dit lijkt eindelijk pas echt beetje goed aan te slaan na jaren van slaap problemen.

Een gezonde geest is toch wel de route naar een betere slaap.
 
zweitens Ik heb al 18 jaar slaapproblemen. Nu als laatste had ik geprobeerd met een anti histamine. Promethazine. Dat is in principe geen slaapmedicatie en niet verslavend maar je lift bij deze anti histamine mee op het versuffende effect. Misschien is dat een idee om te proberen.
Mijn neefje slaapt hier 8-9 uur op.

Anti-h’s hebben ook zeker effect. Voordeel is dat ze ook effect hebben op mijn tinnitus en het dus stil in mijn hoofd wordt.

Ik neem verder nu ook 2 gram N-acetyl-cysteine (NAC) per dag. Dit heeft zeer positief effect op mijn gemoed en indirect dus op mijn slaap.
 
no offence guys maar de onderzoeken die hier worden aangehaald gaat voornamelijk over hoeveel rust gemiddelde mensen nodig hebben, en dan vooral bekeken voor mentale gezondheid. Als je aan flinke krachttraining doet is het goed te onderbouwen dat je meer slaap nodig hebt; wellicht niet voor je hersenen maar wel voor je lichaam.
Optimaal voor gezondheid en optimaal voor gains zijn niet altijd hetzelfde.
 
Jezelf chronisch benzos voorschrijven omdat je in shifts werkt en zo hard je slaap nodig hebt :roflol: Moet niet gekker worden. Er bestaat overigens geen gewenning bij melatonine suppletie.
 
zweitens Ik heb al 18 jaar slaapproblemen. Nu als laatste had ik geprobeerd met een anti histamine. Promethazine. Dat is in principe geen slaapmedicatie en niet verslavend maar je lift bij deze anti histamine mee op het versuffende effect. Misschien is dat een idee om te proberen.
Mijn neefje slaapt hier 8-9 uur op.

Alleen op recept verkrijgbaar in Nederland....
 
Alleen op recept verkrijgbaar in Nederland....

Op viata.nl kan je Azicalm Labima 50MG Tabletten 20 stuks bestellen. Zit 50 mg difenhydramine hydrochloride in. Is gewoon een OTC middel. Volgende dag in huis.

In calmaben zit ook 50 mg difenhydramine hydrochloride, die kan je bij brandmedicines bestellen maar moet je wel account hebben.

Je hebt ook wat modernere anti-h’s bij drogist, weet niet of die ook bedwelmend werken.
 
Op viata.nl kan je Azicalm Labima 50MG Tabletten 20 stuks bestellen. Zit 50 mg difenhydramine hydrochloride in. Is gewoon een OTC middel. Volgende dag in huis.

In calmaben zit ook 50 mg difenhydramine hydrochloride, die kan je bij brandmedicines bestellen maar moet je wel account hebben.

Je hebt ook wat modernere anti-h’s bij drogist, weet niet of die ook bedwelmend werken.

Maar dit is echt voor allergie en kan je niet elke dag gebruiken lijkt me? Lijkt mij niet gezond?
 
no offence guys maar de onderzoeken die hier worden aangehaald gaat voornamelijk over hoeveel rust gemiddelde mensen nodig hebben, en dan vooral bekeken voor mentale gezondheid. Als je aan flinke krachttraining doet is het goed te onderbouwen dat je meer slaap nodig hebt; wellicht niet voor je hersenen maar wel voor je lichaam.
Optimaal voor gezondheid en optimaal voor gains zijn niet altijd hetzelfde.
Wel op lange termijn.
Tevens hebben de hersenen ook rust nodige om de stress te kunnen verwerken die we hebben opgebouwd.
 
Wel op lange termijn.
Tevens hebben de hersenen ook rust nodige om de stress te kunnen verwerken die we hebben opgebouwd.
Je leest niet wat ik zeg.
 
Wat echt werkt is rust, reinheid en regelmaat. Ik sta nu iedere dag om 07:00 uur op en dan doe ik direct 30-40 minuten cardio. Iedere avond om 22:30-23:00 uur naar bed. Dan nog 2x per dag 20 minuten mindfulness meditatie. Dit lijkt eindelijk pas echt beetje goed aan te slaan na jaren van slaap problemen.

Een gezonde geest is toch wel de route naar een betere slaap.

Dit is het natuurlijk ook gewoon. Er heerst op deze site wel erg de concensus dat je overal maar een middel voor moet gebruiken. No offence.
 
Dit is het natuurlijk ook gewoon. Er heerst op deze site wel erg de concensus dat je overal maar een middel voor moet gebruiken. No offence.

Niet alleen op deze site
Is een algemene trend
 
no offence guys maar de onderzoeken die hier worden aangehaald gaat voornamelijk over hoeveel rust gemiddelde mensen nodig hebben, en dan vooral bekeken voor mentale gezondheid.Atleten hebben inderdaad wellicht meer rust nodig indien zij meer stress ervaren van externe factoren .Als je aan flinke krachttraining doet is het goed te onderbouwen dat je meer slaap nodig hebt; wellicht niet voor je hersenen maar wel voor je lichaam. Mentale verwerking's proces loopt hand in hand met dat van fysieke expressies betreft herstel.
Optimaal voor gezondheid en optimaal voor gains zijn niet altijd hetzelfde. Micro vs macro perspectief net als dat Vitamines en mineralen geen effect hebben op je ''gains'' en algemene gezondheid op micro basis.

Je leest niet wat ik zeg.
Bij deze, zie dik gedrukt.
 
Back
Naar boven