MuscleMeat

Het Whisky & Spirits Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Highland park viking scars (10 yo) cadeau gekregen. Zoals verwacht is de 12 yo stukken beter voor dezelfde prijs. Highland Park overdrijft wel wat met die fancy reeksjes; smaken meestal veel te jong.
hater hater drink je single malt hatorade
Wat vind je van Bulleit bourbon? Sta er telkens naar te kijken in de supermarkt, maar nog niet geprobeerd.
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Highland park viking scars (10 yo) cadeau gekregen. Zoals verwacht is de 12 yo stukken beter voor dezelfde prijs. Highland Park overdrijft wel wat met die fancy reeksjes; smaken meestal veel te jong.
Wat vind je van Bulleit bourbon? Sta er telkens naar te kijken in de supermarkt, maar nog niet geprobeerd.

Geen slechte bourbon, prijskwaliteit ok, zeker omdat hij wel vaker met korting komt. Maar een sipping whiskey is het nu niet echt. Het is eigenlijk een massageproduceerde bourbon van MGP Indiana, in opdracht van Diageo. Beter eens online zoeken voor Four Roses small batch ;)
 
  • Like
Waarderingen: mat
Ik heb afgelopen jaar zelf wodka gedestilleerd (moonshine). Dit begon als een experimentje verzonnen in een dronken bui :D. De destilleer setup was nogal ghetto, het verkregen alcohol percentage was daarentegen wel ongeveer 70-75%. Het smaakte (ongefilterd) ook nog wonderbaarlijk goed. Door de gebruikte methode ook geen kans op methanol vorming. Dit jaar of volgend jaar maar eens een goede ketel kopen (kolomdestillatie, op marktplaats gaan ze (RVS) voor rond de €200) en dan eens kijken of ik zelf een lekkere whisky kan maken.

Ben een echte whisky liefhebber dus ben benieuwd.

Mocht je t eens gaan doen hou ik me zeer aanbevolen voor een jaarlijkse sample. Koop je ook een groot vat Dan?
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Ben trouwens zelf vd malt whisky vooral. Single grain en bourbon minder. Heb +- 20 flesjes staan.
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Mijn bescheiden collectie.
4.jpg
5.jpg
6.jpg
 
Wat zouden jullie aanraden als je begint aan de whiskey ontdekkingsreis? Merk zelf, als het warmer weer wordt ik de whiskeys lekkerder vind... iemand anders daar ook last van? Tot nu toe weinig geprobeerd, maar Double Black van Johhnie vond ik wel prima en McAllen 12 jaar. Suggesties voor een milde whiskey?

Krijg 1 maart de sleutel van mijn huis, en heb een 'boot' gekocht ;-) Deze moet natuurlijk gevuld worden met mooie whiskeys and goede rode wijnen.
upload_2018-2-12_9-55-43.png
 
haha coole kast! Single malts zijn over het algemeen niet 'mild'. De mildere whisk(e)ys zijn bijvoorbeeld lowland whiskies zoals auchentoshan, die triple distilled is. Irish whiskies zijn ook triple distilled. Heb in Dublin een paar Irish whiskies gedronken. De nieuwe Roe&co was zeker het proberen waard, en writer's tears en red breast zeker ook. Teeling was wat minder

Single grain whiskies zoals Cambus en Invergordon zijn vaak ook zacht en tegelijk ook voordeliger. Een 40 jarige single grain is redelijk betaalbaar terwijl een 40 jarige single malt voor de meeste geen realistische aankoop is.
 
Ik zou eens een Ben riach of Bruichladdich proberen, deze zijn best zacht voor een single malt en erg om, nom, nom.
 
Als je zo goed als “geen ervaring” met whisky’s hebt zou ik eens een proeverij bijwonen of hier een doos met samples bestellen.
Whisky proeverij 12 Tubes in Luxe Doos

Ik zou je ook wel wat kunnen aanraden zoals hierboven, maar voor je het weet heb een lijst van 20 whisky’s of meer. Als je een idee hebt wat je lekker vind dan kan men gerichter iets adviseren.
 
Als je zo goed als “geen ervaring” met whisky’s hebt zou ik eens een proeverij bijwonen of hier een doos met samples bestellen.
Whisky proeverij 12 Tubes in Luxe Doos

Ik zou je ook wel wat kunnen aanraden zoals hierboven, maar voor je het weet heb een lijst van 20 whisky’s of meer. Als je een idee hebt wat je lekker vind dan kan men gerichter iets adviseren.

Leuk idee :) het is denk ik goed om eerst mijn smaak eens te testen, wat ik lekker vind qua whisky's (zonder e zie ik :)). Daarna kan ik wel eens een flesje kopen als ik de smaak juist heb.

haha coole kast! Single malts zijn over het algemeen niet 'mild'. De mildere whisk(e)ys zijn bijvoorbeeld lowland whiskies zoals auchentoshan, die triple distilled is. Irish whiskies zijn ook triple distilled. Heb in Dublin een paar Irish whiskies gedronken. De nieuwe Roe&co was zeker het proberen waard, en writer's tears en red breast zeker ook. Teeling was wat minder

Single grain whiskies zoals Cambus en Invergordon zijn vaak ook zacht en tegelijk ook voordeliger. Een 40 jarige single grain is redelijk betaalbaar terwijl een 40 jarige single malt voor de meeste geen realistische aankoop is.

Wilde de kast eerst niet kopen, maar na hem telkens terug te zien op foto's die ik had gemaakt moest ik uiteindelijk toegeven... Thanks voor de info qua whisky's! Zal maar eens een lijstje bij gaan houden...
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Leuk idee :) het is denk ik goed om eerst mijn smaak eens te testen, wat ik lekker vind qua whisky's
Kan helpen om eens een smaakrooster op te zoeken, per kwadrant een 2 of 3 whisky's eruit te pikken en samples met elkaar vergelijken.

Bestel m'n samples altijd bij whiskyhuis.be. Enorme keuze en goeie service.
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Kan helpen om eens een smaakrooster op te zoeken, per kwadrant een 2 of 3 whisky's eruit te pikken en samples met elkaar vergelijken.

Bestel m'n samples altijd bij whiskyhuis.be. Enorme keuze en goeie service.
Deze ? Jurgen's Whiskyhuis
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Jep. Of je springt er gewoon eens binnen als je in de buurt bent. Kom je altijd een stukje wijzer buiten zonder dat je het gevoel hebt iets te moeten kopen.
Zottegem is een beetje te zot qua afstand :P
Heb je de moonshine van daar al eens geprobeerd ?
 
over festivals gesproken, iemand hier die wel eens naar spirits in the sky in Brussel is geweest? Anders gaan we eens met een DBB delegatie hee :D
goed festival met veel vertegenwoordigers, klein en groot. Veel staat gewoon gratis of voor niet veel te proeven. Heb er vintage armagnacs zitten drinken voor niets omdat de eigenaar net op de markt kwam etc.
 
Zottegem is een beetje te zot qua afstand :P
Heb je de moonshine van daar al eens geprobeerd ?
Nee. Na de moonshine van een vriend van me probeer ik het niet meer zo snel :roflol:
 
Vandaag de Ardbeg nog eens ingeschonken :zuip:
 
Back
Naar boven