MuscleMeat

Hulp/mening(en) nodig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SemiCR

Cool Novice
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
63
Waardering
11
Lengte
1m82
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
zou iemand kunnen beoordelen of ik goed bezig ben? Of ben ik jelemaal van de pad afgedwaald?

  • Hoelang je traint
    Nu 6 weken dus een rookie, ben begonnen met 82kg en 18%vp en ondertussen 86,9 met 16,9%vp
  • Wat je doel is
    Massa opbouwen
  • Waar je prioriteiten liggen
    Alle spiergroepen
  • Beschikbare apparatuur
    De gym waar ik naar toega heeft machines en losse gewichten
  • Beschikbare tijd
    Minimaal 3x per week en ik probeer soms een 4e dag mee te smokkelen.
  • Zo ziet mijn huidige schema er uit: ma/do: rug,biceps,benen. Di/vrij: borst,schouders,triceps,buik. Wo/za/zo rustdagen
 
Helemaal van het padje af jij.
Nee grapje.

Schema kan imo beter. Benen en rug zijn de 2 grootste spiergroepen. Die zou ik dan ook niet op dezelfde dag pakken.
Daarnaast ben ik zeer benieuwd hoe jij je vp gemeten hebt. Met een weegschaal?
Want bijna 5kg aankomen met een daling in vet, in 6 weken tijd, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
 
Helemaal van het padje af jij.
Nee grapje.

Schema kan imo beter. Benen en rug zijn de 2 grootste spiergroepen. Die zou ik dan ook niet op dezelfde dag pakken.
Daarnaast ben ik zeer benieuwd hoe jij je vp gemeten hebt. Met een weegschaal?
Want bijna 5kg aankomen met een daling in vet, in 6 weken tijd, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Dus zou je dan benen omruilen met schouders of triceps?

Ik laat mijn vp meten door een medewerker van mijn gym waar ik naar toe ga. Hun gebruiken er een apparaat voor die ik moet vast houden. Dezelfde medewerker ondersteunt me met voeding/training.
:iagree:

Verder heb je op dit moment veel meer profijt van een fullbody routine dan de split die je nu hanteert, zeker als je soms 3 dagen traint. Lees dit eens door.
Sticky - Trainingsprogramma's voor beginners

Ik heb die thread indd eerder gelezen en ben er niet super veel wijzer van geworden wat nou een goed schema voor mij kan zijn. Zou je me in kleine lijnen willen uitleggen wat je precies moet doen bij een full body schema? Ik snap dat je elke spiergroep aan moet pakken en waarschijnlijk de beste train dagen ma di en vrij zouden moeten zijn. maar mijn grootste vraag is, hoeveel oefeningen, sets/reps per spiergroep.
 
Dan heb je denk ik niet op een aantal van de links geklikt.
 
Dan heb je denk ik niet op een aantal van de links geklikt.
Ik heb vanavond meer tijd, dan zorg ik er voor dat ik ook ALLE vermeldde links even doorneem
 
gewoon een schema nemen uit de sticky van onze Starx6673, zijn allemaal goed bruikbare schema's kies er gewoon een die je aanspreekt en ga lekker aan de slag
als het schema wat je nu volgt van die medewerker van je gym is, dan moet je hem een paar tikkies geven :D.
 
gewoon een schema nemen uit de sticky van onze Starx6673, zijn allemaal goed bruikbare schema's kies er gewoon een die je aanspreekt en ga lekker aan de slag
als het schema wat je nu volgt van die medewerker van je gym is, dan moet je hem een paar tikkies geven :D.
Is zijn schema zo slecht dan? ik weet nog dat hij op de podium heeft gestaan (hij heeft ook AAS gebruikt) dus dacht dat hij niet met een flut schema zou komen. Maar eerlijk gezegd vertrouw ik de meningen hier meer dan van iemand die mijn portomonee leeg trekt zonder een optimaal schema aan te bieden dus. lekker dan :p
 
Is zijn schema zo slecht dan? ik weet nog dat hij op de podium heeft gestaan (hij heeft ook AAS gebruikt) dus dacht dat hij niet met een flut schema zou komen. Maar eerlijk gezegd vertrouw ik de meningen hier meer dan van iemand die mijn portomonee leeg trekt zonder een optimaal schema aan te bieden dus. lekker dan :p
Of het slecht is of niet valt moeilijk te zeggen. Er valt sowieso weinig over te zeggen, we zien alleen een simpele opsomming van de spiergroepen: er zijn geen sets en reps en er staat niets over hoe je progressie maakt over een langere termijn. Als je 3 dagen per week traint kun je je schema al niet eens optimaal uitvoeren. Ik zou dus inderdaad een 3-daags fullbody programma voor starters uitkiezen en lekker gaan trainen.
 
Of het slecht is of niet valt moeilijk te zeggen. Er valt sowieso weinig over te zeggen, we zien alleen een simpele opsomming van de spiergroepen: er zijn geen sets en reps en er staat niets over hoe je progressie maakt over een langere termijn. Als je 3 dagen per week traint kun je je schema al niet eens optimaal uitvoeren. Ik zou dus inderdaad een 3-daags fullbody programma voor starters uitkiezen en lekker gaan trainen.

Dan zorg ik er gewoon voor dat er meer inhoud beschikbaar is. Ik weet niet de exacte namen van de oefeningen haha dus ik hoop dat jullie het gaan begrijpen.

Alle oefeningen zijn 4 sets en 6-10 herhalingen per keer (wanneer het makkelijk word om de 10 herhalingen te bereiken zorg ik ervoor dat er meer gewicht op komt zodat ik het weer van 6 naar 10 kan ontwikkelen)

Dag 1:
Rug:
Pulldown (machine)
Pulldown bar
Small rowing
hand rowing (dumbell)

Biceps:
Cable curl
seated biceps curl

Benen:
Seated legg press
calf raise
leg curl lying
leg extension

Dag 2:

Borst:
Bankdrukken
Dumbell fly (als ik het goed zeg, dus via de zijkanten van mijn borst
Seated dumbell press (op een bankje, niet helemaal plat maar ook niet helemaal recht op)

Schouder:
Met barrel staand (van armen gestrekt naar borst tillen)
Shoulder press (machine)
Dumbell shoulder

Triceps:
Dips
Triceps cable push
Triceps extension dumbell

Buik:
3 x max crunches
3x max zij crunches

En eigenlijk zorg ik ervoor dat ik alle oefeningen uitvoer dat ik mijn spieren echt goed voel branden. Verder heeft deze schema me wel progres geleverd, maar als een full body schema voor een optimaler spiergroei zorgt dan moet ik dus wel overstappen van schema. Het probleem alleen met een full body is dat ik dus soms dagen achter elkaar moet sporten, en dan kan ik dus niet de vereiste rust pakken die juist zo belangrijk is. Op sommige dagen kan ik alleen maar dinsdag, woensdag, donderdag trainen. Dus hoe moet ik dat aanpakken? Op dat soort dagen gewoon een split schema uitvoeren en op weken waar ik dus wel voldoende rust kan pakken een full body schema uitvoeren? Of gaat dit niet werken?
 
Het is niet persé een slecht schema en misschien zelfs wel mooi om er een beetje in te komen. Alleen is het voor een beginnende krachtsporter zeker niet optimaal.

En eigenlijk zorg ik ervoor dat ik alle oefeningen uitvoer dat ik mijn spieren echt goed voel branden. Verder heeft deze schema me wel progres geleverd, maar als een full body schema voor een optimaler spiergroei zorgt dan moet ik dus wel overstappen van schema. Het probleem alleen met een full body is dat ik dus soms dagen achter elkaar moet sporten, en dan kan ik dus niet de vereiste rust pakken die juist zo belangrijk is. Op sommige dagen kan ik alleen maar dinsdag, woensdag, donderdag trainen. Dus hoe moet ik dat aanpakken? Op dat soort dagen gewoon een split schema uitvoeren en op weken waar ik dus wel voldoende rust kan pakken een full body schema uitvoeren? Of gaat dit niet werken?
Het mooiste (in een ideale wereld) is natuurlijk 3x per week met een dag rust. Maar helaas werkt dat niet altijd. Wat ik zou doen is het volgende:

"Ideale week":
MA: full body
WO: full body
VR: full body

"Minder ideale week"
DI: full body
WO: Conditie en BW oefeningen
DO: Full body

Op woensdag kan je dus prima aan je conditie werken en daarbij wat "licht" werk als pushups, situps en misschien chinups doen. Ik weet niet hoe fit of hoe sterk je momenteel bent, dus hoeveel dat moet zijn is moeilijk te zeggen, zorg er alleen voor dat het je normale full body training niet in de weg gaat zitten.
 
Dit schema is niet super slecht, maar het kan een stuk beter.
 
Het is niet persé een slecht schema en misschien zelfs wel mooi om er een beetje in te komen. Alleen is het voor een beginnende krachtsporter zeker niet optimaal.


Het mooiste (in een ideale wereld) is natuurlijk 3x per week met een dag rust. Maar helaas werkt dat niet altijd. Wat ik zou doen is het volgende:

"Ideale week":
MA: full body
WO: full body
VR: full body

"Minder ideale week"
DI: full body
WO: Conditie en BW oefeningen
DO: Full body

Op woensdag kan je dus prima aan je conditie werken en daarbij wat "licht" werk als pushups, situps en misschien chinups doen. Ik weet niet hoe fit of hoe sterk je momenteel bent, dus hoeveel dat moet zijn is moeilijk te zeggen, zorg er alleen voor dat het je normale full body training niet in de weg gaat zitten.

De ideale week kan ik dus helaas niet zo vaak uitvoeren, maar ik zou mijn best doen. Bedankt voor je advies ik zal het zeker mee nemen. Ik zal het ook aangeven bij mijn trainer, wie weet kan die mij er ook mee ondersteunen.
Dit schema is niet super slecht, maar het kan een stuk beter.
Wat zou jij dan nog wijzigen? of verwijs je me ook door naar stickys? :p
 
Als je ma, wo, vr kan trainen zou ik één van de schema’s uit het topic van Starx6673 pakken, Greyskull heeft mijn persoonlijke voorkeur.
 
Als je ma, wo, vr kan trainen zou ik één van de schema’s uit het topic van Starx6673 pakken, Greyskull heeft mijn persoonlijke voorkeur.
Ik zou Greyskull schema is even bestuderen, top thnx
 
je moet natuurlijk gewoon doen zoals jij het leuk vindt, maar ik blijf het een slecht schema vinden, bijna alle oefeningen die je doet zijn oefeningen die je normaal gezien als assist na een compound doet, ik zie geen squat, deadlift, ohp, bb rows, dit zouden eigenlijk de basisoefeningen moeten zijn.
ik zie in je schema (te)veel curls, triceps,calfs en buik,
maar wat je ook doet, veel succes :)
 
je moet natuurlijk gewoon doen zoals jij het leuk vindt, maar ik blijf het een slecht schema vinden, bijna alle oefeningen die je doet zijn oefeningen die je normaal gezien als assist na een compound doet, ik zie geen squat, deadlift, ohp, bb rows, dit zouden eigenlijk de basisoefeningen moeten zijn.
ik zie in je schema (te)veel curls, triceps,calfs en buik,
maar wat je ook doet, veel succes :)
Thanks kan je reactie waarderen, ik moet dus ervoor zorgen dat er meer compound oefeningen in mijn schema verwerkt moet worden. wat houdt ohp en bb rows in?
 
ohp = overhead press, een oefening die je hele schouderworkout kan vervangen als je dat zou willen
bb row = barbel row/bent over row, een goeie upperback oefening
google ze ff, internet staat er vol mee.
 
ohp = overhead press, een oefening die je hele schouderworkout kan vervangen als je dat zou willen
bb row = barbel row/bent over row, een goeie upperback oefening
google ze ff, internet staat er vol mee.
Zou ik zeker doen, bedankt voor het definiëren!
 
Ik zit nu wel met 1 probleem jongens. Heb mijn agenda is even goed onder de loep genomen. En ik ben achter gekomen dat ik twee maanden lang niet kan trainen op een ma,za en zon. Dus dat zou betekenen dat ik alleen op di,wo,do en vrij kan trainen? Ben ik nu de lul en niet meer in staat om optimale spiermassa te gainen? Of zijn er andere mogelijkheden voor iemand met een shitty prive agenda.
 
Back
Naar boven