Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Na Zijlstra ook VVD-Kamerlid Van Haga in opspraak | Metronieuws.nl

De storm over de leugen van Halbe Zijlstra is nog vers, maar hij heeft al gezelschap gekregen van een collega-VVD'er op het ophefbankje. Tweede Kamerlid Wybren van Haga is ook in opspraak, omdat hij als woningverhuurder geen al te beste reputatie heeft.

Van Haga klust naast zijn rol in de Tweede Kamer bij als huizeneigenaar in zowel Amsterdam als Haarlem. Daarbij doorbreekt hij soms de fatsoensnormen, zo blijkt uit gesprekken die het NRC Handelsblad had met diverse oud-bewoners.

60 procent verhoging
Zo moest Serdar Oba - die al drie jaar een woning met zijn vrouw en twee kinderen van Van Haga en zijn bedrijf Sjopperdepop huurde - in 2013 kiezen. Vertrekken of een huurverhoging van 60 procent (700 naar 1.100 euro per maand) accepteren. „Zo bang was ik dat ik met mijn gezin op straat zou belanden." Uiteindelijk werd Oda in het gelijk gesteld door de huurcommissie, die zelfs stelt dat Van Haga op dat moment al te veel huur vroeg.

Ik kan hier echt van genieten.
 
De wet werd tegen alle verwachting in goedgekeurd door de Tweede Kamer, omdat PvdD-Kamerlid Frank Wassenberg niet op tijd in de Kamer was voor de stemming. Zou hij wel aanwezig zijn, dan zou de wet het niet hebben gehaald.
One job..

Ik ben reeds donor maar ga de bepalingen goed lezen en wellicht heroverwegen.
 
En Zijlstra treedt af.

Doei doei
 

sYYyCFP.gif
 
20180213_164308.png


Sterf maar lekker met je achterlijke donorwet. Jammer dat het zo moet gaan.
 
Sterf maar lekker met je achterlijke donorwet. Jammer dat het zo moet gaan.

De wet blijft vaag, hebben nabestaanden nou het laatste woord (in jouw geval) of niet? Als dat zo is dan blijft het statistisch mogelijk dat je toch doneert.
 
De wet blijft vaag, hebben nabestaanden nou het laatste woord (in jouw geval) of niet? Als dat zo is dan blijft het statistisch mogelijk dat je toch doneert.
Nee is nee in mijn geval.
Jammer, want ik ben best bereid om donor te zijn.

Echter niet gedwongen en ook niet omdat ik niet kan kiezen aan wie. Ik wil niet doneren aan haatbaarden. Zolang dit niet uitsluitbaar is wordt ik ook geen donor.
 
Nee is nee in mijn geval.
Jammer, want ik ben best bereid om donor te zijn.

Echter niet gedwongen en ook niet omdat ik niet kan kiezen aan wie. Ik wil niet doneren aan haatbaarden. Zolang dit niet uitsluitbaar is wordt ik ook geen donor.

Ik vind het toch wel wat dat je eigenlijk je organen graag ter beschikking stelt en daarmee als stoffelijk overschot mogelijk levens redt (hoewel de kans natuulijk erg klein is dat jij sterft op een tijdstip en wijze dat dit gebeurt), en hiervan afziet om een politiek statement te maken. Ik ben zelf ook niet voor deze wet, maar ik vind het belang van donor zijn toch groter.

Daarnaast zeg je dat je niet wil doneren aan haatbaarden en dit wil kunnen uitsluiten. Hoe zie je dat precies voor je, en wat bedoel je met haatbaarden?
 
Back
Naar boven