Fitness Seller

Rogue Fitness kwaliteit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blazinn

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2009
Berichten
52
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Dag,

Ik ben momenteel op zoek naar een kwalitatief half-rack. Zoals zovelen deed ik eerst een grondige voorstudie gedaan vooraleer over te gaan tot aankoop.

Zo kwam ik o.a. uit op Rogue Fitness. Een Amerikaanse fabrikant, heel populair in de US, die nu ook verdeelt binnen Europa.

Als je kijkt op de Europese website, zie je het meeste materiaal die je ook in de US vindt. Echter heb ik mijn bedenkingen bij de prijzen en productspecificaties.

Bijvoorbeeld.

Rogue S2 squat stand
- 575 EUR
- kokers van 50x75x3 mm
- aangegeven belasting van +1000lbs (= 450 kg)
- Er moet nog worden bijbetaald voor spot arms!: 180 EUR
- Totaal 755 EUR

Rogue SML2 squat stand
- 635 EUR
- kokers van 75x75x3 mm
- zelfde aangegeven belasting van +1000lbs (= 450 kg)
- Er moet nog worden bijbetaald voor spot arms!: 230 EUR
- Totaal 865 EUR

Dit zijn wel hele hoge prijzen. Akkoord, dit komt van de US en je betaalt voor de marketing.

Zit er dan in deze prjis ook extra kwaliteit (vb. extra goeie fit tussen onderdelen, coating etc.)?

Ook vreemd dat men aangeeft dat beide racks + 450kg aankunnen. Dit ondanks het feit dat de S2 'slechts' kokers heeft van 50x75x3 mm.
Wel een voordeel is het eenvouding design,westside hole spacing, beperkte footprint en de modulariteit. De racks veranderen amper waardoor uitbreiden jaren later ook nog mogelijk is.

*Ter info:
Barbarian is mijn smaak niet (met name de pull-up bar en de footprint). Ook durft het design wel nog danig veranderen waardoor nieuwe attachments aankopen er niet altijd in zit.
De ATX komt helaas te hoog voor thuisgebruik.
Een Fortex rack lijkt me dan minder stevig dan zo'n rogue rack. Ook naar toekomstige modulariteit is het een merk dat nog niets bewezen heeft.

Als iemand ervaringen heeft met Rogue, dan hoor ik het graag.

Gr
Blazin
 
Als je toch van plan bent een homegym te nemen (daar ga ik even vanuit), kun je beter een keer een paar honderd euro extra uitgeven en kwaliteit spul halen en wat het beste aan jouw eisen voldoet.
Ik heb ook eens zitten kijken naar een half rack. Vaak zijn de spotters aardig kort, geloof dat die van rogue wel redelijke lengte hebben.

Wat betreft die 450kg belastbaarheid, zullen ze dat echt wel goed getest hebben. Vraag is toch tot hoeveel kg kom je zelf in je trainingen? vast lang geen 450kg.
 
Voor thuisgebruik hoef je echt niet bang te zijn voor de kwaliteit van de racks van Rogue. Dat zal hoe dan ook geen miskoop zijn :)

Qua afwerking ligt ATX wel nog een stukje hoger dan de Monster Lite serie van Rogue. Het ATX Half Rack met J-cups en Spotter Arms kost je bijvoorbeeld € 769. Deze is dus niet alleen goedkoper dan de Rogue SML2 maar heeft ook hogere specificaties en andere voordelen:

  • 80 x 80 x 3 mm frame en 15 kg zwaarder
  • Het rack is 15 cm hoger uitgevoerd (243 cm - dit zou je wel kunnen inkorten)
  • Lasergesneden nummering in de palen
  • J-cups en Spotters met massieve rubber bekleed (in plaats van plastic strips)
  • De accessoires (J-cups, Spotters etc.) hebben dikkere/sterkere pinnen (daardoor echter wel geen Westside Hole Spacing)
  • De accessoires hebben ook aan de binnenkanten kunststof bescherming (om de palen niet te beschadigen en om geluiden te dempen)
  • De palen zijn niet alleen van de zijkanten maar ook van boven aan de voeten vastgemaakt voor een hogere stabiliteit
  • Dikke rubbervoeten voor vloerbescherming en stabiliteit
  • Europees gecertificeerd (EN 20957 I.II.IV Class S)
Je zou de palen eventueel kunnen inkorten als het rack te hoog voor je is. Of je kunt de optrekstang in stappen van 5 cm lager bevestigen als de palen wel onder je plafond passen.

Je kunt dit rack in de toekomst ook altijd uitbreiden met extra accessoires en bouwonderdelen.

atx-fs-240-detail03_1.jpg
atx-fs-240-bs-detail03_1.jpg


Wat betreft je andere opmerkingen:

- Barbarian Line is sinds 2015 ongewijzigd qua maten voor attachments. We hebben toen nieuwe maten vastgesteld en dat zal niet snel weer wijzigen. Attachments zullen in de toekomst dus compatibel blijven, dat is althans ons streven.

- Fortex zal ook al zeker meer dan voldoende zijn voor thuisgebruik. Vanaf maart/april zal deze reeks ook uitgebreid worden met meer toestellen en attachments. Maar in vergelijking tot ATX en Rogue staat dit merk zeker nog in de kinderschoenen, daar heb je gelijk in. Er zijn nog lang niet zoveel accessoires verkrijgbaar zoals in onze ATX reeks of zoals bij Rogue.
 
Laatst bewerkt:
Ten aanzien van de belasting: +1000lbs betekent dat het dit gewoon minimaal kan hebben. Dat gewicht durf ik ook te garanderen op een 5x5x3 mm. Niet zo raar dus dat ze niet meer neerzetten dan dat aangezien het ook totaal absurd is om bv belastbaarheid van 1000 kg neer te zetten. Wie gaat dat squatten dan?
 
Voor thuisgebruik hoef je echt niet bang te zijn voor de kwaliteit van de racks van Rogue. Dat zal hoe dan ook geen miskoop zijn :)

Qua afwerking ligt ATX wel nog een stukje hoger dan de Monster Lite serie van Rogue. Het ATX Half Rack met J-cups en Spotter Arms kost je bijvoorbeeld € 769. Deze is dus niet alleen goedkoper dan de Rogue SML2 maar heeft ook hogere specificaties en andere voordelen:

Wat ik wel erg jammer vind van het ATX half rack, is dat de diepte nog steeds 160cm is. Als ik dan een half rack zou nemen is het om ruimte te besparen.
 
Wat ik wel erg jammer vind van het ATX half rack, is dat de diepte nog steeds 160cm is. Als ik dan een half rack zou nemen is het om ruimte te besparen.
De ATX racks zijn inderdaad gericht op professionele toepassingen en dan is de ruimte meestal niet zo'n probleem. De extra diepe voeten bieden dan juist een veel betere stabiliteit en aanzienlijk minder gevaar voor omkiepen. In dit geval is de extra diepte ook bedoeld voor de optionele uitbreiding, waaraan ook nog een bruikbare optrekstang zit.

Als 30 cm of 40 cm extra diepte al doorslaggevend zouden zijn of iets past in een home gym, dan zijn andere opties/merken inderdaad een betere keuze. ATX is nu eenmaal niet gericht op compacte home gyms, daarvoor hebben we andere oplossingen :)
 
Laatst bewerkt:
Even ter info. Ik ben voor de Rogue SML-2 gegaan.

De combinatie van compacte afmetingen in een oversized uitvoering waren voor mij persoonlijk doorslaggevend.
 
*Ter info:
Barbarian is mijn smaak niet (met name de pull-up bar en de footprint). Ook durft het design wel nog danig veranderen waardoor nieuwe attachments aankopen er niet altijd in zit.

Racks zoals ATX, Fortex en Rogue hebben idd een 'strakker' design door de rechte pull up bar. De pull up bar van Barbarian is dan misschien iets minder mooi, maar biedt wel de mogelijkheid om verschillende pull up varianten te doen. Daar komt nog eens bij dat op het Barbarian Half Rack meteen halterschijven kunnen worden gehangen (6 ophangpinnen) wat veel ruimte bespaart. Prijs-kwaliteit is het volgens mij misschien wel het beste halfrack voor een homegym.

Even ter info. Ik ben voor de Rogue SML-2 gegaan.

De combinatie van compacte afmetingen in een oversized uitvoering waren voor mij persoonlijk doorslaggevend.

Rogue heeft idd mooie (en vermoedelijk stevige) toestellen. Proficiat met de aankoop.

Welke bench heb je er bij gekozen? Heb je eventueel nog andere toestellen staan in je home gym?
 
Even ter info. Ik ben voor de Rogue SML-2 gegaan.

De combinatie van compacte afmetingen in een oversized uitvoering waren voor mij persoonlijk doorslaggevend.
Mooi rack. Ga je volgens mij veel plezier aan beleven.

Ik denk dat je met dit soort Rogue, ATX of Barbarian materiaal voor een home-gym altijd wel een goede aankoop doet.
Ik heb een Fortex rack getest in de showroom van Fitness Seller en ook die zou ik zeker durven aanbevelen, zonder aarzelen. En op zich is die al een stapje lager dan de eerst-genoemden.
 
Begrijp nooit de discussies en vergelijkingen over belastbaarheid van 350-500 of zelfs 700kg voor mensen die geen 300 kg squaten. Als je dan toch kieskeurig bent zou ik nooit een rack uit de VS kopen maar even een showroom binnen stappen waarbij je ze allemaal kan vergelijken en uittesten. Zoals Rik76 al zei, gaat de belastbaarheid nooit een probleem worden, zelfs niet van de "minder bewezen" merken.

Veel meer dan een standaard waar je je bar op terug legt is een rack niet. Ik hoor zelden dat iemand spijt heeft van een aankoop van een rack ongeacht het merk.
 
Veel meer dan een standaard waar je je bar op terug legt is een rack niet. Ik hoor zelden dat iemand spijt heeft van een aankoop van een rack ongeacht het merk.
De vorm van de haken, de lengte van de spotters (en of ze in de prijs inbegrepen zijn), de afstand tussen de gaten, de hoogte van het rack, hoe uitgebreid te pull-up bar is, de diepte van het rack, of er ophangpinnen voor je plates aan zitten, ...
Er zijn toch heel wat meer zaken om rekening mee te houden dan enkel hoeveel gewicht het ding kan dragen, ondanks dat het op zich maar een standaard is om je barbell op terug te leggen.
In veel gevallen zijn het nu eenmaal die iets duurdere racks die goed scoren op veel van die zaken. Maar het hoeft ook weer geen duizenden euro te kosten. Als geld geen probleem is kan je uiteraard wel eens lekker gek doen.
 
Begrijp nooit de discussies en vergelijkingen over belastbaarheid van 350-500 of zelfs 700kg voor mensen die geen 300 kg squaten. Als je dan toch kieskeurig bent zou ik nooit een rack uit de VS kopen maar even een showroom binnen stappen waarbij je ze allemaal kan vergelijken en uittesten. Zoals Rik76 al zei, gaat de belastbaarheid nooit een probleem worden, zelfs niet van de "minder bewezen" merken.

Veel meer dan een standaard waar je je bar op terug legt is een rack niet. Ik hoor zelden dat iemand spijt heeft van een aankoop van een rack ongeacht het merk.

Sowieso is het echt vaak onzin wat leden hier hebben op Dbb als je ziet wat ze kunnen tillen. Alles rogue thuis hebben als ze 5x5 squatten met 112,5. Voor 80 euro kun je dan ook squatten maar ja het is soms ook een kwestie van geld hebben en onder heg mom van je hobby mag geld kosten.
 
Waarom zou je met een gammel ding trainen als je een vette cage kan betalen? Of die nu overbemeten is of niet.
Geen kat die een wagen nodig heeft die 160km haalt. Je gaat al moeten zoeken naar mensen die er eentje hebben die dat niet doet. Maar voor de hobby is dat dan raar als je overbemeten spullen koopt?
 
ahhle, kzal binnen een jaartje tweedehands in het oog houden voor een Rogue SML-2 .
 
Sowieso is het echt vaak onzin wat leden hier hebben op Dbb als je ziet wat ze kunnen tillen. Alles rogue thuis hebben als ze 5x5 squatten met 112,5. Voor 80 euro kun je dan ook squatten maar ja het is soms ook een kwestie van geld hebben en onder heg mom van je hobby mag geld kosten.

Ik zie op youtube soms home gyms van +10k en de eigenaars zien er niet uit alsof ze liften.

Je kan aan de ene kant zeggen dat dat dan belachelijk is maar aan de andere kant traint het gewoon een stuk comfortabeler. Niet iedereen heeft dezelfde doelen, dus misschien willen sommigen in een dure (maar kwalitatieve) homegym slechts 2 keer per week trainen met lichte gewichten. Hun goed recht toch?


Denk maar aan alle wielertoeristen die 20 per uur rijden op een peperdure fiets (2000-5000 euro is geen uitzondering). Hebben ze die fiets nodig? Neen, maar het rijdt een stuk beter dan een koersfiets van 500 euro.
 
Ik zie op youtube soms home gyms van +10k en de eigenaars zien er niet uit alsof ze liften.

Je kan aan de ene kant zeggen dat dat dan belachelijk is maar aan de andere kant traint het gewoon een stuk comfortabeler. Niet iedereen heeft dezelfde doelen, dus misschien willen sommigen in een dure (maar kwalitatieve) homegym slechts 2 keer per week trainen met lichte gewichten. Hun goed recht toch?


Denk maar aan alle wielertoeristen die 20 per uur rijden op een peperdure fiets (2000-5000 euro is geen uitzondering). Hebben ze die fiets nodig? Neen, maar het rijdt een stuk beter dan een koersfiets van 500 euro.

Dat is precies wat mijn laatste zin zegt. Onder het mom van een hobby mag geld kosten. Moeten zij weten idd. Mooie spullen hebben is ook best leuk.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Ik zie op youtube soms home gyms van +10k en de eigenaars zien er niet uit alsof ze liften.

Je kan aan de ene kant zeggen dat dat dan belachelijk is maar aan de andere kant traint het gewoon een stuk comfortabeler. Niet iedereen heeft dezelfde doelen, dus misschien willen sommigen in een dure (maar kwalitatieve) homegym slechts 2 keer per week trainen met lichte gewichten. Hun goed recht toch?


Denk maar aan alle wielertoeristen die 20 per uur rijden op een peperdure fiets (2000-5000 euro is geen uitzondering). Hebben ze die fiets nodig? Neen, maar het rijdt een stuk beter dan een koersfiets van 500 euro.

Dat is precies wat mijn laatste zin zegt. Onder het mom van een hobby mag geld kosten. Moeten zij weten idd. Mooie spullen hebben is ook best leuk.
Ik ga meestal gewoon naar de gym, maar als ik thuis sport wil ik ook fatsoenlijk materiaal.

Ik had voor een paar honderd waarschijnlijk ook een barbell met wat roestige schijven en een rack gehad. En daar kun je ook prima mee vooruit.

Maar, ik kies persoonlijk liever voor nieuw materiaal. Vind ik mooi en leuk. Dat dit dan veel geld kost neem ik op de koop toe. Ik rook/drink niet en ga ook niet op stap. Dit is mijn hobby en dat dan mag ook wat kosten.
 
Genoeg thuisgebruikers die dure equipment kiezen. Ieder zijn ding :)

Je kunt niet ontkennen dat het extreem bruut en sterk en stabiel uitziet. Enkele foto's van ATX racks:
26994100_1333890430050894_2966838517436277211_n.jpg

27993058_1350445361728734_5352139288285141782_o.jpg

16996219_1055364441236829_6649918897652940446_n.jpg

16831825_1043148562458417_7868804442919274286_n.jpg

21617585_1225635170876421_6185780974716894558_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me echt gaaf om een home gym te hebben. Helaas ontbreekt het ons aan een geschikte ruimte, anders wist ik het wel :-)
 
Lekker in de weer met de battleropes vanuit de woonkamer?
 
Back
Naar boven