Fitness Seller

Ideale lichaam MMA (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

StylinBro

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
91
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Ben benieuwd wat volgens jullie het meest ideale lichaam voor MMA bij een lengte van rond de 185 cm is. Dit houdt in: welk lichaamstype is ideaal te noemen ( of ergens tussen in ), de hoeveelheid spiermassa (licht, matig of zeer zwaar gespierd) de beste combo tussen snelheid en kracht is, type spiervezels, botstructuur, en evt andere belangrijke componenten. Verhoudingen van het boven en onder lichaam en welke spieren het belangrijkst zijn.

Lijkt me waardevolle kennis
Juliën
 
Dat hangt denk ik vooral af van watvoor type vechter je bent en “uit welke vechtsport je komt”.
 
Dat hangt denk ik vooral af van watvoor type vechter je bent en “uit welke vechtsport je komt”.

Wat bedoel je met ‘welk type vechter’ Steks?

Welke vechtsport(en) in combinatie met welke lichaamsbouw gaan goed samen? Denk bij lichaamsbouw aan: (Ecto meso endo) en bijv (licht , matig of zwaar gespierd)
Thanks
 
En die vraag ga je stellen op een bodybuild forum? Ga jij ook altijd bij de slager vragen welk brood het lekkerst is?
 
Hangt van je zelf af. Train met MMA-vechters,kicoboksers en grappelaars van rond 70kg tot en dik in de 100(ook twee van 130kg haha). Maar hun vechtstujlen zijn allemaal anders. Hangt af van je persoonlijke voorkeur. Ik zelf vecht liever rond de 90kg bij 1,83m. Genoeg massa voor knock out power en goede kracht. Maar wel de max voor mijn conditie(cardio en spierconditie). Ik heb ook 100 gewogen maar merkte dat ik snel verzuurde met striking. Grond werk ging wel top 100kg. Alleen totale plaatje voor MMA schiet ik boven de 90 op veel vlakken tekort.
 
Laatst bewerkt:
En die vraag ga je stellen op een bodybuild forum? Ga jij ook altijd bij de slager vragen welk brood het lekkerst is?

Jezus citroenen gegeten?

On topic: Met een lengte van 185 kun je in veel gewichtsklasses potten breken. Daniel Cormier is maar 1.80 en heeft in de HW en LHW gevochten. Cain is ook 1.85 en is de beste HW ooit.
Persoonlijk voor jou zou ik zeggen rond de 90kg inderdaad maar als je de lengtes van de vechters in de gewichtsklasses bekijkt zitten er veel verschillen tussen.
 
Dat hangt denk ik vooral af van watvoor type vechter je bent en “uit welke vechtsport je komt”.
Heb jij daar nu verstand van denk je???
 
Een lichaam dat atletisch en explosief is, met uithoudingsvermogen en functionele kracht. Met in dat lichaam het belangrijkste verpakt; een goed functionerend brein dat alles moet en op de juiste momenten weet aan te sturen. Een in verhouding sterke nek, rug, schouders, core en benen zijn daarbij meer dan welkom.
 
Een lichaam dat atletisch en explosief is, met uithoudingsvermogen en functionele kracht. Met in dat lichaam het belangrijkste verpakt; een goed functionerend brein dat alles moet en op de juiste momenten weet aan te sturen.
Mja, dat is het meest voor de hand liggend idd.. Maar meestal leert de ervaring dat mma vechters en andere vechtsporters ook niet exact weten hoe kracht te trainen etc.. Ze doen het over het algemeen allemaal anders er is niet een ''standaard'' voor zeg maar...... En of het ook echt werkt is dan ook weer een 2e waars wel maar sommige trainen behoorlijk dom imo
 
En of het ook echt werkt is dan ook weer een 2e waars wel
Maximale kracht ligt ten grondslag aan explosieve kracht (snelkracht) en deze is bepalend voor snelheid in het algemeen. Door toename in kracht neemt in ieder geval het potentieel voor hogere snelheden qua beweging toe. Als je de andere factoren (flexibiliteit, oefenen in de specifieke bewegingen e.d) die snelheid bepalen maar optimaal combineert met de krachttraining en de toename van massa zoveel mogelijk beperkt. De makkelijkste tegenstanders zijn meestal de zgn. massamonsters die niet eens hun reet kunnen afvegen omdat de arm niet flexibel genoeg is en/ of te breed. Iedereen kent zulke lui wel, staan meestal te wauwelen in een kroeg over "als ik 1 klap geef is het gedaan". In de regel niet in staat ook maar 1 technisch vloeiende stoot te leveren. Waarschijnlijk omdat deze lui denken dat je alles moet compenseren met kracht terwijl er veel meer bij komt kijken en kracht alleen ook beperkt.
 
Maximale kracht ligt ten grondslag aan explosieve kracht (snelkracht) en deze is bepalend voor snelheid in het algemeen. Door toename in kracht neemt in ieder geval het potentieel voor hogere snelheden qua beweging toe. Als je de andere factoren (flexibiliteit, oefenen in de specifieke bewegingen e.d) die snelheid bepalen maar optimaal combineert met de krachttraining en de toename van massa zoveel mogelijk beperkt. De makkelijkste tegenstanders zijn meestal de zgn. massamonsters die niet eens hun reet kunnen afvegen omdat de arm niet flexibel genoeg is en/ of te breed. Iedereen kent zulke lui wel, staan meestal te wauwelen in een kroeg over "als ik 1 klap geef is het gedaan". In de regel niet in staat ook maar 1 technisch vloeiende stoot te leveren. Waarschijnlijk omdat deze lui denken dat je alles moet compenseren met kracht terwijl er veel meer bij komt kijken en kracht alleen ook beperkt.
Hehe, maar volgens mij is er de laatste jaren veel veranderd in de vechtsport wereld wbt massa-krachttraining. Vroeger zeiden ze altijd dat veel massa tegen zou werken maar tegenwoordig zijn ze daar niet heel negatief meer over volgens mij.. Anyway ik zie dat ze heel gevarieerd trainen en dat er niet echt heel duidelijk is voor hun wat ze nu eigenlijk moeten doen...... Maar jou idee lijkt mij het meest logisch en vast prima... Zo zou ik het ook doen zeg maar. Maar vaak zie je toch andere methoden
 
Maar vaak zie je toch andere methoden
Dat klopt ook. In Nederland staat het nog relatief gezien allemaal in de kinderschoenen. In NL wordt decennia lang kickboksen op hoog niveau gedaan en scholen zijn daarin een bepaalde richting opgegaan. Wij hebben geen achtergrond van worstelen, BJJ etc. Goede docenten qua boksen zijn waarschijnlijk ook op twee handen te tellen. Het wordt wel beter maar zoiets kost wel tijd. En niet zoals het jaren terug ging een beetje rollen met de focus vooral op staand. Gelukkig is er de laatste tien jaar al een hoop in positieve zin veranderd.
 
Dat klopt ook. In Nederland staat het nog relatief gezien allemaal in de kinderschoenen. In NL wordt decennia lang kickboksen op hoog niveau gedaan en scholen zijn daarin een bepaalde richting opgegaan. Wij hebben geen achtergrond van worstelen, BJJ etc. Goede docenten qua boksen zijn waarschijnlijk ook op twee handen te tellen. Het wordt wel beter maar zoiets kost wel tijd. En niet zoals het jaren terug ging een beetje veredeld rollen met de focus vooral op staand.
Ja pcies goede mma vechter moet vooral focus hebben op BJJ
 
Een goede MMA vechter is meestal ook ouder dan een goede bokser/kickbokser/kyokushin karateka. Wat denk je dat het kost om goede staande vechter te worden, en een goede grondvechter bestaande uit 1 of meerdere disciplines (worstelaar/ BJJ'er e.d.) en dan alles samenvoegen. En bij goed hoort m.i. ook een intelligent iemand. Er komt op de grond ook denkwerk kijken.
 
Wbt leeftijd weet ik niet maar idd moeilijke technieken. Wel mooi.
 
Butterbean heeft het ideale lichaam

28305.jpg
 
De makkelijkste tegenstanders zijn meestal de zgn. massamonsters die niet eens hun reet kunnen afvegen omdat de arm niet flexibel genoeg is en/ of te breed. Iedereen kent zulke lui wel, staan meestal te wauwelen in een kroeg over "als ik 1 klap geef is het gedaan". In de regel niet in staat ook maar 1 technisch vloeiende stoot te leveren. Waarschijnlijk omdat deze lui denken dat je alles moet compenseren met kracht terwijl er veel meer bij komt kijken en kracht alleen ook beperkt.
ubereem.jpg


b7a91316a99384204a71c3d9163146f5.0.0.jpg


:D
 
Haha uitzonderingen, overigens geen massamonster in de zin van BB.
nee precies bb training is natuurlijk sowieso waardeloos voor vechters imo
 
Back
Naar boven