Fitness Seller

Nieuws Belgische tak van de WDFPF zoekt Nederlandse krachtsporters die DRUGFREE hoog in het vaandel hebben! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

huggybear1968

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
9.373
Waardering
2.204
Lengte
1m85
Massa
150kg
upload_2018-2-27_16-40-18.jpg

De Belgische tak van de World Drug Free Powerlifting Federation is op zoek naar Nederlandse krachtsporters die drugfree sport hoog in het vaandel hebben staan. In eerste instantie zullen deze atleten onder Belgische licentie aan wedstrijden deelnemen, MAAR bij voldoende belangstelling zal er een Nederlandse tak van de WDFPF opgestart worden!

Visie & Doelstelling:
De WDFPF werd in 1988 opgericht met als uitdrukkelijke doestelling het aanbieden van een alternatief internationaal platform opdat powerlifters die op eigen kracht trainen de mogelijkheid hebben om aan drug vrije competitie deel te nemen. Om deze reden ziet de WDFPF zich overigens niet als “de enige ware” powerliftfederatie en oordeelt men ook niet over krachtsporters die hun toevlucht nemen tot doping. Maar krachtsporters die van mening zijn dat een echte prestatie pas een prestatie is als men presteert op eigen kracht zouden niet gedwongen moeten zijn om de competitie aan te gaan met sporters wiens doel (maximale prestatie) alle middelen (doping) heiligt. Bij de WDFPF wordt er dan ook alles aan gedaan om drug-free competitie te waarborgen, vandaar dat deze het meest rigoureuze drug controlebeleid heeft in de krachtsportwereld.
De WDFPF hanteerd namelijk een NUL TOLERANTIE DOPINGBELEID. Dat betekend concreet een levenslange schorsing bij een positieve dopingtest. Verder worden alle resultaten gewist en verliest men alle titels en records die men eventueel tijdens vorige wedstrijden behaald heeft. Om faire competitie zoveel als mogelijk te waarborgen worden er dan ook op ALLE wedstrijden dopingcontroles gehouden waarbij er tijdens internationale wedstrijden minimaal 10% van de lifters gecontroleerd wordt. Op nationale en regionale wedstrijden kan dit overigens meer of minder zijn. De WDFPF laat de analyse van haar dopingtesten overigens uitvoeren door laboratoriums die daartoe door de WADA (Wereld Anti Doping Agentschap) geautoriseerd zijn.

Competitie mogelijkheden:
Wedstrijden worden in twee categorieën verdeelt:
UNEQUIPPED (Raw/Classic) & EQUIPPED (m.b.v. ondersteunende gear).
Tevens vinden er zowel FULL POWER wedstrijden plaats waarbij het om het totaal gaat van de Squat, Bench Press & Deadlift alsook SINGLE LIFT wedstrijden waarbij men individueel aan de Squat, Bench Press & Deadlift kan deelnemen. Er zijn dus niet alleen powerliftwedstrijden maar ook individuele bankdruk-, squat- en deadliftwedstrijden! De WDFPF was overigens de eerste die deze vorm van wedstrijden aanbood aan haar leden. Buiten de nationale kampioenschappen vinden er jaarlijks 4 internationale toernooien plaats: EK & WK Powerlifting & Single event (Unequipped & Equipped).

Meer info?
Is je belangstelling gewekt en wil je graag meer weten? Kijk dan alvast eens op de site van de Belgian Drug Free Powerlifting Federation http://www.bdfpf.be/ daar vind je meer informatie over wedstrijden, records, uitslagen enz. Je kunt uiteraard ook een persoonlijk bericht naar mij sturen of je vraag in dit topic stellen.

Een prestatie is pas een prestatie als je presteert op eigen kracht!
 
Jippie, nog een bond
 
Echt dopingvrij kun je pas garanderen als je ook buiten wedstrijden om controleert. Nou ja, zelfs garanderen niet, maar next best thing.
 
Echt dopingvrij kun je pas garanderen als je ook buiten wedstrijden om controleert. Nou ja, zelfs garanderen niet, maar next best thing.
De WDFPF controleerd ook buiten wedstrijden om, dat is zelfs in de statuten van het reglement opgenomen. 100% garantie heb je inderdaad nooit maar iemand die een positieve dopingtest heeft krijgt in elk geval geen 2e kans meer. Mijns inziens een goede zaak want iemand die willens en wetens unfair is en de regels aan zijn laars lapt verdient geen tweede kans. Wie zijn billen brand moet ook maar op de blaren zitten, toch?
 
De WDFPF controleerd ook buiten wedstrijden om, dat is zelfs in de statuten van het reglement opgenomen. 100% garantie heb je inderdaad nooit maar iemand die een positieve dopingtest heeft krijgt in elk geval geen 2e kans meer. Mijns inziens een goede zaak want iemand die willens en wetens unfair is en de regels aan zijn laars lapt verdient geen tweede kans. Wie zijn billen brand moet ook maar op de blaren zitten, toch?

Ah oké. Netjes. Dacht dat dat geen haalbare kaart was ivm kosten. Het is een kleine sport tenslotte.

Moet ik nu concluderen dat bij de IPF veel (ex-)gebruikers rondlopen? Serieuze vraag, ik ken het wereldje niet.
 
Echt dopingvrij kun je pas garanderen als je ook buiten wedstrijden om controleert. Nou ja, zelfs garanderen niet, maar next best thing.

Doet me denken aan dit:


(let op de banners)
 
Jippie, nog een bond
Wat spreekt ertegen? Bij mijn weten zijn er in Nederland momenteel de Nederlandse Powerlifting Bond en Powerlifting Holland. Van de NPB ben ik zelf overigens zo'n 10 jaar lang lid van geweest en heb voor diverse lifters van de NBP groot respect (waaronder jij) en heb kameraadschap opgebouwd die niet valt of staat met het lidmaatschap. Ik heb voor de NPB op dit forum altijd veel promotie gemaakt en zal me ook niet negatief uiten nu ik ben overgestapt naar de BDFPF. De reden dat ik ben overgestapt is dat ik het dopingbeleid van de IPF waaronder de NPB valt niet ver genoeg vindt gaan. Een tijdelijke schorsing van bijvoorbeeld twee jaar zorgt er alleen maar voor dat iemand volop aan de AAS kan zonder het risico te lopen gecontroleerd te worden zodat zulke personen na hun schorsing sterker dan voor hun schorsing terug komen. En dat is wat ik helaas moet constateren wat er gebeurd. Derhalve plek voor drie bonden: Powerlifting Holland die er geen dopingbeleid opna houdt. De NPB die een mild dopingbeleid heeft en wellicht een Nederlandse tak van de WDFPF met een streng doping beleid.
 
Laatst bewerkt:
Ah oké. Netjes. Dacht dat dat geen haalbare kaart was ivm kosten. Het is een kleine sport tenslotte.

Moet ik nu concluderen dat bij de IPF veel (ex-)gebruikers rondlopen? Serieuze vraag, ik ken het wereldje niet.

Wat de kosten betreft...je tekend een verklaring bij deelname aan een wedstrijd waarbij jij voor de kosten moet opdraaien bij een positieve test. De controles worden betaald doordat alle deelnemers een bijdrage betalen voor hun deelname aan een wedstrijd.

Wat je 2e vraag betreft...de IPF is niet drugfree en dat kan ook de WDFPF helaas niet van zichzelf 100% garanderen. Het verschil is mijns inziens wel dat de WDFPF er beduidend meer dan de IPF aandoet om faire competitie te waarborgen voor natural lifters.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit zelf gewoon niet echt te wachten op een verdere versplintering van de sport in Nederland. Ik vraag me overigens ook af in hoeverre het juridisch haalbaar is dat je iemand na één keer te zijn gepakt op welk middel dan ook levenslang schorst en alle voorgaande wedstrijdresultaten en eventuele records tot in lengte van jaren terug ook schrapt.

En ik zie weer uitslagenlijsten waarbij mensen met een 150 kilo squat ‘wereldkampioen’ worden enzo... daar hadden we de PLH al voor dacht ik
 
Ik zit zelf gewoon niet echt te wachten op een verdere versplintering van de sport in Nederland. Ik vraag me overigens ook af in hoeverre het juridisch haalbaar is dat je iemand na één keer te zijn gepakt op welk middel dan ook levenslang schorst en alle voorgaande wedstrijdresultaten en eventuele records tot in lengte van jaren terug ook schrapt.

En ik zie weer uitslagenlijsten waarbij mensen met een 150 kilo squat ‘wereldkampioen’ worden enzo... daar hadden we de PLH al voor dacht ik
Ik vermoed dat je daar wel mee akkoord zal moeten gaan bij aansluiting?
 
Het zou naïef zijn om te veronderstellen dat het menselijke oppurtunisme is uit te sluiten middels extra controle. Je kan hoogstens de pakkans vergroten. Hier tegenover staat een kleinere en dus zwakkere competitie. Ook bij de WDFPF zal vroeg of laat worden gebruikt. Al zal het vast ook lui aantrekken die zich met een xxx kg squat kampioen willen kunnen noemen omdat in een sterkere competitie de kwalificaties hoger liggen.

Edit.
Bedoel met kleinere en dus zwakkere competitie niet dat er elders een sterkere competitie is door gebruik van doping, maar de WDFPF een kleine organisatie is.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit zelf gewoon niet echt te wachten op een verdere versplintering van de sport in Nederland. Ik vraag me overigens ook af in hoeverre het juridisch haalbaar is dat je iemand na één keer te zijn gepakt op welk middel dan ook levenslang schorst en alle voorgaande wedstrijdresultaten en eventuele records tot in lengte van jaren terug ook schrapt.

En ik zie weer uitslagenlijsten waarbij mensen met een 150 kilo squat ‘wereldkampioen’ worden enzo... daar hadden we de PLH al voor dacht ik

Ik respekteer uiteraard je standpunt, maar geen versplintering van de sport betekend dat dus iedereen die powerliftambities heeft dan maar lid moet worden van de NPB, toch?
De arrongantie van de IPF in de krachtsportwereld spreekt inmiddels boekdelen en velen storen zich hier inmiddels ook aan, laten we ons ervoor hoeden dat de NPB dit gedrag niet gaat nabootsen en verkondigt dat zij de “ene ware powerliftingbond” is. Dat beweerd de WDFPF ook niet, ze willen alleen een alternatief platform aanbieden voor natural lifters om reden die ik alreeds eerder vermeld heb en dat is haar goed recht lijkt me.

Wat de “juridische haalbaarheid” betreft kan ik het volgende zeggen.
Je gaat als je lid wordt van de WDFPF akkoord met het reglement van deze bond hetgeen betekend dat je weet wat je met een eventuele positieve dopingtest te wachten staat.
Als je ten onrechte geroyeerd wordt binnen een vereniging kun je daar protest tegen aantekenen, maar niet als je wordt geroyeerd vanwege een overtreding van het dopingreglement wat in principe frauderen is.

Wat betreft met “150kg squat” wereldkampioen worden.
Het ligt ermaar aan in welke gewichts- en leeftijdsklasse die 150kg gebogen worden.
Bij de WDFPF is het World Record squat in de klasse tot 125kg, waar jij volgens mij in zou zitten bij de senioren overigens 342.5kg unequipped en 390kg equipped.
Ik meen me te herinneren dat jouw PR Squat 255kg unequipped is, wat erg sterk is maar niet genoeg is om wereldkampioen bij de WDFPF te worden.
Voordat we dus serieuze uitspraken gaan doen over wereldrecords lijkt het me verstandig om zich eerst ervan te vergewissen wat ze ook daadwerkelijk zijn.
Hieronder een link met de wereldrecords powerlifting:


http://www.bdfpf.be/index_htm_files/7 WDFPF Power UN.pdf


http://www.bdfpf.be/index_htm_files/8 WDFPF Power EQ.pdf
 
Nog meer fragmentatie gaat de sport geen goed doen. Het niveau ligt zo te zien ook vrij laag in vergelijking met de IPF.

Hoewel ik begrijp en het ermee eens ben dat het dopingbeleid van de IPF (en NPB) op veel punten faalt, denk ik dat het starten van een nieuwe bond vrij weinig gaat opleveren. Zodra die hetzelfde niveau/prestige gaat geven zul je alsnog meer mensen krijgen die door de controles heen proberen te glippen. Het lijkt me beter om het dopingbeleid (testfrequentie, out of competition etc.) proberen aan te scherpen met de beschikbare financiële middelen.
 
Het zou naïef zijn om te veronderstellen dat het menselijke oppurtunisme is uit te sluiten middels extra controle. Je kan hoogstens de pakkans vergroten. Hier tegenover staat een kleinere en dus zwakkere competitie. Ook bij de WDFPF zal vroeg of laat worden gebruikt. Al zal het vast ook lui aantrekken die zich met een xxx kg squat kampioen willen kunnen noemen omdat in een sterkere competitie de kwalificaties hoger liggen.

Edit.
Bedoel met kleinere en dus zwakkere competitie niet dat er elders een sterkere competitie is door gebruik van doping, maar de WDFPF een kleine organisatie is.

Mij gaat het overigens niet om het niveau van een bond (en alhoewel dat van de WDFPF lager is dan de IPF is het best wel redelijk sterk te noemen, zie de link met wereld records die ik in dit topic geplaatst heb).
Het gaat mij ook niet om het aantal deelnemers...het gaat mij om het PRINCIPE, de visie en doestelling waar een bond voor staat.. En ik voel me als natural lifter beduidend meer thuis bij de WDFPF dan de IPF omdat de WDFPF er meer aan doet om faire competitie waarborgen voor natural lifters.
 
Nog meer fragmentatie gaat de sport geen goed doen. Het niveau ligt zo te zien ook vrij laag in vergelijking met de IPF.

Hoewel ik begrijp en het ermee eens ben dat het dopingbeleid van de IPF (en NPB) op veel punten faalt, denk ik dat het starten van een nieuwe bond vrij weinig gaat opleveren. Zodra die hetzelfde niveau/prestige gaat geven zul je alsnog meer mensen krijgen die door de controles heen proberen te glippen. Het lijkt me beter om het dopingbeleid (testfrequentie, out of competition etc.) proberen aan te scherpen met de beschikbare financiële middelen.

Klopt dat het niveau lager ligt dan bij de IPF, waarbij ik het overigens altijd moeilijk heb gevonden om als voormalig lid van de NPB/IPF aan anderen uit te leggen hoe het komt dat de records bij de IPF met dopingbeleid hoger liggen dan bij andere grote bonden zonder dopingbeleid.

Mooi dat je overigens erkent dat het dopingbeleid van de IPF/NPB faalt, dat is de reden waarom ik ben over gestapt naar de WDFPF!
Dopingbeleid aanscherpen zal niet gebeuren...een voorbeeld wil ik je wel noemen...het oude bestuur van de NPB had op mijn verzoek de uitslagen van alle dopingcontroles op haar website geplaatst zodat deze dus openbaar waren. Het nieuwe bestuur heeft hier van afgezien en ik heb hierover geklaagd, maar blijkbaar vind men privacy van het individu zwaarder vind wegen dan het algemeen belang.
 
Klopt dat het niveau lager ligt dan bij de IPF, waarbij ik het overigens altijd moeilijk heb gevonden om als voormalig lid van de NPB/IPF aan anderen uit te leggen hoe het komt dat de records bij de IPF met dopingbeleid hoger liggen dan bij andere grote bonden zonder dopingbeleid.

Mooi dat je overigens erkent dat het dopingbeleid van de IPF/NPB faalt, dat is de reden waarom ik ben over gestapt naar de WDFPF!
Dopingbeleid aanscherpen zal niet gebeuren...een voorbeeld wil ik je wel noemen...het oude bestuur van de NPB had op mijn verzoek de uitslagen van alle dopingcontroles op haar website geplaatst zodat deze dus openbaar waren. Het nieuwe bestuur heeft hier van afgezien en ik heb hierover geklaagd, maar blijkbaar vind men privacy van het individu zwaarder vind wegen dan het algemeen belang.

De bond krijgt toch de uitslag binnen, dus waarom ook nog eens de lijst openbaar maken?

Heb afgelopen N.K ook op controle mogen komen, ook al was de uitslag goed ik zou het niet op prijs stellen dat dit voor iedereen openbaar gemaakt wordt.
Hecht waarde aan mijn privacy, als ik wil dat men wat te weten komt plaats ik er zelf wel een bericht over.


Controles aanscherpen mag imo zeker (ook buiten competitie) en ook de methode daar niet alles te vinden is met een simpel pies test.
 
Klopt dat het niveau lager ligt dan bij de IPF, waarbij ik het overigens altijd moeilijk heb gevonden om als voormalig lid van de NPB/IPF aan anderen uit te leggen hoe het komt dat de records bij de IPF met dopingbeleid hoger liggen dan bij andere grote bonden zonder dopingbeleid.

Mooi dat je overigens erkent dat het dopingbeleid van de IPF/NPB faalt, dat is de reden waarom ik ben over gestapt naar de WDFPF!
Dopingbeleid aanscherpen zal niet gebeuren...een voorbeeld wil ik je wel noemen...het oude bestuur van de NPB had op mijn verzoek de uitslagen van alle dopingcontroles op haar website geplaatst zodat deze dus openbaar waren. Het nieuwe bestuur heeft hier van afgezien en ik heb hierover geklaagd, maar blijkbaar vind men privacy van het individu zwaarder vind wegen dan het algemeen belang.

Hogere records zal vooral door statistiek komen. De andere grotere bonden hebben volgens mij bij lange na niet zoveel deelnemers als de ipf.
En voor zulke zaken kan gestemd worden op ALVs dacht ik?
 
De bond krijgt toch de uitslag binnen, dus waarom ook nog eens de lijst openbaar maken?

Heb afgelopen N.K ook op controle mogen komen, ook al was de uitslag goed ik zou het niet op prijs stellen dat dit voor iedereen openbaar gemaakt wordt.
Hecht waarde aan mijn privacy, als ik wil dat men wat te weten komt plaats ik er zelf wel een bericht over.


Controles aanscherpen mag imo zeker (ook buiten competitie) en ook de methode daar niet alles te vinden is met een simpel pies test.

Dat begrijp ik niet zo goed...ik kan me voorstellen dat je er een probleem mee zou hebben als je een positieve test had dat het dan openbaar gemaakt zou worden. Heb je er ook een probleem mee dat je resultaten die je hebt neergezet tijdens het NK openbaar zijn? Of gaat dit ook tegen je privacy in?
 
Het topic is NIET bedoelt om leden van de NPB/IPF te ronselen voor de WDFPF of om hen te bekritiseren.
Als je je thuis voelt bij de NPB/IPF dan blijf je toch lekker lid daarvan, daar is verder niets mis mee.
Ik kan me echter voorstellen dat er wellicht ook krachtsporters zijn die zich voelen aangesproken door de visie en doelstelling van de WDFPF en de gelederen van de WDFPF willen versterken.
Voor hen is dit topic bedoelt, ik vind het jammer dat het nu meer een disussie aan het worden is met leden van de NPB die er blijkbaar moeite mee hebben als er eventueel een Nederlandse tak van de WDFPF zou komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven