AndroidHealthClinic

Garage homygym (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

karatedude89

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2010
Berichten
3.407
Waardering
144
Lengte
1m85
Massa
83kg
hallo Allemaal,

een aantal jaar terug toen ik nog braaf thuis woonde had ik een homegym op de zolder. (en was ik hier ook regelmatig actief)

na een verbouwing thuis alles verkocht en gewoon weer in een gym gaan trainen, nu woon ik ondertussen op mezelf met een lege garage. (kan er mijn auto wel inzetten maar dat doe ik bijna nooit)

nu zit ik te denken weer een homegym te maken. ik gok dat de oppervlakte ongveer 4,5 bij 2 tot 2,5 meter is. (niet precies gemeten) in de lengte is genoeg ruimte om te squatten en deadliften. overhead werk en pull ups zullen krap aan worden omdat het dak niet super hoog is.

ik ben al wat aan het rond kijken op webshops zoals fitness seller, strengthshop en muscle power. ik wil sowieso een stevig squatrek en 50mm gewichten. nu ben ik een beetje aan het zoeken naar een goede prijs kwaliteit verhouding. ik til geen super zware gewichten, maar wil wel iets van kwaliteit.

iemand tips:)

alvast bedankt
 
Hey Jeroen,

Miste je al een tijd op het forum. Jij was wel de sell en resell king hier ;)

Mbt je nieuwe homegym is de 2 tot 2,5 meter wel een lastige en de hoogte wellicht ook.

Ik zou zelf voor kiezen een squatrack of bij voldoende hoogte een niet al te diep half rack op de lange 4,5 meter zijde zodat je ook een olympische barbell van 220cm kwijt kan.

Fitness Seller heeft op dit moment een nieuw merk Fortex wat qua prijs/kwaliteit verhouding heel goed is en waarbij het rack niet al te diep is.
 
Mijn garage is 2.20 hoog. Dat is voor mij voldoende voor OHP.

Ik heb de Megatec cage van fitness seller + latpulley. Als ik nogmaals zou kopen zou Ik voor een halfrack gaan. Omdat ik geen bench in de Cage kan doen, en er geen losse spotters beschikbaar zijn. En de bar uit het rack nemen voor rows & deadlift is irritant in een kleine ruimte.

Kijk ook eens bij simple-products.de. Prima materiaal en goede prijs. Ik heb daar een bumperplate set en wat pulley attachments gekocht.
 
Hey Jeroen,

Miste je al een tijd op het forum. Jij was wel de sell en resell king hier ;)

Mbt je nieuwe homegym is de 2 tot 2,5 meter wel een lastige en de hoogte wellicht ook.

Ik zou zelf voor kiezen een squatrack of bij voldoende hoogte een niet al te diep half rack op de lange 4,5 meter zijde zodat je ook een olympische barbell van 220cm kwijt kan.

Fitness Seller heeft op dit moment een nieuw merk Fortex wat qua prijs/kwaliteit verhouding heel goed is en waarbij het rack niet al te diep is.
hoe weet jij mijn voornaam haha? heb jij iets bij mij gekocht ooit?
ben idd een hele tijd afwezig geweest. naar ik dacht ik ga weer eens terug nu ik weer een homegym wil bouwen.
en idd ik heb veel gekocht en ook weer verkocht. wel vaak 2e hands dus nooit echt veel geld verloren. soms zelfs winst gemaakt :D
maargoed dat wil ik nu wel een beetje gaan beperken haha daarom hoop ik in een keer iets moois te kopen.

nog als aanvulling. ik zou het mooi vinden als alles zoveel mogelijk hetzelfde merk kan zijn. en budget breed genomen tussen de 1000 en 2000 euro
 
Ja heb destijds een set rubberen schijven van je overgenomen en jij van mij weer olympische dumbellstangen.

Het wereldje is klein. Ik zou zoals gezegd eens kijken bij het merk Fortex. Over het rack en de flat bench zijn goede recensies te vinden.
 
Ja heb destijds een set rubberen schijven van je overgenomen en jij van mij weer olympische dumbellstangen.

Het wereldje is klein. Ik zou zoals gezegd eens kijken bij het merk Fortex. Over het rack en de flat bench zijn goede recensies te vinden.
ben jij die persoon in de buurt van utrecht? dan weet ik het volgens mij wel weer.

ik heb even gekeken naar fortex. ziet er idd goed uit. al vind ik dat squat rek relatief iets te duur. het half rack ziet er wel heel goed uit voor de prijs. maar 208cm pull up bar zal helaas te hoog zijn. ik denk dat ik het squatrek bij powercage.nl ga bestellen. 195 euro.

dan nog kijken naar een goede stang met gewichten en een vloer
 
Voor een stang kun je het zo gek maken als je zelf wilt, beste bar die ik zelf heb vind ik de Texas Power Bar, is wel wat prijziger.

Qua vloer heb ik destijds rubberen speeltuin tegels van een cm of 4/5cm dik gehaald via Marktplaats, worden soms goedkoop aangeboden en doen goed hun werk. (stinken ook niet zo als dat je nieuwe tegels zou kopen)

Zelf gelaste cage is leuk, kijk echter ook even naar eventuele toevoegingen als een dip optie e.d. Handig als je die direct erbij kan kopen of later kan aanschaffen. (Lijkt me bij een zelfbouw cage duurder ivm speciaal maken)
 
ben jij die persoon in de buurt van utrecht? dan weet ik het volgens mij wel weer.

ik heb even gekeken naar fortex. ziet er idd goed uit. al vind ik dat squat rek relatief iets te duur. het half rack ziet er wel heel goed uit voor de prijs. maar 208cm pull up bar zal helaas te hoog zijn. ik denk dat ik het squatrek bij powercage.nl ga bestellen. 195 euro.

dan nog kijken naar een goede stang met gewichten en een vloer

Ja klopt dat ben ik. Veel succes met het maken van een goede keuze.
 
Voor een stang kun je het zo gek maken als je zelf wilt, beste bar die ik zelf heb vind ik de Texas Power Bar, is wel wat prijziger.

Qua vloer heb ik destijds rubberen speeltuin tegels van een cm of 4/5cm dik gehaald via Marktplaats, worden soms goedkoop aangeboden en doen goed hun werk. (stinken ook niet zo als dat je nieuwe tegels zou kopen)

Zelf gelaste cage is leuk, kijk echter ook even naar eventuele toevoegingen als een dip optie e.d. Handig als je die direct erbij kan kopen of later kan aanschaffen. (Lijkt me bij een zelfbouw cage duurder ivm speciaal maken)
ik denk dat zo rond de 200 tot max 250 voor een stang wil betalen. weet niet meer precies wat een texas power bar kost maar volgens mij wel meer. en persoonlijk vind ik 300+ voor een stang wel echt te veel. zeker gezien de gewichten die ik nu til.
als ik bij powerage bestel laat ik niet iets zelfs maken maar koop ik die basic squat rek. die ziet er goed uit vind ik. strengthshop heeft ook wel goede spullen. alleen 100 euro verzendkosten helaas.
ook twijfel ik nog tussen bumperplates of gewone schijven. als ik overhead net haal zou ik denk ik bumperplates willen dan kan ik wat oly lifts doen. anders denk ik normale schijven en dan ga ik meer powerlift gericht trainen
 
nog even wat foto's gemaakt van mijn garage.

ben bang dat ohp met een barbell niet gaan lukken. ivm de lamp die in het midden hangt...

20180305_102349.jpg


20180305_102356.jpg


20180305_102458.jpg


20180305_102500.jpg


20180305_102500_001.jpg


20180305_102503.jpg
 
Misschien is dit rack wel een goeie optie?
Daar een ATX barbell bij en wat 45cm schijven. (zodat je van een normale hoogte kan DLen) Dan kan je nog een rubber vloer erbij nemen. (ik heb een T-vorm in en voor mijn half rack liggen)
Alle maal heel net materiaal voor een , volgens mij, erg aanvaardbare prijs.
Dat kan je later nog eventueel aanvullen met een wall-pulley.
 
Misschien is dit rack wel een goeie optie?
Daar een ATX barbell bij en wat 45cm schijven. (zodat je van een normale hoogte kan DLen) Dan kan je nog een rubber vloer erbij nemen. (ik heb een T-vorm in en voor mijn half rack liggen)
Alle maal heel net materiaal voor een , volgens mij, erg aanvaardbare prijs.
Dat kan je later nog eventueel aanvullen met een wall-pulley.
ik heb net nog even getest met een oude bezemsteel. en overhead lukt waarschijnlijk wel.
dit geeft een hele hoop nieuwe mogelijkheden. aangezien ik altijd al een beetje oly lifts heb willen trainen. en nu ik een garage heb kan dat ook :)
 
Laten we stellen dat je garage 2m25 breed is. Mijn garage is breder (2,5-2,75m) en ik zit krap qua breedte.

Koop dus een zo compact mogelijk rack met een compacte bench. Een folding rack is idd een optie.

Qua lengte zit je met 5 meter goed. Rack, pulley en beentrainer kunnen naast elkaar en zo kan je heel vlot alles trainen!

Meet ook de beschikbare hoogte. Mijn toestellen zijn 2m20 en ik heb moeten puzzelen om ze een plaats te geven zodat de garagepoort nog open kan.
 
Laten we stellen dat je garage 2m25 breed is. Mijn garage is breder (2,5-2,75m) en ik zit krap qua breedte.

Koop dus een zo compact mogelijk rack met een compacte bench. Een folding rack is idd een optie.

Qua lengte zit je met 5 meter goed. Rack, pulley en beentrainer kunnen naast elkaar en zo kan je heel vlot alles trainen!

Meet ook de beschikbare hoogte. Mijn toestellen zijn 2m20 en ik heb moeten puzzelen om ze een plaats te geven zodat de garagepoort nog open kan.
ik denk dat ik dit rack ga halen Squat Stands heeft geen spotters maar ik ga bumperplates en rubber matten halen. dus ik kan toch alles droppen.
qua breedte is het idd niet ideaal maar wel te doen. het is sowieso iets breder dan 2 meter. en ik mijn vorige homegym trainde ik ook op een platfrom van 2x3 en dat ging prima voor alle basisoefeningen. en toen had ik ik zelf een rack met een oppervlakte van 120 bij 120.

naast het platform kan ik dan idd nog wat andere dingen zetten zoals een back extension of een kleinde GHD en een schijven rek
 
Kan je in dat rack wel benchen?
 
Kan je in dat rack wel benchen?
op zn laagst staat die op 109 cm ik denk dat dat wel kan.

maar ik moet sowieso even kijken of ik een bench ga aanschaffen. paar jaar terug een schouder operatie gehad. dus als ik zwaar ga op de bench merk ik het wel.
 
Van dat rack ga je spijt krijgen.

Koop een fatsoenlijk rack waar je alle oefeningen op kan doen met spotters voor je veiligheid.
 
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Ik zou het persoonlijk iets anders kiezen in jouw geval. Half rack of wall rack lijkt me handiger en veiliger.
 
Je kan een squat ook failen door voorover te stuiken. Geloof me, dan wil je spotters hebben. (been there, done that!)
Die van Powercage met spotters lijkt me beter dan die van Gorilla.
 
Back
Naar boven