Fitness Seller

Puisten/Acne voorkomen tijdens AAS?

Bezoekers in dit topic

Joell

Cool Novice
Lid geworden
28 okt 2013
Berichten
72
Waardering
8
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Ik vroeg mij af of er bepaalde manieren zijn om puistjes te voorkomen tijdens een kuur.

Ik heb gemerkt dat zuivel bij mij zorgt voor puistjes en dat dat icm AAS nog erger wordt.
Zijn er andere voedingsmiddelen die je beter kan mijden als je tijdens je kuur extra gevoelig bent voor puistjes?
 
Gewoon alles waar je normaal puisten van krijgt proberen te vermijden.
Pompoenpitolie 1000 mg per dag zou kunnen helpen on cycle. Gedurende de cycle, nakuur en twee-drie weken daarna lekker nemen.
Alsnog kun je best wat last hebben van acne als je daar gevoelig voor bent.
 
Zonnebank werkt hier goed tegen acné.
En goed de rug schrobben met een schone droge handdoek na het douchen.
 
Iets tegen DHT en je oestrogeen in toom houden is het belangrijkst. En bepaalde smeersels of zonnebankies kunnen erbij helpen. Pompoetpitolie is tegen DHT dus dat werkt inderdaad wel.
 
Voor mij werkt enkel accutane, maar de sides zijn niet mild:(
 
Kan ook AAS merk afhankelijk zijn. Heb ooit in het begin van mijn kuur carriere een merk gehad waar ik heel veel puistjes van kreeg, andere merken erna hier en daar wat.
 
Zonnebank werkt hier goed tegen acné.
En goed de rug schrobben met een schone droge handdoek na het douchen.

UV-straling helpt maar tijdelijk en matig. Het verkleint de puistjes, maar op den duur vergroot het de kans dat het erger wordt.

Ik weet niet hoe erg je er last van hebt, OP. Je voeding is een goed beginpunt maar puisten horen nu er eenmaal bij als je AAS gebruikt.
Gebruik van Roaccutane als preventiemiddel of bij relatief milde vormen van acne raad ik ook af. Is meer een gevalletje last resort.
 
Nee, is primair toch niet bedoeld voor acné?

Nee maar roids acne wordt primair veroorzaak door verhoogd DHT. Dus indirect zou dat spul een acne medicijn kunnen zijn.
 
UV-straling helpt maar tijdelijk en matig. Het verkleint de puistjes, maar op den duur vergroot het de kans dat het erger wordt.

Ik weet niet hoe erg je er last van hebt, OP. Je voeding is een goed beginpunt maar puisten horen nu er eenmaal bij als je AAS gebruikt.
Gebruik van Roaccutane als preventiemiddel of bij relatief milde vormen van acne raad ik ook af. Is meer een gevalletje last resort.


Enkele puistjes (meestal 2-3, af en toe 4, tegelijk) rondom m’n mond en op m’n kin. Enkele keer ook tussen m’n wenkbrauwen.

Ik vind het niet zo erg dat ik de AAS er voor laat liggen maar ik voel me nooit op m’n gemak als ik puistjes heb. Als ik een puist heel rood is smeer ik vaak een laagje foundation van m’n vriendin er overheen.
 
Enkele puistjes (meestal 2-3, af en toe 4, tegelijk) rondom m’n mond en op m’n kin. Enkele keer ook tussen m’n wenkbrauwen.

Ik vind het niet zo erg dat ik de AAS er voor laat liggen maar ik voel me nooit op m’n gemak als ik puistjes heb. Als ik een puist heel rood is smeer ik vaak een laagje foundation van m’n vriendin er overheen.

Ga je gezicht wassen 2x per dag met aleppo zeep met 40% laurierolie. Geloof me, dit spul werkt en je huid gaat je dankbaar zijn.

Je kan de rest van je lichaam ook ermee wassen met hetzelfde resultaat.
 
Ga je gezicht wassen 2x per dag met aleppo zeep met 40% laurierolie. Geloof me, dit spul werkt en je huid gaat je dankbaar zijn.

Je kan de rest van je lichaam ook ermee wassen met hetzelfde resultaat.

Bedankt voor de tip!

Ik heb voorheen m’n gezicht ook gewassen met ketoconazol shampoo. Was alleen niet consistent genoeg om echt resultaat te zien.
 
Weleens Finasteride geprobeerd?
Ik betwijfel dat dat iets doet. Zelfs een specifieke 5a-reductase type 1-remmer (het iso-enzym dat in de talgklier tot expressie komt) doet niets tegen acne: A systemic type I 5 alpha-reductase inhibitor is ineffective in the treatment of acne vulgaris. - PubMed - NCBI

Nee maar roids acne wordt primair veroorzaak door verhoogd DHT. Dus indirect zou dat spul een acne medicijn kunnen zijn.
Door verhoogde androgene activiteit ja, niet zo zeer DHT. Als je kuurt met een middel dat niet converteert naar DHT (bijna alle AAS die er bestaan) kun je ook gewoon acne krijgen.
 
Overgevoelige AR receptoren aan de huidoppervlakte. Dit is genetisch want IFBB bodybuilders hebben nooit acne gehad.

Dus.. Als je op basis van wat nu wetenschappelijk bewezen is (2/3) krijgt acne door testo dan is mijn advies: zoek een andere hobby want bodybuilder worden lukt toch niet.

SARMS iets over gelezen maar ben sceptisch...

Acne? Zoek een andere hobby. Dat lijkt de samenvatting van dit hele leerrijke(?!) forum. :p

Feit is dat ,.com wilt verkopen en liefst hun rommel die daar in bulk ligt. Dit zonder kwaliteitscontrole of gebruiksaanwijzing.


Probeer anavar of eens primobolan is mijn advies. Fix de testo withdrawal een beetje met zinc 6× per dag dit werkt libido verhogend .

2x p/d douchen met dreft.

Propere beddeblakens

Maak NU een afspraak bij de dermatoloog

Benzoylperoxide voor de zichtbare delen (later afwassen om contact met kledij te vrtmijden(

B5 helpt bij sommigen in hoge concentraties

Misschien de huid lichtzuur maken want bacteriën houden daar niet van?
.
Met spirolactone (drrmaal) heb ik geen ervaring
 
Als je acne hebt en je wilt er snel vanaf dan ga je best even naar de dermatoloog.

Roaccutane verdiend mijn voorkeur (en experten zeggen net dat het middel goed is voor een gezonde, olieachtige huid op latere leeftijd)

Wat hogere transaminases door roaccutane. Dat wel. Maar kan er me iemand het verband aantonen tussen levercirrose en 10× hogere transaminase waarden in de lever?

Ik betwijfel dat roaccutane zeer ongezond is en hoor zelfs dat het een goed middel is.

Benzoylperoxide is af te raden want het maakt zowel de kledij als de huid stuk. Dit is een beetje te vergelijken met javel aangezien het alles kapot oxideerd.

Hou de huid zuur met bijvoorbeeld salicylzuur. Dat belemmert bacteriële groei op de huid zodat er aanzienlijk minder acne op te zien is.

Het belangrijkste is om hormonale wisselingen te vermijden door het op vaste tijdstippen in lage aanvangsdosis te nemen. Bijvoorbeeld om de 12 uur injecteren met een steriele naald.

Ga ook niet mengen want dan ken je de oorzaak niet.

Melkproducten zoals chocolade vermijden.

Ik zou ook een goede hygiëne niet skippen en dagelijks met detergent douchen. Zorg verder voor propere beddenlakens.

Als dat allemaal niet helpt ligt het aan je gear. Er bestaan alternatieven.

Galen Natuurlijk heb je wel een sterk punt. Alcohol en sigaretten zijn een pak slechter voor de gezondheid maar daar wordt hier met geen woord over gerept.
 
Vroeger, toen ik nog off ging, gebruikte ik naar het einde van mijn kuur 2x 5 tot 10 gr vitamine B5 (pantotheenzuur) per dag om acne te vermijden of te bestrijden. Ik kreeg er namelijk vooral last van in mijn nakuur. Dit was uitermate effectief en had geen enkele bijwerking, behalve dat het goor spul is om op te lossen in water en op te drinken.
Nu krijg ik enkel en alleen nog acne, van die puistjes die echt diep in de huid zitten (vaak beginnen als rode vlekken) van masteron. Ook daar is vitamine B5 ook al wat ik nodig heb om er absoluut geen last van te hebben.
Het enige voordeel is dat als ik puisten krijg tijdens mijn cruise, ik weet dat mijn primo niet 100% legit is ;-)
 
Vroeger, toen ik nog off ging, gebruikte ik naar het einde van mijn kuur 2x 5 tot 10 gr vitamine B5 (pantotheenzuur) per dag om acne te vermijden of te bestrijden. Ik kreeg er namelijk vooral last van in mijn nakuur. Dit was uitermate effectief en had geen enkele bijwerking, behalve dat het goor spul is om op te lossen in water en op te drinken.
Nu krijg ik enkel en alleen nog acne, van die puistjes die echt diep in de huid zitten (vaak beginnen als rode vlekken) van masteron. Ook daar is vitamine B5 ook al wat ik nodig heb om er absoluut geen last van te hebben.
Het enige voordeel is dat als ik puisten krijg tijdens mijn cruise, ik weet dat mijn primo niet 100% legit is ;-)

Dan heb je geluk! Ik werkte ook elke dag een berg B5 naar binnen, tot kokhalsend toe. En het hielp niks.
 
Ik had ook altijd acne, maar neem nu 0.5 arimidex eod en geen acne meer.
Dit helpt voor mij tenminste, maar anderen zullen zeggen roaccutan bijv.
Vind ik zelf te heftig als ik de sides lees en zeker niet geschikt voor de zomer icm zon
 
Back
Naar boven