AndroidHealthClinic

Oefeningen Rug, Benen en Billen

Bezoekers in dit topic

Brosje

Novice
Lid geworden
7 mrt 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
70kg
Hallo lieve mensen,

Ik ben nu net een halfjaartje bezig met krachttraining en sport samen met mijn vriend. Ik merk wel dat ik vooral veel oefeningen doe voor mannen, aangezien ik de rest van de vrouwen in de sportschool hele andere oefeningen zie doen.

Daarnaast zit ik een beetje vast in het zelfde patroon.

Weten jullie nog leuke en goede oefeningen voor de rug, de benen en de billen? Vooral de onderrug wil ik graag trainen, maar ik kan hier weinig oefeningen voor vinden.
 
Hallo lieve mensen,

Ik ben nu net een halfjaartje bezig met krachttraining en sport samen met mijn vriend. Ik merk wel dat ik vooral veel oefeningen doe voor mannen, aangezien ik de rest van de vrouwen in de sportschool hele andere oefeningen zie doen.

Daarnaast zit ik een beetje vast in het zelfde patroon.

Weten jullie nog leuke en goede oefeningen voor de rug, de benen en de billen? Vooral de onderrug wil ik graag trainen, maar ik kan hier weinig oefeningen voor vinden.

Specifiek voor onderrug specifiek is er niet zo heel veel (lower back extensions). Maar er zijn zat oefeningen waar je ook de onderrug bij nodig hebt zoals diverse soorten van Deadlifts.

Wat is je doel met de onderrug? Billen en benen is natuurlijk zat voor te vinden. Zoek eens op youtube naar oefeningen specifiek voor deze delen die je leuk vind. Zat vrouwen met mooie billen en benen die daar een youtube video aan geweid hebben.
 
Specifiek voor onderrug specifiek is er niet zo heel veel (lower back extensions). Maar er zijn zat oefeningen waar je ook de onderrug bij nodig hebt zoals diverse soorten van Deadlifts.

Wat is je doel met de onderrug? Billen en benen is natuurlijk zat voor te vinden. Zoek eens op youtube naar oefeningen specifiek voor deze delen die je leuk vind. Zat vrouwen met mooie billen en benen die daar een youtube video aan geweid hebben.

Het doel met mijn onderrug is vooral om het resterende vet daar weg te werken, 1 dag in de week is voor mij besteed aan cardio, daarbij fiets ik veel en hoop ik zo nog wat weg te werken. Maar helaas wil het nog niet echt werken. Vandaar dat ik me bedacht dat wanneer ik meer spiergroei ga krijgen daar, dat ook moet helpen bij het vetverlies.
 
Het doel met mijn onderrug is vooral om het resterende vet daar weg te werken, 1 dag in de week is voor mij besteed aan cardio, daarbij fiets ik veel en hoop ik zo nog wat weg te werken. Maar helaas wil het nog niet echt werken. Vandaar dat ik me bedacht dat wanneer ik meer spiergroei ga krijgen daar, dat ook moet helpen bij het vetverlies.

Okay dus jij denkt dat als je specifiek jouw onderrug gaat trainen dat je dan ook specifiek daar het vet gaat verbranden? En dat op die locatie meer spieren daar ook meer vetverlies betekent.. Wie maakt jullie dit soort onzin eigenlijk wijs? Die moet je de volgende keer lekker je rug toekeren.

Meer vetvrije massa (spieren) betekent inderdaad een hogere verbranding en indien je hetzelfde blijft eten en erbij blijft sporten dan zul je meer verbranden dan je binnenkrijgt, daardoor zul je vet en t.z.t. als je niets aan je voeding doet ook spieren gaan verbranden. Je lichaam heeft immers brandstof nodig.

Je onderrug specifiek trainen gaat wellicht wat bijdragen aan jouw spierontwikkeling aldaar, echter gaat het niets extra's doen voor de vetverbranding op die plek.

Verder moet je je afvragen of je uberhaupt wel VVM aankomt, als je bezig bent om vet kwijt te raken dan krijg je meestal minder kcal binnen dan je verbruikt, ergo is er ook geen kcal (eiwit) meer over om jouw spiermassa te vergroten.

Het is niet allemaal zo zwart-wit als ik het schets, maar in grote lijnen kun je hiermee wel uit de voeten.
 
Strong Curves is wel een schema dat goed aanslaat bij vrouwen;
http://bretcontreras.com/wp-content/uploads/Strong-Curves-Workout-Templates.pdf
^ Bestaat meerdere schema's, een beginners schema, daaronder een gevorderden schema en nog wat anderen.

Verder zijn het niet echt oefeningen voor mannen. Zijn allemaal net zo effectief voor vrouwen. (:
Door het trainen van je onderrug ga je daar overigens niet vet verbranden, dat komt puur uit je voeding.
 
Back
Naar boven