Fitness Seller

Zware energie dippen

Bezoekers in dit topic

Pybe Smit

Cool Novice
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
85
Waardering
6
Lengte
1m75
Massa
58kg
Ik heb al een jaar last van energiedippen, op dat moment heb ik zo weinig energie dat ik mij totaal niet kan concentreren, en dat ia erg lastig tijdens mijn studie.

Ik heb gemerkt in deze tijd dat ik die dippen vooral heb als ik veel train, zo'n 4x per week.

Het probleem ligt dan waarschijnlijk bij mijn voeding. Het lukt mij niet om veel te eten waardoor is dus weinig progressie heb gemaakt. Maar door deze energiedippen krijg ik ook heel weinig etenslust waardoor ik dit niet makkelijk het probleem kan oplossen.

Waar komen de energiedippen vandaan?
Hoe kan ik trainen, gainen maar met genoeg energie voor de rest van de dag?

Mvgr.
Smit

(PS. Ik weeg 59 kg, 175 cm lang, 18 jaar oud.)
 
Denk dat dit wel een combinatie is van je lage gewicht en te weinig eten.. anders was je niet zo licht geweest.

Kortom.. neem je voeding eens goed onder de loep. Maak een fatsoenlijk schema en zorg dat je voldoende eet om aan te komen.
Dan zal je wrs ook minder last hebben van die energiedips.

Hier wat info..
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
 
Meer eten.
 
Gewoon rustig aan opvoeren en meer calorie rijke voeding nemen.

En als je echt wil aankomen stouw je gewoon maar wat door... Ik moet elke dag ruim 4000 kcal wegstouwen.. ook met tegenzin soms .. maar wat moet moet... waar een wil is is een weg. ;)
 
Gewoon rustig aan opvoeren en meer calorie rijke voeding nemen.

En als je echt wil aankomen stouw je gewoon maar wat door... Ik moet elke dag ruim 4000 kcal wegstouwen.. ook met tegenzin soms .. maar wat moet moet... waar een wil is is een weg. ;)

Die energiedippen zijn vooral na de lunch, een groot bord pasta. Betekend dit wat?
 
Weinig eetlust.

Kan je alleen eten als je eetlust hebt dan?

Niet antwoorden, was retorisch.

Die energiedippen zijn vooral na de lunch, een groot bord pasta. Betekend dit wat?

Ja, je hebt dan een hoog bloedsuikerspiegel. Meerdere, kleinere maaltijden eten. Of meer vezels/vet/eiwit toevoegen aan de maaltijd.
 
Post je schema eens... ook je macro's en je onderhoud en hoeveel je nu eet.

Na het eten trekt ook je energie naar je maag voor de vertering.. zeker op laag gewicht kan je daar last van hebben...
Meer eten.. beter verdelen.. meer koolhydraten....
 
Die energiedippen zijn vooral na de lunch, een groot bord pasta. Betekend dit wat?

Ga dan wel voor de volkoren versie en dus niet de snelkooktroep. Kh geven het lichaam energie. Goede kh geven je lichaam langdurige energie, dit komt omdat ze helpen je suikerspiegel stabiel te houden.

Kh van slechtere kwaliteit zoals witte pastas en of snelkooktroep hebben weinig of geen natuurlijke vezels ook zitten er vaak veel meer suikers in dus dit zorgt ervoor dat je suikerspiegel snel omhoog gaat. Daardoor krijg je voor een korte tijd veel energie. Maar hoe snel het er is is het ook weer weg... Hierna daalt je suikerspiegel heel snel waardoor je je dus moe en uitgeput voelt.

Ik heb het overigens met heel veel producten bvb wit brood, aardappels, witte pastasoorten.. snoep etcetc.. misschien een idee daar eens naar te kijken.
 
Post je schema eens... ook je macro's en je onderhoud en hoeveel je nu eet.

Na het eten trekt ook je energie naar je maag voor de vertering.. zeker op laag gewicht kan je daar last van hebben...
Meer eten.. beter verdelen.. meer koolhydraten....

Ontbijt:
- zelfgemaakte weightgainer shake. (Banaan, melk, havermout, wheyproteïne, pindakaas, lijnzaadolie, 700cal)

Middag:
- 80 g pindas.
- groot bord pasta met ketchup en strooikaas.

Avond:
- avondeten wat de pot schaft.
- na het trainen nóg een zelfgemaakte weightgainer shake.
 
Ontbijt:
- zelfgemaakte weightgainer shake. (Banaan, melk, havermout, wheyproteïne, pindakaas, lijnzaadolie, 700cal)

Middag:
- 80 g pindas.
- groot bord pasta met ketchup en strooikaas.

Avond:
- avondeten wat de pot schaft.
- na het trainen nóg een zelfgemaakte weightgainer shake.
Pasta met ketchup? You gotta be fucking kidding me.
 
MIsschien toch iets vn vitamine tekorten oid..
waar zijn je groentes? fruit etc?

geen vlees/vis/ eieren oid?
 
Back
Naar boven