Fitness Seller

Beginner goed bezig/ extra supplementen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Slipstream

Cool Novice
Lid geworden
12 mrt 2018
Berichten
65
Waardering
5
Lengte
1m73
Massa
60kg
Hallo,
Ik ben een 36jarige belg en heb na 36 levensjaren en een burnout besloten om iets aan mn gewicht en body (lees kippenborst) te doen.
Ik ben 1m73 en weeg al mn hele leven zo'n 55 a 58kg.
Ik heb afgelopen jaar een burnout gehad en stond toen op 52kg.
Hoog tijd dus om in te grijpen en mn leven drastisch te veranderen!
Geen suikers meer, weinig snelle koolhydraten en veeel eiwitten! enkel water en thee. En trug gaan sporten!

Ik doe nu aan crossfit met als doel terug sterk te worden en enkele kilo's aan te komen in spiermassa.
Ik ga 2 x week crossfitten en 2x week mountainbiken.

Voeding is als volgend opgeboud: 2x dag eiwitmaaltijd, 1 x dag (snelle) koolhydraten.

Smorgens is dat een zelfgemaakte shake van griekse yoghurt met allerhande fruit (4stukken), allerhande zaden noten en of bessen, havermout, 2 rauwe eieren en een schep whey. (Grote beker van 600ml)

Smiddags is dat een salade van 101 dingen met kipblokjes of spek of vis of iets dergelijks (kommetje woog laatst 800gr)

Savonds een "gewone" maaltijd van pasta of aardappelen, met vlees/vis met extra groenten voor mij

En vlak voor ik mn bed in kruip neem ik nogmaal een zelfgemaakte shake zoals smorgens.

Als supplementen neem ik enkel 2x whey en 1x dag 5gr creatine.

Vraag is nu of dit in orde is of als ik misschien nog iets moet veranderen/bijnemen weglaten....

Ik hoop dat er wat positieve reacties komen want ik lees er zoveel over, maar wat is nu goed, en vooral wat is gezond?
Alvast bedankt voor tijd en moeite!
 
2 whey is niet nodig. Op uw gewicht haal je eiwit makkelijk uit je voeding.

Over uw voeding zonder de macros te vermelden en hoeveelheid kcal gaan ze er weinig over kunnen zeggen.

2gr eiwit per kg lichaamsgewicht,minimal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht.De rest aanvullen met koolhydraten.

Creatine zou ik nog niet nemen als je pas begint te trainen. Je kan genoeg winst maken zonder. Ik zou de creatine houden voor als het wat moeilijker begint te gaan.

En stop met de rauwe eieren. Das iets van uit een oude rocky film. De biologische beschikbaarheid van rauwe eieren is zeer laag. gekookte eieren zijn veel beter.
 
Heb je al eens de calorieën en e/k/v van je voeding berekend?
Als ik het zo vluchtig doorlees eet je namelijk veel te veel eiwitten voor je gewicht. (:
 
Neen geen idee hoe ik dit moet/kan berekenen...
 
Ik doe dit van december en zit momenteel bij 60kg...
 
Whey misschien in dagelijks gebruik achterwege laten en enkel na de training nemen.
Hoe zit het met bcaa? Men vertelde mij dat deze ook noodzakelijk zijn. Basis zou goede voeding, whey bcaa en creatine zijn...
 
Ja ik wil bijkomen, daarom eet ik ook zoveel.
Ik eet al mn hele leven zoveel, alleen het verkeerde (brood pasta aardappelen), daardoor was mn energie op en ben ik in burnout terecht gekomen
 
Whey misschien in dagelijks gebruik achterwege laten en enkel na de training nemen.
Hoe zit het met bcaa? Men vertelde mij dat deze ook noodzakelijk zijn. Basis zou goede voeding, whey bcaa en creatine zijn...

Bcaa s apart in pil of poedervorm zijn weggesmeten geld. Fabricanten gaan zeggen dat dit nodig is ja. In whey zitten al aminozuren in.

Als je niet bijkomt eet je niet veel maar te weinig. ik eet ook aardappelen en af en toe pasta. Niks mis mee hoor. Kan in een evenwichtig dieet.
 
Ok bedankt!
Ik eet ook enorm veel groenten, daar komen ze toch uit, had ik ergens gelezen.
Ook fijn om te weten dat in whey alle aminos zitten!
Ik eet zoveel eieren omdat de arts zei dat de eiwitten uit kippeneieren het meest op die van een mens zouden lijken en het lichaam hier dus minder moeite voor moet doen om ermee te bouwen...
En ik kom wel bij hoor, int begin 1kilo per 2 weken, dan heb ik een maand rond de 58 geschommeld en nu ist ongeveer 1kilo op 3 weken...
Ik wil het gewoon allemaal perfekt op punt hebben om zo ook de beste resultaten te boeken.
Het moet niet snel gaan, maar goed en voor de rest van mn leven...
 
Ik eet zoveel eieren omdat de arts zei dat de eiwitten uit kippeneieren het meest op die van een mens zouden lijken en het lichaam hier dus minder moeite voor moet doen om ermee te bouwen...
???

Volgens mij slaat dit helemaal nergens op....
 
Meten is weten , je pretendeert “ zo veel te eten “ & “ ik eet me hele leven al zoveel “

Gok dat je amper aan de 2200 kcal per dag komt , en daarvan zijn het meeste eiwitten ..
maar als je zoveel eet dan zou je gewicht vele malen hoger moeten zijn dan 60 kg ..

Bereken je onderhoud en ga daar 200 - 500 kcal per dag boven zitten .

2 x per week crossfit ( enkel WoD of ook meer ? ) en 2 x per week mountainbike is ook niet echt een deftig schema
 
Via myfitnesspal kun je eenvoudig je voeding berekenen d.m.v barcode scannen of het handmatig invoeren ;)
Bijvoorbeeld;
nEAcUP1.png
 
Dat moet ik dan idd eens proberen te berekenen en zien hoeveel ik daadwerkelijk eet...

Een schema heb ik niet echt, het crossfiten is wel met een schema van oefeningen zodat alle spieren aan bod komen
En na het mountainbiken doe ik thuis nog 3 rondjes van 3 oefeningen voor mn bovenlichaam (variatie van push ups mountainclimbers situps enz...)
Ook hier zijn tips altijd welkom...
 
Ja ik wil bijkomen, daarom eet ik ook zoveel.
Ik eet al mn hele leven zoveel, alleen het verkeerde (brood pasta aardappelen), daardoor was mn energie op en ben ik in burnout terecht gekomen
Klinkt erg onwaarschijnlijk. Burn-out is sowieso eerder een psychische dan een lichamelijke aandoening.

Brood / pasta / aardappelen passen prima in een gezond dieet. Hoeft echt niet alleen kip met rijst te zijn.
 
Klinkt erg onwaarschijnlijk. Burn-out is sowieso eerder een psychische dan een lichamelijke aandoening.

Brood / pasta / aardappelen passen prima in een gezond dieet. Hoeft echt niet alleen kip met rijst te zijn.

Lichaam en geest is wel een samenwerking.
Het is natuurlijk niet de oorzaak maar bij o.a. een vitamine D deficiëntie kan je behoorlijk last van vermoeidheid en lusteloosheid krijgen.
Maar lang genoeg dat gevoel + 100% van jezelf geven kan zeker wel (op den duur) tot een burn-out leiden..
al spelen daar nog tientallen andere dingen in mee. Maar kan zeker wel een van de factoren zijn.

Verder past inderdaad vrijwel alle voeding wel in een gezond dieet.
 
???

Volgens mij slaat dit helemaal nergens op....
Meen me wel te kunnen herinneren dat eieren een veel hogere biologische beschikbaarheid hebben dan veel andere eiwitbronnen, meen zelfs 95% bij eieren tegenover zo'n 75% bij rundvlees. Stelling lijkt me inderdaad een rare, maar er zit ergens een kern van waarheid in.
 
Meen me wel te kunnen herinneren dat eieren een veel hogere biologische beschikbaarheid hebben dan veel andere eiwitbronnen, meen zelfs 95% bij eieren tegenover zo'n 75% bij rundvlees. Stelling lijkt me inderdaad een rare, maar er zit ergens een kern van waarheid in.
Ongetwijfeld, al zal het verschil verwaarloosbaar zijn. Het blijft een gek advies. :p
 
Meen me wel te kunnen herinneren dat eieren een veel hogere biologische beschikbaarheid hebben dan veel andere eiwitbronnen, meen zelfs 95% bij eieren tegenover zo'n 75% bij rundvlees. Stelling lijkt me inderdaad een rare, maar er zit ergens een kern van waarheid in.

Gekookte eieren. Rauwe eieren zoals TS het doet slaag echter op niks. Bilogische beschikbaarheid van rauwe eieren is vele malen lager dan gekookte.

En aardappelen en pasta zijn niet de oorzaak van een burnout zoals TS zegt.
 
De burnout was wel degelijk lichamelijk. Door een onbalans in mn hormonen, antistresshormoon werd stresshormoon. Dit door het verkeerd funktioneren van spijsvertering en andere organen, doordat deze jarenlang teveel snelle koolhydraten kregen (en suikers en koffie) en te weinig eiwit. Na verloop van tijd leefde ik in continue boostmodus (imuunsysteem) en heb zo mn eigen uitgeput...
Maar goed, dit is allemaal verleden tijd en voel me terug zo sterk en fit als vroeger...

Wat bedoelen jullie met biologische beschikbaarheid?

Ik heb zonet de caloriënteller ingevuld en ik zit ruim boven mn benodigde calorien... hij zegt idd wel dat teveel eiwit en te weinig koolhydraten eet...
Zal ik mss een screen posten?
 
Back
Naar boven