MuscleMeat

Opwarm routine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Gerard

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
992
Waardering
67
All,

Ik ben benieuwd wat jullie opwarm routines zijn?

Voor mijn UB days doe ik altijd 'shoulder disclotes' en 'band pull aparts'.
Voor LB days doe ik vaak 'shoulder disclotes', band pull aparts, band goodmornings, body wheight squats.

Daarnaast doe ik voor alle dagen ook 2/3 setjes abs als opwarming.

Persoonlijk denk ik echter dat mijn opwarming zeker op LB dagen beter kan, maar ik wil eigenlijk ook 30 minuten kwijt zijn aan de 'warming up , hoe doen jullie dat? En welke oefening in de warming up vind je een must?
 
Fietsen, stretchen, foamrollen. Upper body band pull apart en voor benen curls.
 
Zijn er nog specifieke oefeningen die je doet de foam roller?

Over heen rollen met de rug, zowel boven als onder rug.
Daarnaast de glutes, quads en als het lukt peesplaat bovenbeen.
Hams en kuiten kun je ook nog mee pakken.

Zijn wel oefeningen voor te vinden via google. Vergt alleen wel beetje oefening en is soms al hele workout.
Je wordt er iig goed warm van.
 
Geen, begin met lege stang, en bouw op naar werkgewicht.
Yep, echt veel meer hoeft dat zeker niet te zijn. :)
Enkel als ik ergens echt last van heb dan doe ik misschien enkele rehab dingetjes. Maar dat is toch echt enkel in heel uitzonderlijke gevallen.
 
Voor olyliften moest ik de boelen aardig rekken en strekken van tevoren. Voor mijn huidige PL-achtige trainingen is het gewoon opwarmen met de lege stang en opwarmsetjes. Tenzij ik merk dat er iets extra aandacht nodig heeft.
 
Ik merk aan mezelf altijd dat ik erg snel blesseer als ik geen warm-up doe. De eerste onderstaande video warmup routine doe ik al maanden, en ik vind deze bij verre de beste die ik ooit gedaan heb. Waar ik zelf erg tegen ben is rekken en strekken (in tegenstelling tot Starx6673 ), mijn "routine" daarvoor is de uitgelegd in de 2de onderstaande video. Na de routines begin ik bij een lege stang en werk ik omhoog met gewicht in kleine stappen.


 
AlexV , het was wel bijna uitsluitend active stretching. En het waren vooral wat simpele drills die ik leerde van mijn trainer. Het werkte vooral om mijn glutes, heupen en schouders goed los te maken. Ondanks dat ik een stijve plank van 44 ben ben lukte het me wel om gewoon in de oly posities te komen. :)
 
Voor Lb: altijd terminal knee extensions, soms hip circles, start altijd met abs en back extensions. Vaak ook foamrollen.

Ub: exo rotaties band, reverse Trx fly en als ik pushpress die dan ook tke.
Stretches voor lat aanhechting tussen sets
 
Voor de algemene warming up doe ik graag wat stoot en trap training, los en/of op de bokszak.

Dat komt ook mijn mobiliteit ten goede, vooral ook nu ik merk dat ik in toenemende mate geneigd ben om strammer te worden.

Opwarming daarna heeft niets meer met verhoging van de lichaamstemperatuur te maken, maar is puur ter verhoging van neuromusculaire efficiente in het specifieke bewegingspatroon van de oefening.

Dat wil zeggen dat er altijd iets van ramping-up wordt gedaan, vaak in combinatie met wat lichtere sets tegen mini banden aan.

Dat op deze manier altijd eerst naar maximale kracht op de compounds wordt toe gewerkt, faciliteert op zichzelf weer een betere 'potentiatie' voor back-off repouts daarna en isolatiewerk
 
Thanks all.
AlexV: Ik zal die warmup ook eens proberen, ben benieuwd wat ik ervan vind.
g-men: Die knee extention doe ik sinds een aantal weken ook en vind ik super prettig!
Wat is tke?

harpep: De lichtere sets tegen mini banden had ik bij jou al eens eerder gelezen en weleens gedaan, met name voor bench en OHP vind ik dat erg fijn.

Ik zal mijn warmup routine wat uitgebreider doen en probeer hier in dit topic is over een maand op terug te komen.
 
Terminal knee extension, betekent eigenlijk gewoon laatste stuk strekking van knie. Kan met band achter knie maar kan ook gewoon simpel door je knie licht te buigen terwijl je staat en weer strekken
 
Back
Naar boven