AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Untitled-design-6.jpg


Dit komt van Stronger by Science. De bovenste twee zijn goed en dat is waar ik naar ben overgestapt. Je ziet dat de bar meer op de muis drukt, dus dat kan de klacht verklaren. Dat arme ding moest ook direct 100+ kilo ondersteunen, nooit de tijd gehad om mee te groeien.

Ik kijk niet graag filmpjes, duurt te lang. In een artikel kun je direct zien of het wat is.
 
Dit is precies wat ik bedoel. ;)
De bovenste 2 zijn idd exact zoals ik het ook doe. Ik heb er eigenlijk nooit aan moeten wennen. Maar ik bench dan ook niet met regelmaat boven de 100kg.
't Zou wel vervelend zijn moest dit de oorzaak zijn.
Ah ja, Bryce van Calgary Barbell vertelde ook dat er ergens een zenuw in die buurt loopt en dat je de barbell daar dus best niet pal op legt. Misschien dat het daar in zit? Dan kan het een heel kleine aanpassing zijn om het goed te krijgen.
 
Dit is precies wat ik bedoel. ;)
De bovenste 2 zijn idd exact zoals ik het ook doe. Ik heb er eigenlijk nooit aan moeten wennen. Maar ik bench dan ook niet met regelmaat boven de 100kg.
't Zou wel vervelend zijn moest dit de oorzaak zijn.
Ah ja, Bryce van Calgary Barbell vertelde ook dat er ergens een zenuw in die buurt loopt en dat je de barbell daar dus best niet pal op legt. Misschien dat het daar in zit? Dan kan het een heel kleine aanpassing zijn om het goed te krijgen.

Volgende keer liever meteen een foto dan ;)

Het is oké hoor, alles behalve squatten pak ik altijd benchen e.d. snel weer op. Handjes voelen met de dag beter. Volgende week weer aan de bak!
 
Volgende keer liever meteen een foto dan ;)

Het is oké hoor, alles behalve squatten pak ik altijd benchen e.d. snel weer op. Handjes voelen met de dag beter. Volgende week weer aan de bak!
Ik kijk graag filmpjes. :p

Een beetje rust kan misschien geen kwaad. Af en toe mag dat wel eens. Al volg ik dat advies zelf veel te weinig op. :o
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 113,5 kg × 9
Set 6: 113,5 kg × 9

Ik had wel zin in meer, maar de handjes he. Klachten nu bijna helemaal weg!
 
Met squatten had je toch uberhaupt geen last van je handen? Dus dit is niet zo gek.
 
Met squatten had je toch uberhaupt geen last van je handen? Dus dit is niet zo gek.

Daarom squat ik deze week wel. Alleen met gereduceerd volume.
 
En bij DL heb je ook last? Ik zou verwachten dat de barbell meer in je handen drukt bij squat dan bij DL.
 
En bij DL heb je ook last? Ik zou verwachten dat de barbell meer in je handen drukt bij squat dan bij DL.

DL en bv. BB rows zijn stuk minder belastend op de handjes dan presses inderdaad. Maar het leek me toch verstandig ze even te laten.
 
Gebruik je wrist wraps Craak? Bij mij helpen die dingen met m'n hand positie met benchen zodat je niet de neiging hebt teveel naar achter te klappen met je hand/pols.
 
Gebruik je wrist wraps Craak? Bij mij helpen die dingen met m'n hand positie met benchen zodat je niet de neiging hebt teveel naar achter te klappen met je hand/pols.
Die bull-dog greep helpt daar ook al bij. Maar wraps zijn idd ook een goed hulpmiddel.
 
Gebruik je wrist wraps Craak? Bij mij helpen die dingen met m'n hand positie met benchen zodat je niet de neiging hebt teveel naar achter te klappen met je hand/pols.

Die bull-dog greep helpt daar ook al bij. Maar wraps zijn idd ook een goed hulpmiddel.

Yep, uiteraard wraps. Goeie van Inzer.

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 115 kg × 8
Set 6: 115 kg × 8
Set 7: 115 kg × 8

Bench paused (2 sec)
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 105 kg × 4
Set 6: 110 kg × 3
Set 7: 115 kg × 2
Set 8: 120 kg × 1

Ging top. Weekje rust doet echt geen kwaad.

Had dubbelgevouwen dikke sokken in mijn handen om de druk iets meer te verdelen. Moet eigenlijk nog iets stevigers hebben, gelpads of zo.

Barbell Row
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 70 kg × 10
Set 3: 70 kg × 10

T's + Y's
Set 1: 0 kg × 8
Set 2: 0 kg × 8
Set 3: 0 kg × 8
 
Erg goeie training, zo direct na een week rust.
Ik ben benieuwd naar de spierpijn die gaat volgen.
 
Erg goeie training, zo direct na een week rust.
Ik ben benieuwd naar de spierpijn die gaat volgen.

Dat zal wel meevallen, met squatten heb ik nog genoeg gedaan vorige week en van low rep bench krijg ik geen spierpijn.
 
weer lekker aan de gang na een weekje rust, goeie training alweer
goeie rows ook
 
Dat zal wel meevallen, met squatten heb ik nog genoeg gedaan vorige week en van low rep bench krijg ik geen spierpijn.
Het was ook vooral op de squat bedoeld. Ik zou er toch enkele dagen last van hebben denk ik.
Wat een gemak dat jij dat niet hebt. :)
 
Het was ook vooral op de squat bedoeld. Ik zou er toch enkele dagen last van hebben denk ik.
Wat een gemak dat jij dat niet hebt. :)

Welnee, na 2-3 keer heb jij dat ook niet meer. Maar voor de goede orde: ik had toch een klein beetje spierpijn.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 155 kg × 3
Set 5: 155 kg × 3
Set 6: 155 kg × 3

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 73,5 kg × 3
Set 6: 73,5 kg × 3
Set 7: 73,5 kg × 3
Set 8: 73,5 kg × 3

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: BW (+5 kg) × 5
Set 3: BW (+5 kg) × 5
Set 4: BW (+5 kg) × 5

Reverse fly
Set 1: 13,5 kg × 8
Set 2: 13,5 kg × 8
Set 3: 13,5 kg × 8

Ging lekker.
 
Welnee, na 2-3 keer heb jij dat ook niet meer. Maar voor de goede orde: ik had toch een klein beetje spierpijn.
Na enkele trainingen is dat idd weg ja. Maar de eerste keer heb ik het altijd zitten.
Gisteren voor de eerste keer lunges gedaan en vandaag redelijk wat spierpijn in de glutes moet ik zeggen.
 
Back
Naar boven