AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (50 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Proficiat !
    en succes natuurlijk, is geen makkelijk beroep, maar een roeping !
    (en er zijn er nog veel nodig...)
     
    De kogel is door de kerk. In september start ik met een nieuwe opleiding; Ik word leraar lager onderwijs (heet dat niet "basisschool" in Nederland?). Wat een enorme opluchting; Nooit meer werken in mijn huidige sector (management in de rekruteringssector). Ik liep al vele jaren met dit idee rond en na de zoveelste uitputting door extreme werkdruk (sommigen herinneren jullie misschien nog dat ik zo'n lange werkdagen had dat ik pas kon trainen om 23u00) heb ik besloten dat het zo niet verder kon. Omdat ik reeds een universitair diploma heb, kan ik het verkort traject volgen, en dat duurt geen drie jaar maar slechts 1,5 jaar.
    Ik kijk er naar uit.
    1 april? '' Ik liep al vele jaren met dit idee rond en na de zoveelste uitputting door extreme werkdruk''. Dus vanwege uitputting en werkdruk wil je leraar worden? De sector die je altijd hoort klagen over werkdruk met meer dan 10 weken vakantie per jaar. Beroepsstakers. Maar als daar jouw hart ligt moet je het zeker doen.
     
    In België valt dat volgens mij allemaal reuze mee in de schoolsector voor lager onderwijs ;)
     
    1 april? '' Ik liep al vele jaren met dit idee rond en na de zoveelste uitputting door extreme werkdruk''. Dus vanwege uitputting en werkdruk wil je leraar worden? De sector die je altijd hoort klagen over werkdruk met meer dan 10 weken vakantie per jaar. Beroepsstakers. Maar als daar jouw hart ligt moet je het zeker doen.

    Het is een sector waar je om te beginnen werk moet in vinden. Vast stabiel werk is niet altijd zo evident in die sector.

    Wanneer je dan vast stabiel werk hebt, is het de eerste jaren zwaar. Nadien kan je teren op je lesvoorbereidingen die je in die eerste jaren hebt gemaakt. Dan wordt het een stuk minder zwaar maar loop je het risico dat het werk te repetitief wordt.

    Ik stond een aantal jaar geleden ook op het punt om de overstap te maken (secundair onderwijs) maar net de onzekerheid op een vast inkomen schrikte me af. Als je een woonlening moet aflossen heb je graag zekerheid :p
     
    1 april? '' Ik liep al vele jaren met dit idee rond en na de zoveelste uitputting door extreme werkdruk''. Dus vanwege uitputting en werkdruk wil je leraar worden? De sector die je altijd hoort klagen over werkdruk met meer dan 10 weken vakantie per jaar. Beroepsstakers. Maar als daar jouw hart ligt moet je het zeker doen.
    Mijn vrouw is schooljuf in het lager onderwijs. Ze heeft inderdaad nog veel werk na de schooluren maar niet te vergelijken met wat ik de afgelopen jaren heb gehad. Ook is het werk na de schooluren van die aard dat, als je goed overweg kan met de PC, een snelle pen hebt, en creatief bent, je de duur sterk kan beperken.
     
    Mijn vrouw is schooljuf in het lager onderwijs. Ze heeft inderdaad nog veel werk na de schooluren maar niet te vergelijken met wat ik de afgelopen jaren heb gehad. Ook is het werk na de schooluren van die aard dat, als je goed overweg kan met de PC, een snelle pen hebt, en creatief bent, je de duur sterk kan beperken.

    Bereid je ook voor op een significant loonverlies want je zal allicht geen relevante dienstjaren kunnen overzetten...

    Onderwijs heeft een mooie weddeschaal wanneer je op je 21ste meteen begint of later beroepsleerkracht wordt met nuttige dienstjaren (en dus meteen hoger in weddeschaal zit).

    edit: veel succes verder. Heel positief dat je een nieuwe uitdaging hebt gevonden maar bereid je ook voor op de mindere kanten (weinig werkzekerheid, loonverlies, ...)
     
    Het is een sector waar je om te beginnen werk moet in vinden. Vast stabiel werk is niet altijd zo evident in die sector.

    Wanneer je dan vast stabiel werk hebt, is het de eerste jaren zwaar. Nadien kan je teren op je lesvoorbereidingen die je in die eerste jaren hebt gemaakt. Dan wordt het een stuk minder zwaar maar loop je het risico dat het werk te repetitief wordt.

    Ik stond een aantal jaar geleden ook op het punt om de overstap te maken (secundair onderwijs) maar net de onzekerheid op een vast inkomen schrikte me af. Als je een woonlening moet aflossen heb je graag zekerheid :p
    Inderdaad. In het lager onderwijs daarentegen is er een enorm tekort (en is er berekend dat er een enorm tekort zal zijn binnen twee jaar in alle grootsteden), en al zeker voor Nederlandstaligen die ook in het Frans les willen geven.
     
    Het feit dat sommige mensen op dit forum nog in bloedgroependieet geloven.
     
    Bereid je ook voor op een significant loonverlies want je zal allicht geen relevante dienstjaren kunnen overzetten...

    Onderwijs heeft een mooie weddeschaal wanneer je op je 21ste meteen begint of later beroepsleerkracht wordt met nuttige dienstjaren (en dus meteen hoger in weddeschaal zit).
    Ik heb ook 8 jaar in de publieke sector gewerkt en kan die "meenemen" volgens de RVA. Dus komt wel goed. En ik ben niet veeleisend; In mijn huidige job werkte ik tot 60 uren per week (waren vakanties zo goed als onbestaande) en als ik dan uitrekende wat ik "per uur" verdiende, dan was dat al het werk, stress, ... niet waard. Een nettoloon van 1800 euro, en ik ben tevreden. Leraar worden is een roeping die ik al veel te lang heb genegeerd.
     
    Ik heb ook 8 jaar in de publieke sector gewerkt en kan die "meenemen" volgens de RVA. Dus komt wel goed. En ik ben niet veeleisend; In mijn huidige job werkte ik tot 60 uren per week (waren vakanties zo goed als onbestaande) en als ik dan uitrekende wat ik "per uur" verdiende, dan was dat al het werk, stress, ... niet waard. Een nettoloon van 1800 euro, en ik ben tevreden. Leraar worden is een roeping die ik al veel te lang heb genegeerd.

    Dan moet je er zeker voor gaan maat. Ps: informeer je nog wat verder over die 8 jaren ervaring, ik had soortgelijke ervaring en zou 0,0 jaren kunnen meenemen. Mijn ervaring in publieke sector was dan nog half en half gerelateerd aan de vakken die ik zou geven.

    Informeren daarover doe je best bij onderwijs vlaanderen.

    Succes er mee :)
     
    Dan moet je er zeker voor gaan maat. Ps: informeer je nog wat verder over die 8 jaren ervaring, ik had soortgelijke ervaring en zou 0,0 jaren kunnen meenemen. Mijn ervaring in publieke sector was dan nog half en half gerelateerd aan de vakken die ik zou geven.

    Succes er mee :)
    Bedankt!
     
    :o Zo'n meid zit ineens bij zo'n vriendengroep er bij de hele tijd, was ze gister ook mee uit gegaan als enigste chick

    Zit vervolgens 1 van die lui een dik lelijk wijf te fixen en de rest staat als een stel beta hyena's om dat mokkeltje heen :roflol:

    Komt ze vervolgens bij mij triest aankakken dat ze niet weet wat ze moest doen. Vervolgens blijft ze hele tijd bij mij staan terwijl die anderen met hun 5e allemaal plannen hadden met hoe iedereen naar huis moest zodat ze alleen zouden eindigen met dat meisje.

    Heb d'r toen maar thuis gebracht, wat een naïef figuur was t me ook, 6 lui cockblocked :roflol:

    En dan denk je alle awkward shit wel gehad te hebben vraagt ze net opeens of ik zin heb vanavond te komen bbqen.

    6fe.jpg
     
    Ik snap niks van bovenstaand verhaal.
    ..
    :o Zo'n minderjarige meid zit ineens bij onze vriendengroep de hele tijd, ze was gister ook mee uit gegaan als enige chick.

    Zit vervolgens 1 van die jongens uit de vriendengroep een dik lelijk wijf te fixen en de rest staat als een stel beta hyena's om dat minderjarige mokkeltje heen die met ons mee was gegaan :roflol:

    Het minderjarige meisje kwam vervolgens bij mij triest aankakken dat ze niet weet wat ze moest doen. Ze was voor het eerst uit, en het was al 00.00 geweest dus ver voorbij bedtijd. Ze wilde slapen. Vervolgens blijft ze hele tijd bij mij staan terwijl die anderen met hun 5e allemaal plannen hadden met hoe iedereen naar huis moest zodat ze alleen zouden eindigen met dat meisje. Heb d'r toen maar thuis gebracht, wat een naïef figuur was t me ook, 6 lui cockblocked :roflol: En dan denk je alle awkward shit wel gehad te hebben vraagt ze net opeens of ik zin heb vanavond te komen bbqen.
    W0DBH8Nm.jpg
     
    :o Zo'n meid zit ineens bij zo'n vriendengroep er bij de hele tijd, was ze gister ook mee uit gegaan als enigste chick

    Zit vervolgens 1 van die lui een dik lelijk wijf te fixen en de rest staat als een stel beta hyena's om dat mokkeltje heen :roflol:

    Komt ze vervolgens bij mij triest aankakken dat ze niet weet wat ze moest doen. Vervolgens blijft ze hele tijd bij mij staan terwijl die anderen met hun 5e allemaal plannen hadden met hoe iedereen naar huis moest zodat ze alleen zouden eindigen met dat meisje.

    Heb d'r toen maar thuis gebracht, wat een naïef figuur was t me ook, 6 lui cockblocked :roflol:

    En dan denk je alle awkward shit wel gehad te hebben vraagt ze net opeens of ik zin heb vanavond te komen bbqen.

    6fe.jpg

    Jij bent ook te goed voor deze wereld.
     
    In de contreien waar I Xyzyx I zich zoal begeeft zijn er veel kwetsbare meisjes met daddy issues. Wat meestal tieners zijn. En daarmee is de cirkel rond.
     
    In de contreien waar I Xyzyx I zich zoal begeeft zijn er veel kwetsbare meisjes met daddy issues. Wat meestal tieners zijn. En daarmee is de cirkel rond.

    :roflol: zij staat wel sterk in haar schoenen hoor, ze wist alleen niet hoe ze subtiel moest zeggen dat ze niet zo moesten doen

    Drank nam ze ook niet aan omdat ze niet dronken wilde worden.
     
    Ik snap niks van bovenstaand verhaal.

    Vriendengroep zit wanhopig achter meisje aan
    Ik cockblock ze
    Meisje vraagt kom bbqen (met dr familie) terwijl ik dr nog geen 12 uur ken :o

    Ik ben alleen niet gespierd genoeg om te kunnen zeggen dat ik voor de gratis proteins kom dus heb maar vriendelijk bedankt :roflol:
     
    Vriendengroep zit wanhopig achter meisje aan
    Ik cockblock ze
    Meisje vraagt kom bbqen (met dr familie) terwijl ik dr nog geen 12 uur ken :o

    Ik ben alleen niet gespierd genoeg om te kunnen zeggen dat ik voor de gratis proteins kom dus heb maar vriendelijk bedankt :roflol:

    Maar BBQ met dit weer? Het is koud broeder brrrr. Gelukkig heb ik lekker binnen kunnen eten bij me zus.
     
    Back
    Naar boven