Fitness Seller

Studeren en trainen

Bezoekers in dit topic

quasimodo2001

Cool Novice
Lid geworden
23 mei 2017
Berichten
60
Waardering
16
Lengte
1m91
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal, ik ben 17 jaar en zit op 5VWO. Laatste tijd is er erg veel gebeurd en zit ik nogal in een dipje. Daarbij komt ook nog dat ik sinds deze zomer last van paniekaanvallen en andere angstklachten. Van school is dit jaar niet veel gekomen, wat vorig jaar een 8 of 7,5 was is nu een 6 of een magere 7. Mijn participatie (sociaal nog wel) in de klas en buitenschool is nu ook niet echt heel groot. Daarentegen gaan de trainingen wel heel goed en motiveert dat me iedere dag om uit bed te komen en te eten etcetc.
Nu is 't schooljaar nog niet voorbij (3 maanden ofzo) en komt de pta week eraan. In de pta week krijg ik alle stof van 't hele jaar nog eens. Ik heb met mijn mentor de afspraak dat als ik de pta week goed maak ik over mag. Nu weet ik niet of dat gaat lukken maar, ik wil dr in ieder geval alles aan gedaan hebben om over te gaan en nog te kunnen trainen. Wat ik zelf heb gedaan is een agenda kopen, een wekker om iedere dag om 6 uur op te staan ( ja s'weekends ook) en inventariseren wat ik moest hebben geleerd en nog moet leren (was veel maar is wel te doen denk ik). Mijn vraag is nu; Hoe houden mensen die nu studeren die motivatie, tijd en discpline om te blijven leren, trainen en nog eens iets te doen met vrienden? Suggesties en tips zijn altijd welkom
 
Prioriteiten stellen. Als je schooljaar nog maar 3 maanden duurt zorg dan gewoon dat je het haalt. Tenzij je natuurlijk het jaar opnieuw wilt doen.

Je bent nog maar 17. Die hard trainen is geen prioriteit als je school eronder leidt.

Daarnaast, de vrienden die je nu hebt raak je toch wel kwijt.

Succes :)
 
Prioriteiten stellen. Als je schooljaar nog maar 3 maanden duurt zorg dan gewoon dat je het haalt. Tenzij je natuurlijk het jaar opnieuw wilt doen.

Je bent nog maar 17. Die hard trainen is geen prioriteit als je school eronder leidt.

Daarnaast, de vrienden die je nu hebt raak je toch wel kwijt.

Succes :)
Dankje, ja dat is zeker waar. Wilde graag meedoen aan het nk subjunioren pl over een jaartje. Zie wel of dat t nog wordt dan.
 
Het klinkt hard wat ik zeg, maar de keuzes die je maakt op je 17e kunnen je de rest van je leven achtervolgen.
 
Prioriteiten stellen. Als je schooljaar nog maar 3 maanden duurt zorg dan gewoon dat je het haalt. Tenzij je natuurlijk het jaar opnieuw wilt doen.

Je bent nog maar 17. Die hard trainen is geen prioriteit als je school eronder leidt.

Daarnaast, de vrienden die je nu hebt raak je toch wel kwijt.

Succes :)

Dit. School en diploma halen gaat voor. Nadien nog jaren de tijd om te trainen.
 
Geestelijke gezondheid gaat altijd voor alles.
Ga voor je angst- en paniekklachten naar de dokter, laat desnoods een bloedtest afnemen gezien bepaalde deficiënties angst- en paniekklachten behoorlijk kunnen versterken.
Zoek hier verder ook hulp voor bij een psycholoog, dit zijn klachten waar je liever sneller dan later aan wilt gaan werken gezien dit de typische vicieuze cirkel klachten zijn.

Doe goed je best voor school, dat staat voorop, push jezelf niet te hard.
Probeer voor jezelf ook te begrijpen dat niet overgaan niet het einde van de wereld is. Stel je haalt het jaar niet zijn er nog zat kansen om het wel te doen. Richt je meer op je gezondheid en probeer goed te ontspannen en te relaxen. Blijven trainen zou hier een hele goede optie voor zijn maar wees wat losser met je voeding en trainingsschema's. Doe het gewoon voor de 'lol' en ontspanning.

Alles een beetje 'loslaten' en het op je af doen laten komen werkt ook goed tegen de stress en dingen die voor je angst en paniek zorgen.
Het leren loslaten zal je prestaties alleen maar doen verbeteren, al is dit makkelijker gezegd dan gedaan.
 
Het klinkt hard wat ik zeg, maar de keuzes die je maakt op je 17e kunnen je de rest van je leven achtervolgen.
Klopt, maar ik denk niet dat een jaartje overdoen hieronder zou moeten vallen. Uiteraard wel het beste om nu even te focussen op school en trainen als afleiding/uitlaat te gebruiken. In de zomervakantie weer zeeën van tijd :)
 
Geestelijke gezondheid gaat altijd voor alles.
Ga voor je angst- en paniekklachten naar de dokter, laat desnoods een bloedtest afnemen gezien bepaalde deficiënties angst- en paniekklachten behoorlijk kunnen versterken.
Zoek hier verder ook hulp voor bij een psycholoog, dit zijn klachten waar je liever sneller dan later aan wilt gaan werken gezien dit de typische vicieuze cirkel klachten zijn.

Doe goed je best voor school, dat staat voorop, push jezelf niet te hard.
Probeer voor jezelf ook te begrijpen dat niet overgaan niet het einde van de wereld is. Stel je haalt het jaar niet zijn er nog zat kansen om het wel te doen. Richt je meer op je gezondheid en probeer goed te ontspannen en te relaxen. Blijven trainen zou hier een hele goede optie voor zijn maar wees wat losser met je voeding en trainingsschema's. Doe het gewoon voor de 'lol' en ontspanning.

Alles een beetje 'loslaten' en het op je af doen laten komen werkt ook goed tegen de stress en dingen die voor je angst en paniek zorgen.
Het leren loslaten zal je prestaties alleen maar doen verbeteren, al is dit makkelijker gezegd dan gedaan.
Bloedtest al gedaan, heb al een tijdje een pschyoloog en ga binnenkort naar een pschyiater. Verder mediteer ik dagelijks 40 min, veel lezen en zo min mogelijke op social media. Loslaten is idd lastig maar gaat steeds beter
 
Bloedtest al gedaan, heb al een tijdje een pschyoloog en ga binnenkort naar een pschyiater. Verder mediteer ik dagelijks 40 min, veel lezen en zo min mogelijke op social media. Loslaten is idd lastig maar gaat steeds beter

Succes man! Welke waardes hebben ze gecontroleerd?
 
Succes man! Welke waardes hebben ze gecontroleerd?
Weet ik niet meer precies maar volgensmij iets wat kan duiden op vermoeidheid; pfeiffer, anemie en nog wat virussen
 
Weet ik niet meer precies maar volgensmij iets wat kan duiden op vermoeidheid; pfeiffer, anemie en nog wat virussen

O.a. Vitamine B12, Magnesium & Vitamine D kunnen ook sterk invloed op angst & paniek uitoefenen. Zou even nabellen om te vragen of ze dit ook gecontroleerd hebben.
Idem dito voor je vermoeidheid klachten, schildklier heeft daar naast bovenstaande ook invloed op.
 
O.a. Vitamine B12, Magnesium & Vitamine D kunnen ook sterk invloed op angst & paniek uitoefenen. Zou even nabellen om te vragen of ze dit ook gecontroleerd hebben.
Idem dito voor je vermoeidheid klachten, schildklier heeft daar naast bovenstaande ook invloed op.
Serotonine en dopamine etc...
 
O.a. Vitamine B12, Magnesium & Vitamine D kunnen ook sterk invloed op angst & paniek uitoefenen. Zou even nabellen om te vragen of ze dit ook gecontroleerd hebben.
Idem dito voor je vermoeidheid klachten, schildklier heeft daar naast bovenstaande ook invloed op.
Had 't formulier net teruggevonden en deze zijn inderdaad allemaal gechecked.. toendertijd had ik nooit geloofd dat het mentaal was maar helaas
 
Heb ongeveer hetzelfde gehad op m'n 17e/18e tijdens middelbare schooltijd wat jij beschrijft, minus de angst/paniekaanvallen. Bij mij was er ook geen
gebrek aan motivatie voor het trainen, maar wel voor alles wat school te maken had. Kwam bij mij ook omdat ik sociaal niet heel goed meekwam tot m'n 18e.

Daarna ging het wat beter maar was ik al van VWO naar havo gegaan door slechte resultaten. Heeft extra tijd gekost, waar ik achteraf best spijt van heb, want had het makkelijk
kunnen halen. Daarna ook nog vertraging opgelopen, ben nu bijna 24 en nog steeds niet afgestudeerd. Maar zag toentertijd niet in met m'n tienerbrein dat het verstandig was om alles te geven voor studie.

Perfecte resultaten halen op school, met betrekking tot training en ook nog eens sociaal actief zijn is erg lastig. Je hebt namelijk maar een bepaalde hoeveelheid wilskracht/tijd tot je beschikking. Stel dus van tijd tot tijd prioriteiten. Wellicht is het nu dus beter om je sociale leven meer op te krikken en op school te focussen. Je bent immers al bijna klaar, als je dit jaar haalt heb je je diploma grotendeels al in je zak.
 
Heb ongeveer hetzelfde gehad op m'n 17e/18e tijdens middelbare schooltijd wat jij beschrijft, minus de angst/paniekaanvallen. Bij mij was er ook geen
gebrek aan motivatie voor het trainen, maar wel voor alles wat school te maken had. Kwam bij mij ook omdat ik sociaal niet heel goed meekwam tot m'n 18e.

Daarna ging het wat beter maar was ik al van VWO naar havo gegaan door slechte resultaten. Heeft extra tijd gekost, waar ik achteraf best spijt van heb, want had het makkelijk
kunnen halen. Daarna ook nog vertraging opgelopen, ben nu bijna 24 en nog steeds niet afgestudeerd. Maar zag toentertijd niet in met m'n tienerbrein dat het verstandig was om alles te geven voor studie.

Perfecte resultaten halen op school, met betrekking tot training en ook nog eens sociaal actief zijn is erg lastig. Je hebt namelijk maar een bepaalde hoeveelheid wilskracht/tijd tot je beschikking. Stel dus van tijd tot tijd prioriteiten. Wellicht is het nu dus beter om je sociale leven meer op te krikken en op school te focussen. Je bent immers al bijna klaar, als je dit jaar haalt heb je je diploma grotendeels al in je zak.
Yup, eens kijken hoe t gaat. iig men best doen
 
Daarbij komt ook nog dat ik sinds deze zomer last van paniekaanvallen en andere angstklachten. Van school is dit jaar niet veel gekomen

dit is heel goed en relatief makkelijk te verhelpen, ,

ik heb achteraf gezien onnodig lang met deze klachten rondgelopen,

met marginale schoolprestaties als gevolg (nooit verder gekomen dan een afgeronde mbo)
 
dit is heel goed en relatief makkelijk te verhelpen, ,

ik heb achteraf gezien onnodig lang met deze klachten rondgelopen,

met marginale schoolprestaties als gevolg (nooit verder gekomen dan een afgeronde mbo)
Wat heb jij gedaan dan om er van af te zijn??
 
Zou nu focussen op school. Dat is je toekomst, trainen kan na die tijd nog genoeg.
 
Wat heb jij gedaan dan om er van af te zijn??

Uitleggen hoe je over angst en paniekklachten heen komt is altijd een beetje stom gezien het vaak de clichés zijn die iedereen zegt. Komt er op neer dat je;

De confrontatie met jezelf moet opzoeken. Wat triggered een paniekaanval?
Zoek dat op, vertel jezelf dat het tussen je oren zit en mentaal is en je dit aankan.
Zoek dit zo veel mogelijk op, op een gegeven moment leer je de gevoelens te herkennen en kan je je over een aanval heenzetten voordat het begint of doorzet.
Vaak worden mensen met paniekklachten erg onrustig in drukke omgevingen, begin met de trein te pakken, ga naar de stad wat winkelen, zoek een concert op.
Neem iemand mee die van je klachten op de hoogte is en steun kan geven in het geval dat het niet gaat, voel je paniek opkomen, vlucht niet weg.
Probeer op je ademhaling te letten, drink wat water/cola, eet wat kauwgom om jezelf te kalmeren. Met +-10 minuutjes zal je merken dat het langzaam beter gaat.
De eerste paar keer is het zwaarst maar daarna zal het elke keer makkelijker gaan tot je er uiteindelijk mee leert leven en het vanzelf over gaat.

Verder zo veel mogelijk proberen te realiseren dat er niks mis met je is.
Je bent onderzocht, alle resultaten zijn goed, het is blijkbaar een mentaal iets. Blijf dat jezelf vertellen.
Mocht je toch nog het gevoel hebben dat er wat mis met je is, vooral niet mee lopen maar naar de dokter gaan voor de bevestiging die je dan blijkbaar nodig hebt.
 
Back
Naar boven