Fitness Seller

Van bench naar dumbbells (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Madhja

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
66
Waardering
9
Lengte
1m85
Ik bench max 90 kg maar meestal push ik tussen de 50 en 70 kilo soms iets hoger.

Welk gewicht dumbbells zal ik aanschaffen? Ik train al lang thuis en nooit getraind met dumbbells dus heb geen idee
 
Ik bench max 90 kg maar meestal push ik tussen de 50 en 70 kilo soms iets hoger.

Welk gewicht dumbbells zal ik aanschaffen? Ik train al lang thuis en nooit getraind met dumbbells dus heb geen idee

Losse schijven en 2 korte stangen zijn beter dan 1 setje vaste dumbbels.
 
Losse schijven en 2 korte stangen zijn beter dan 1 setje vaste dumbbels.
Heb ik allemaal hoe bedoel je? ik hoorde dat je meer massa krijgt als je dumbbells gebruikt en lange stang voor kracht toename
 
Heb ik allemaal hoe bedoel je? ik hoorde dat je meer massa krijgt als je dumbbells gebruikt en lange stang voor kracht toename

Jij vraagt welk gewicht van dumbbels. dan denk ik dat je bedoeld dat je 2 dumbbels gaat kopen met 1 bepaald gewicht.

Dan zou ik liever 2 korte stangen kopen en dan heb je meer keuze qua gewicht.
 
Jij vraagt welk gewicht van dumbbels. dan denk ik dat je bedoeld dat je 2 dumbbels gaat kopen met 1 bepaald gewicht.

Dan zou ik liever 2 korte stangen kopen en dan heb je meer keuze qua gewicht.
Ohh oke ja wat denk je dat een goed gewicht is voor mij?
 
30 KG tot 36 per arm voor werksetjes, als je setjes met 70 doet op de bank, mischien pak je wel iets meer en kan je naar de 40 toewerken, als je met 40KG per arm stoeit in de gym heb je best een redelijk "Yeah Buddy" gevoel en dat is best lekker, vooral als je ze lekker hard laat klappen op de vloer.
DB press is best anders dan bankdrukkert, vrije gewichten vraagt gewoon meer balans en coordinatie , daarnaast ook nog kracht.
 
Heb ik allemaal hoe bedoel je? ik hoorde dat je meer massa krijgt als je dumbbells gebruikt en lange stang voor kracht toename
Kan me niet voorstellen dat je bij gelijk we gewicht veel meer massa gaat pakken op Dumbells. Er is iets meer stabilisatie, maar ik denk niet dat dit echt veel gaat schelen.

Jwdoetookmee heeft hier vast wel eens iets over gelezen.
 
Kan me niet voorstellen dat je bij gelijk we gewicht veel meer massa gaat pakken op Dumbells. Er is iets meer stabilisatie, maar ik denk niet dat dit echt veel gaat schelen.

Jwdoetookmee heeft hier vast wel eens iets over gelezen.
Ronnie Coleman had wel flinke pecs , dus werkt wel DB press
 

Kijk maar dat het werkt, hij is een beest,
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Heb ik allemaal hoe bedoel je? ik hoorde dat je meer massa krijgt als je dumbbells gebruikt en lange stang voor kracht toename

Onzin.

Kan me niet voorstellen dat je bij gelijk we gewicht veel meer massa gaat pakken op Dumbells. Er is iets meer stabilisatie, maar ik denk niet dat dit echt veel gaat schelen.

Jwdoetookmee heeft hier vast wel eens iets over gelezen.

Gastblog Jan Willem: De optimale borsttraining - XXL Nutrition Blog Hier een artikel van mij over precies deze spiergroep

Werken doet het sowieso. Maar of het echt merkbaar beter werkt dan BB?

Dat ligt compleet aan je doel. Als je puur spiermassa wil bouwen zijn er best argumenten te bedenken waarom een benchpress niet per definitie de beste borstoefening is.
 
Wat is dan het beste voor chest? Ik doe al lange tijd eigenlijk alleen BP en incline BP maar me borst is gewoon dik achteruit gegaan doordat ik niet varieeër denk ik
 
Wat is dan het beste voor chest? Ik doe al lange tijd eigenlijk alleen BP en incline BP maar me borst is gewoon dik achteruit gegaan doordat ik niet varieeër denk ik
lees het artikel eens.
 
Wat is dan het beste voor chest? Ik doe al lange tijd eigenlijk alleen BP en incline BP maar me borst is gewoon dik achteruit gegaan doordat ik niet varieeër denk ik
Ik voel/denk kabels, en db press maar eerste instantie isolatie oef, dmv kabels
 
Back
Naar boven