XXL Nutrition

50mm schijven en barbell (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je noemt zowel normale halterschijven als bumper plates, dat is wel een groot verschil qua eigenschappen en functionaliteiten. Weet je al iets over de verschillen tussen de diverse soorten halterschijven?

Geef anders even aan waarvoor je deze halterschijven wil gebruiken. Wil je bijvoorbeeld enkel gaan powerliften of wil je ook kunnen afwerpen (olympische lifts of CrossFit bijvoorbeeld)?
 
het zou zowel voor crossfit als voor olympisch lift zijn.
 
Dan zou ik al zeker voor bumper plates gaan.
 
het zou zowel voor crossfit als voor olympisch lift zijn.
Dan heb je sowieso bumper plates nodig. Die zijn volledig van rubber gemaakt en zijn geschikt om af te werpen. Bovendien hebben deze ook allemaal dezelfde diameters.

Normale rubberen halterschijven (zoals jouw 1e en 3e link) volstaan niet, want dat zijn normale gietijzeren halterschijven met een dunne rubberen coating van een paar millimeter eromheen. Deze hebben meestal ook allemaal een andere diameter. Als je daarmee zou gaan afwerpen zal je halterstang verbuigen of kapotgaan.

Zorg er overigens voor dat je ook een goede barbell hebt die geschikt is voor herhaaldelijk afwerpen (in ons assortiment bijvoorbeeld de ATX bars) en dat je dit doet op een dempende ondergrond (dikke rubber).
 
dus ATX Gym Bumper Plate Halterset 120 kg kan je mij dan aanraden?
en de barbel is ook een goede veronderstel ik?
 
dus ATX Gym Bumper Plate Halterset 120 kg kan je mij dan aanraden?
en de barbel is ook een goede veronderstel ik?
Ja die set is prima, de ATX Power Bar ook :)

Alleen nog wat dikke rubbertegels erbij, als je die nog niet hebt.
 
ik heb van die dikke rubber matten voor in een dierenstal te leggen.
ok bedankt voor de uitleg. nu weet ik waarvoor ik kan sparen.
nu heb ik gietijzeren schijven van 28 a 30 mm van decathlon maar al dat gerammel ben ik beu.
 
Ik heb zelf de Power Bar. Ben ik erg tevreden mee!

Gebruik hem niet voor crossfit of olympische lifts, maar voor squat, bench, DL.
 
iemand ervaring met fsg shop?
lijken me zeer scherpe prijzen
Bumperplates
 
Back
Naar boven