XXL Nutrition

Borst wil niet mee in massa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
1 apr 2018
Berichten
13
Waardering
2
Lengte
1m83
Dag allemaal

Het zit zo ik train 1 tot 2 keer borst in de week. Ik kom bij met kracht (6 maanden geleden drukte ik 30kg, nu doe ik er 60kg) Ook heb ik altijd spierpijn in mijn borst na het trainen. Dus ik ga ervan uit dat ik mijn borst genoeg prikkel. Alleen merk ik geen verschil in massa?
 
Naar wat ik hier lees zit je trainingsprogramma niet bepaald goed in elkaar. 30kg winst is als beginner ook niet bepaald enorm in 6 maanden. Verder is spierpijn absoluut geen indicator van groei. Lees de beginnerssticky omtrent training eens door en kies daar een mooi beginnersschema.
 
Mijn schema zit goed in elkaar. Er worden in de gym schema's gemaakt enz. Ook train ik samen met mijn broer (gelijk gestart) en die komt heus wel een hele hoop bij in kracht. Ook bij andere spiergroepen gaat alles lekker.
 
Mijn schema zit goed in elkaar. Er worden in de gym schema's gemaakt enz. Ook train ik samen met mijn broer (gelijk gestart) en die komt heus wel een hele hoop bij in kracht. Ook bij andere spiergroepen gaat alles lekker.
Sportschool instructeurs hebben over het algemeen nauwelijks kennis over krachttraining, een goed schema zal je dan ook zelden ontvangen. Post het eens hier, dan kunnen wij ernaar kijken.
 
Mijn schema zit goed in elkaar. Er worden in de gym schema's gemaakt enz. Ook train ik samen met mijn broer (gelijk gestart) en die komt heus wel een hele hoop bij in kracht. Ook bij andere spiergroepen gaat alles lekker.
Je schema zit waarschijnlijk helemaal niet goed in elkaar. Of denk je soms dat spierpijn persé betekend dat je goed traint? Meer eten en een normaal beginnersschema volgen.
 
Maandag:

Bench
Incline bench
Chest press
Cable crossover

Triceps

Dinsdag
Rug

Woensdag
schouders & biceps

Donderdag
Benen

Vrijdag
Borst (zelfde oefeningen als de maandag)
 
Heb je foto's gemaakt om te vergelijken met 6 maanden terug? Lijkt me sterk dat je borst niet is gegroeid als je wel aanzienlijk sterker bent geworden.
 
Begrijp ik dit goed, je traint momenteel zes maanden?
 
Hoeveel kg ben je aangekomen in die 6 maanden?
 
Vind het niet uit verhouding.

Ik ook niet.

Merk al decennia lang, dat datgene wat men als normale en visueel acceptabele groei beschouwd bij de pecs (en biceps) feitelijk overontwikkeling is t.o.v. de rest.
 
Borst ontwikkeld zich pas na jaren intensief trainen....dus ......niet zo snel piepen!!
 
Wat bedoel je daarmee?
Dat alles achter loopt....:p

Nee serieus, bijna iedere beginner is er heilig van overtuigt dat zijn borst en biceps achter lopen bij de rest, terwijl dit zelden het geval is. Ik raad je overigens wel aan om zo snel mogelijk van de bro split af te stappen.
 
Back
Naar boven