AndroidHealthClinic

Kan je bulken en in vorm komen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Peter3880

Novice
Lid geworden
23 apr 2018
Berichten
8
Waardering
0
Dag allemaal, ik wil graag aankomen en zit met een probleem in gedachten waar ik graag antwoord op zou willen.

Ik ben 19, 169cm en 73kg. Skinnyfat lichaams bouw. Ik ben met een weight gainer en flink wat eten van 64kg naar 70kg in vet gegaan en zie wat plekken uitsteken, ik kan gewoon merken dat ik aan mijn love handles en kont opzich ben aangekomen en heb ook nog is een zandloper figuur als romp. Nou wil ik heel graag bulken en groot worden in spier maar ik weet dus niet of ik juist moet bulken of cutten, ik wil heel graag bulken maar ik weet niet zeker of ik in shape kom + groter word, ik heb sterk het idee dat ik mijn normale lichaams vorm behoud maar alleen groter word. En wat ik wil is gewoon groter worden en ook in shape komen, maar met het vet op mijn lichaam denk ik dat het onmogelijk is.

Dus mijn vraag aan iedereen is: Stel dat ik nu wil bulken ondanks dat ik vet op mijn lichaam heb, kan ik dan groot worden en ook in shape(getrained lichaams vorm) komen? of moet ik juist afvallen en in shape komen en dan aankomen?
Ik wil namelijk geen grotere love handles en boven dijen creëren. Hier heb ik een link naar een foto van hoe ik er nu uitzie:
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen moet je toch heel wat meer spiermassa gaan kweken en je vet% moet echt een stuk omlaag voor het resultaat wat jij wilt. Heb je überhaupt wel getraind toen je die weight gainer erin gooide? Weight gainers zijn overigens vaak bagger, met een shitload aan suiker en ander spul.
 
Om te beginnen moet je toch heel wat meer spiermassa gaan kweken en je vet% moet echt een stuk omlaag voor het resultaat wat jij wilt. Heb je überhaupt wel getraind toen je die weight gainer erin gooide? Weight gainers zijn overigens vaak bagger, met een shitload aan suiker en ander spul.
Ik was onwijs mager en heb niet getraind toen ik het gebruikte nee. En je hebt hier zeer zeker gelijk in.
 
Ik was onwijs mager en heb niet getraind toen ik het gebruikte nee. En je hebt hier zeer zeker gelijk in.
Nou, niet bepaald de meeste handige manier, ik zou maar eens snel beginnen met serieus te gaan trainen in ieder geval, want anders blijven die doelen gewoon dromen.
 
Nou, niet bepaald de meeste handige manier, ik zou maar eens snel beginnen met serieus te gaan trainen in ieder geval, want anders blijven die doelen gewoon dromen.
Dus stel dat ik nu met een bulk doel de sportschool in ga en goed train (wat ik van plan ben). Kan ik dan gewoon groter worden en die rondingen van de foto weg krijgen of blijft dat gewoon hangen in de vorm zoals het nu is? Want ik denk wel dat ik meer ga moeten eten dan nu in ieder geval.
 
Dus stel dat ik nu met een bulk doel de sportschool in ga en goed train (wat ik van plan ben). Kan ik dan gewoon groter worden en die rondingen van de foto weg krijgen of blijft dat gewoon hangen in de vorm zoals het nu is?
Je hele lichaam veranderd van trainen en de verhoudingen onderling spelen ook nog eens een grote rol. Als je schouders breder worden dan lijkt je taille bijvoorbeeld smaller.

Als je nu eerst eens een tijdje 3x per week een fullbody beginnersschema doet en iets boven je onderhoud gaat eten dan zal je al vrij snel een positief verschil gaan bemerken. Daarna ga je eens kijken of je weer moet cutten of niet.
 
Je hele lichaam veranderd van trainen en de verhoudingen onderling spelen ook nog eens een grote rol. Als je schouders breder worden dan lijkt je taille bijvoorbeeld smaller.

Als je nu eerst eens een tijdje 3x per week een fullbody beginnersschema doet en iets boven je onderhoud gaat eten dan zal je al vrij snel een positief verschil gaan bemerken. Daarna ga je eens kijken of je weer moet cutten of niet.
Hartelijk bedankt voor je reactie, dan zal ik dit gaan ondernemen en hopen dat het helemaal goed komt.
Mochten er meerderen zijn die hun idee kunnen delen dan hoor ik het graag.
 
Wat hierboven is gezegd! Eerst spiermassa bouwen dan cutten. Wat is btw jouw definitie van " in vorm zijn"?
 
Zoals hierboven gezegd beginnen met krachttraining. Lean bulk beginnen en goed trainen. Met geluk pak je nog wat beginnersgains mee, dan moet het wel lukken
om relatief veel spiermassa aan te komen. Vet zal je niet verliezen, maar het komt er wel beter uit te zien als een groter deel van de massa uit spier bestaat.
Daarna cutten als je echt droog wil worden.
 
Wat hierboven is gezegd! Eerst spiermassa bouwen dan cutten. Wat is btw jouw definitie van " in vorm zijn"?
Dat wanneer ik zeg maar bulk, ik niet dikker word op de plekken zoals te zien is op foto 1 met die rondingen. Als het echt kaars recht was dan zou het geen probleem zijn maar zoals het er nu uit ziet inclussief dat zandloper figuur is geen gezicht. Dus ja, samengevat dat gebied een V vorm geven en van die bollen iets stijl/recht maken snapje.

Zoals hierboven gezegd beginnen met krachttraining. Lean bulk beginnen en goed trainen. Met geluk pak je nog wat beginnersgains mee, dan moet het wel lukken
om relatief veel spiermassa aan te komen. Vet zal je niet verliezen, maar het komt er wel beter uit te zien als een groter deel van de massa uit spier bestaat.
Daarna cutten als je echt droog wil worden.

Perfect, het vet is opzich geen probleem als de massa er voor kan zorgen dat het er beter uit ziet.
 
Perfect, het vet is opzich geen probleem als de massa er voor kan zorgen dat het er beter uit ziet.
Waar wil je dan naar toe? Bear mode?
o4GlT.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Dawg
Ik zou me zelf niet prettig voelen bij dit vet%, maar ieder zijn ding natuurlijk. Op zich kun je tijdens je 'beginner gains' nog makkelijk spiergroei en vetverlies combineren. Ik zou daar gebruik van maken.
 
Ik zou me zelf niet prettig voelen bij dit vet%, maar ieder zijn ding natuurlijk. Op zich kun je tijdens je 'beginner gains' nog makkelijk spiergroei en vetverlies combineren. Ik zou daar gebruik van maken.
Hoe kan ik dit doen?
 
Ik had nog een vraag, ik heb mijn BMI berekent en er staat dat het 25.6 is, plus dat het te zwaar is voor mijn lengte. Als ik hier toch mee bulk, ben ik dan gezond genoeg om in spier aan te komen?
 
Back
Naar boven