XXL Nutrition

Marciano's Powerlog: -83kg = undefined;

Bezoekers in dit topic

Veel succes zondag! Ik zal er ook zijn als livestreamcommentator
 
Succes zondag. Misschien zie ik je nog liften dan!
 
Mooie wedstrijd gedraaid
 
En nog een verslagje typen van gisteren met een powerlift-kater. Spieren voelen stijf en voel me zelfs wat sloom. Maar wat een dag weer gisteren. Super gaaf om iedereen weer te zien liften, maar ook wat voor bizarre gewichten er af en toe weer werden getild. Ook weer wat nieuwe mensen leren kennen. Voelde me ook lekker fit, geen last van pijntjes meer en had voldoende energie over de meet. Wat een deload weekje al wel niet kan doen.
Opmerkelijk is dat al mijn openers bijelkaar mijn totaal was afgelopen zomer op de beginnerswedstrijd.

De dag begon vroeg na een zeer korte nachtrust, maar ik voelde mij wel goed. Eenmaal aangekomen voelde je de warmte en benauwdheid behoorlijk. Ik was een beetje bang dat ik me weer hetzelfde zou voelen als op de SBD, maar heb geen last van de warmte gehad.
Allereerst de standaard zaken volgens het reglement natuurlijk eerst gedaan: Kledingcheck, rackhoogtes en ingewogen op 90,8kg. Ging allemaal behoorlijk soepeltjes, echt een stuk beter dan het vorig NK.
Daarna een half uur van tevoren, rustig opwarmen voor de squat. Verliep allemaal ook al iets soepeler dan het vorig NK. Volgens zat hier niemand elkaar in de weg.
Op naar de eerste squat:

Eerste beurt: 192,5kg
Vloog echt de lucht in alsof het niks was. Op film zag het er ook nog makkelijker uit dan het voelde.

Tweede beurt: 207,5kg PR! (+2,5kg)
Ik had zelf 202,5kg in gedachte maar Jordi vond dat daar wel wat bij kon, en uiteindelijk, kon dat makkelijk. Man, die 207,5 vloog echt als een raket de lucht in. Harder voor mijn gevoel dan mijn opener.
Meteen ook een 2,5kg PR sinds december.


Derde beurt: 215kg PR! (+10kg)
Voor mezelf had ik als einddoel 212,5kg waar ik meer dan tevreden mee was, maar na mijn tweede beurt had ik het gevoel dat daar wel iets meer bij kon. Uiteindelijk was dit wel een stuk zwaarder en had er misschien nog maar een klein beetje bij gekund. Echt super blij met dit PR!

Op naar bench. Lekker opgewarmd en had nog genoeg energie over.

Eerste beurt: 132,5kg
Easy. Niks bijzonders.

Tweede beurt: 142,5kg PR! (+2,5kg)
Nog steeds soepel opzich, maar kwam wat traag van de borst. Voelde ook niet zwaar in de handen.

Derde beurt: 145kg PR! (+5kg)
Voelde echt veel sterker dan mijn 3e beurt met 140kg afgelopen december. Had nog 2,5kg bij gekund misschien.

Deadliften. Opwarmen ging prima, ook nog steeds geen tekenen van energie verlies.

Eerste beurt: 225kg
Prima. Geen probleem. Ik had nu 15kg extra nodig om op mijn doel van 600kg totaal te komen.

Tweede beurt: 240kg
In mijn ogen onnodig gefaald. Te weinig rugspanning en ik had de barbell niet goed vast waardoor ik bovenin mijn grip verloor en de lift erg veel kracht kostte. Zonde.

Derde beurt: 240kg PR (+2,5kg)
Moest me voor deze beurt echt even goed opladen, energie level ging hier wel naar beneden. Maar, de lift ging veel beter en kwam harder omhoog.
Had het niet voor minder gedaan, dus ben erg blij dat ik dit toch heb gehaald!

Totaal dus 600kg en nieuwe PR's, erg blij mee!
 
Wow, mooi man! Gewoon keiharde PR's gezet op de wedstrijd. Hoe hoog ben je uiteindelijk geëindigd?
 
Je hebt een hele mooie wedstrijd gedraaid. De PR's en je gewenste totaal zijn je gegund :)
 
Heel mooi getild! Gefeliciteerd met je pr's!
 
Thanks all!

Natty87
Heb ik jou dit keer helaas niet IRL zien tillen. Volgende keer wel weer hoop ik!

Heb even nagedacht over een volgende doel. Ik ga sowieso weer mee doen aan de SBD cup. Dat is weer een goeie 5 maanden vanaf hier. Laten we zeggen dat ik 4 volle trainingsmaanden te besteden heb, dan hoop ik toch wel uit te komen op 620kg totaal met in acht nemend dat er misschien op alle lifts een tiny bit meer in zat. 1RM's schat ik op 220(of 225)/150/250. Wellicht ietsje meer op squat dus. We kijken naarmate we vorderen hoe preciezer deze schatting wordt en hoe haalbaar dit is.
 
Heu heu, heb zelf maar even gezocht naar de einduitslag! Netjes hoor! :cool:
 
Back
Naar boven