MuscleMeat

Afvallen dmv wandelen?

Bezoekers in dit topic

ricardobiem

Cool Novice
Lid geworden
22 apr 2018
Berichten
63
Waardering
21
Vetpercentage
> 50%
Hey,

Ik vroeg mij af of wandelen een juiste manier is om calorieen te verbranden. Ik doe sinds kort aan HIIT maar wil hiernaast bewegen op dagen waarop ik vrijwel alleen maar stil zit. Is wandelen een goeie manier hiervoor?

Gr
 
Wandelen is een prima manier om wat extra kCal te verbranden.

Gewoon een rondje lopen in de pauze, of na je avond maaltijd.
 
Het lijkt me dat elke manier van inspanning calorieën verbrandt en dus automatisch kan bijdragen aan aanvallen.

aanvallen = afvallen :o
 
Laatst bewerkt:
Als je stil zit kan je ook afvallen. Gewoon minder eten dan je verbruikt. :) Ja, toch?
 
Prima manier om te beginnen met bewegen (Cardio).
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Ts geeft aan dat hij op dagen dat hij veel zit wilt beginnen met wandelen, ben er zelf groot fan van. En heb weleens in coma gelegen maar bij lange na geen 20 jaar. Wanneer ik wat wil afvallen, paar kg, wandel ik paar weken wat meer en het is voor elkaar. Hoef ik niks minder te eten en verder bijt het ook niets. Daarnaast is het ook prettig om er even tussenuit te zijn, de benen te strekken als je veel zit. Zijn er effectievere manieren? Ja. Maar ts doet al hiit en niet iedereen geeft zin in bijvoorbeeld fietsen, of dat is dan in het begin al gauw te zwaar.
 
Ik ken iemand die door ziekte en medicatie (prednison) echt enorm was aangekomen. Tegen 145-150 kilo bij 2 meter.
Intensieve inspanning was/is door ziekte niet mogelijk. Hij is langzaamaan met wandelen begonnen. Elke dag na het eten (lunch pauze op werk en na het avondeten) een half uur. Daarna het wandelen na het avondeten naar een uur gezet. Dat steevast elke dag winter of zomer regen of niet... op den duur ivm slecht weer een 2de hands cross trainer aangeschaft (max gewicht wat op zo een ding kon was nl 125 kg... :o )
Ondertussen eten aangepast naar een volwaardig ontbijt (ontbeet nooit) en grotere hoofdmaaltijden Het heeft een tijd geduurd maar 1,5 jaar later is hij 115 kg. Ondertussen deed hij wel gewoon mee met feestjes en verjaardagen en ook gewoon zijn biertje/wijntje en knabbeltje in het weekend.
Ook af en toe een pizzatje of lekker uit eten.

tldr:
Ja je kan prima afvallen met wandelen... het kan werken maar het is volhouden en vergt ook best wat doorzettingsvermogen. Maar buiten bewegen moet je ook je voeding onder de loep nemen. En lekker KT blijven doen.
 
Back
Naar boven