Fitness Seller

Wie kan me helpen om droger te worden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
26 apr 2018
Berichten
4
Waardering
0
Goedemorgen iedereen,

Dit is mijn eerste post en ik weet ook niet of ik hem onder de juiste menu heb geplaatst. Mijn vraag is als volgt: Ik wil graag droger worden nu de zomer er aan zit te komen. Hiervoor heb ik zelf een voedingsschema gemaakt. Eerst leek het schema goed te werken, maar nu ben ik bijna weer terug bij af. Even alles kort op een rijtje:

Ik ben 21 jaar
183 cm
79 kg

Voor ik begon aan mijn eigen gemaakte schema woog ik 78,6kg vetpercentage van 14,7 en een spiermassa van 63,7. Na drie weken te hebben gehad woog ik 80,6 kg vetpercentage van 13,7 en een spiermassa van 66,2. Nu ging ik gister weer op de weegschaal staan en gaf hij het volgende aan: 79,6 vetpercentage van 14,2 en mijn spiermassa was bijna met een kilo afgenomen. Dit terwijl ik het zelfde zelfgemaakte schema aan hield.

Mijn schema elke dag:
ochtend:
4 stukken speltbrood met beleg (Kipfilet, rookvlees, rosbief, pindakaas of schouderham)
1 ei

half 11
2 stukken speltbrood met beleg (Kipfilet, rookvlees, rosbief, pindakaas of schouderham)

half 1
3 stukken speltbrood met beleg (Kipfilet, rookvlees, rosbief, pindakaas of schouderham)
1 banaan

half 3
2 stukken speltbrood met beleg (Kipfilet, rookvlees, rosbief, pindakaas of schouderham)

Half 5
2 stukken speltbrood met beleg (Kipfilet, rookvlees, rosbief, pindakaas of schouderham)

half 7 avondeten (wat de pot schaft)

Voor het slapen gaan bakje kwark (500gr)

*Tussendoor handje noten.
*Na het sporten een eiwitshake.

Mijn vraag is nu: wat doe ik verkeerd of wat is er niet goed aan mijn schema? Of kan het zijn dat de weegschaal bij de sportschool niet correct werkte? Het is best frustrerend wanneer je je erg inspant, maar het resultaat achter blijft. Overigens zie ik zelf wel vooruitgang ten opzichte van het begin, maar ik wil graag sneller droog worden. overigens ga ik 3 keer per week naar de sportschool, 1 keer voetbal en 1 keer judo.

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
 
Dus...hoeveel Kcals eet je nu per dag?
 
Mijn berekening gaf aan 2700 +- Kcals
Dat weet je helemaal niet. "Wat de pot schaft" kan al een wereld van verschil maken. Verder is een weegschaal zo'n beetje het slechtste instrument om een redelijk accuraat vet % te meten.
 
Dat weet je helemaal niet. "Wat de pot schaft" kan al een wereld van verschil maken. Verder is een weegschaal zo'n beetje het slechtste instrument om een redelijk accuraat vet % te meten

Ik heb op google gezocht hoeveel kcal gemiddeld er in avondeten zitten. Het is voor mij niet mogelijk om elke dag dit precies uit te zoeken. Wat raad je dan aan voor instrument om m'n vetpercentage te meten? zo'n huidplooimeter?
 
Ik heb op google gezocht hoeveel kcal gemiddeld er in avondeten zitten. Het is voor mij niet mogelijk om elke dag dit precies uit te zoeken. Wat raad je dan aan voor instrument om m'n vetpercentage te meten? zo'n huidplooimeter?
Dan blijft het dus gewoon giswerk, want daar kan je geen gemiddelde aan hangen. Dan is het een optie om de KCals van wat je wel kunt meten te verlagen, begin eens met daar 500 Kcals vanaf te halen.

Een huidplooimeter zou al beter zijn, maar je moet wel weten wat je doet.
 
9200000046623031.jpg
 
Dan blijft het dus gewoon giswerk, want daar kan je geen gemiddelde aan hangen. Dan is het een optie om de KCals van wat je wel kunt meten te verlagen, begin eens met daar 500 Kcals vanaf te halen.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Een huidplooimeter zou al beter zijn, maar je moet wel weten wat je doet.

Oke dit zal ik gaan proberen. Wat raad je dan aan? Het brood vervangen voor rijstwafels?
Ik ga er vanuit dat de trainer in de sportschool (zelf ex bodybuilder) wel weet hoe het vetpercentage bij me kan worden opgemeten. Hij liet me dus elke keer op die weegschaal staan, maar zal wel eens vragen naar andere methodes. Bedankt in ieder geval!
 
Oke dit zal ik gaan proberen. Wat raad je dan aan? Het brood vervangen voor rijstwafels?
Ik ga er vanuit dat de trainer in de sportschool (zelf ex bodybuilder) wel weet hoe het vetpercentage bij me kan worden opgemeten. Hij liet me dus elke keer op die weegschaal staan, maar zal wel eens vragen naar andere methodes. Bedankt in ieder geval!
Hoe je het doet mag je helemaal zelf weten. Als je daarmee gemakkelijk KCals kunt minderen moet je dat gewoon doen.
 
De enige goede manier om exact te bepalen wat je binnen krijgt is wegen en bijhouden in een app zoals bijvoorbeeld "myfitnesspal" of "Fatsecret". Dan weet je exact wat je aan koolhydraten, vetten en eiwitten binnen krijgt op een dag, anders blijft het gissen en gokken.

Vervolgens begin je met je te wegen en desnoods maak je een foto van jezelf in de spiegel ter reverentie. Dan ga je aan de hand van wat zaken die je invoert in de app je aan een voorgeschreven hoeveelheid calorieën houden. Na een week of twee ga je weer op de weegschaal (bij voorkeur op hetzelfde tijdstip) en bepaal je of die hoeveelheid calorieën het gewenste effect opleveren. Zo niet, dan moet je bijstellen.

Ik ben sinds twee maand ook alles exact aan het bijhouden en de weegschaal staat hier standaard op het aanrecht als ik met voedsel bezig ben, ik laat niks meer aan het toeval over en ik merk echt dat het helpt. Het vergt alleen wel heel erg veel discipline om het vol te blijven houden want soms wordt het best wel eens vervelend dat alles iedere keer weer via de weegschaal moet, opschrijven, invoeren in de app... Maar het loont echt ;)
 
  • Like
Waarderingen: ren3
Ja ik zou ook gaan tellen groentes hoeven niet maar vlees vis pasta of rijst en dergelijke moet je zeker tellen
 
Ja ik zou ook gaan tellen groentes hoeven niet maar vlees vis pasta of rijst en dergelijke moet je zeker tellen

Als je echt niet afvalt zou ik alles tellen. Ook de groenten.

Ik tel sowieso alles. Als je je voeding trackt dan is groenten ook tellen maar een kleine moeite.
 
Je eet wel veel brood man, 13 sneeen brood per dag.
Ik weeg 93 kilo en zit nu in de cut en eet 6 plakjes brood per dag, en daarbuiten kipfilet, groenten en magere kwark en shake + avond eten.
Bij mij scheelde het een hoop toen ik brood ging minderen.
 
Je eet wel veel brood man, 13 sneeen brood per dag.
Ik weeg 93 kilo en zit nu in de cut en eet 6 plakjes brood per dag, en daarbuiten kipfilet, groenten en magere kwark en shake + avond eten.
Bij mij scheelde het een hoop toen ik brood ging minderen.
Waarom is brood minder goed dan een andere carb-bron?
 
De enige goede manier om exact te bepalen wat je binnen krijgt is wegen en bijhouden in een app zoals bijvoorbeeld "myfitnesspal" of "Fatsecret". Dan weet je exact wat je aan koolhydraten, vetten en eiwitten binnen krijgt op een dag, anders blijft het gissen en gokken.

Vervolgens begin je met je te wegen en desnoods maak je een foto van jezelf in de spiegel ter reverentie. Dan ga je aan de hand van wat zaken die je invoert in de app je aan een voorgeschreven hoeveelheid calorieën houden. Na een week of twee ga je weer op de weegschaal (bij voorkeur op hetzelfde tijdstip) en bepaal je of die hoeveelheid calorieën het gewenste effect opleveren. Zo niet, dan moet je bijstellen.

Ik ben sinds twee maand ook alles exact aan het bijhouden en de weegschaal staat hier standaard op het aanrecht als ik met voedsel bezig ben, ik laat niks meer aan het toeval over en ik merk echt dat het helpt. Het vergt alleen wel heel erg veel discipline om het vol te blijven houden want soms wordt het best wel eens vervelend dat alles iedere keer weer via de weegschaal moet, opschrijven, invoeren in de app... Maar het loont echt ;)

Maar dat is alleen in het begin toch......

Ik drink bijv. mijn melk altijd uit een shake-beker met inhoudsmaten erop.
Hoeveel Cl er in een glas kopje of whatever gaat hoef je ook maar 1x te weten.
Voor de rest weet ik onderhand wel hoeveel er in een ei, snee brood of whatever zit.

Avondeten is een ander verhaal, maar ook dat kun je na verloop van tijd ook prima inschatten.
 
Waarom is brood minder goed dan een andere carb-bron?
Dat zeg ik niet, alleen merk wel dat ik in de cut minder carbs moet nemen om resultaten te boeken.
 
Dat zeg ik niet, alleen merk wel dat ik in de cut minder carbs moet nemen om resultaten te boeken.
Dus om te cutten moet je niet het aantal boterhammen verminderen maar de hoeveelheid carbs, anders kan je geen resultaat boeken?
 
Dus om te cutten moet je niet het aantal boterhammen verminderen maar de hoeveelheid carbs, anders kan je geen resultaat boeken?
Wat loop je nou te zeveren? Ik zeg alleen dat ik vind dat hij veel brood ( carbs ) eet voor een cut, en dat het bij mij hielp om minder brood te eten, zo moeilijk is dat toch niet ?
 
  • Like
Waarderingen: Dawg
Wat loop je nou te zeveren? Ik zeg alleen dat ik vind dat hij veel brood ( carbs ) eet voor een cut, en dat het bij mij hielp om minder brood te eten, zo moeilijk is dat toch niet ?
Je geeft een ondoordacht, onvolledig en onduidelijk advies wat helemaal nergens op gebaseerd is en ik loop te ‘zeveren’? Is goed knul.
 
Back
Naar boven