MuscleMeat

Koolhydraten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ricardobiem

Cool Novice
Lid geworden
22 apr 2018
Berichten
63
Waardering
21
Vetpercentage
> 50%
Hey allemaal,

Ik ben bezig met afvallen en had een vraag over koolhydraten. Op MyFitnessPal staat dat ik ca 250 g koolhydraten per dag mag innemen. Mijn toegestane inname aan calorieën per dag is 1900.

Na het internet afgezocht te hebben, zag ik dat iemand die wilt afvallen rond de 100-150 g mag innemen. Nu vroeg ik mij af, waar moet ik me aan houden? In MyFitnessPal heb ik al mijn gegevens ingevuld: gewicht, lengte, doel.

Groet
 
Je mag van alles. De meeste volgen een bepaalde verhouding tussen eiwit-, koolhydraat- en vet even bepalen. Je kunt ook nemen als uitgangspunt ±2gr eiwit/ kg VVM, ±1-1.5 gr vet/kg VVM en de rest aanvullen met koolhydraten tot je op je totaal kcal komt. Hoe zwaar ben je eigenlijk en hoe heb je berekend dat je op 1900kcal komt. Koolhydraat & eiwit leveren 4kcal per 1 gram, vet rond de 9kcal per 1 gram.
 
Hey allemaal,

Ik ben bezig met afvallen en had een vraag over koolhydraten. Op MyFitnessPal staat dat ik ca 250 g koolhydraten per dag mag innemen. Mijn toegestane inname aan calorieën per dag is 1900.

Na het internet afgezocht te hebben, zag ik dat iemand die wilt afvallen rond de 100-150 g mag innemen. Nu vroeg ik mij af, waar moet ik me aan houden? In MyFitnessPal heb ik al mijn gegevens ingevuld: gewicht, lengte, doel.

Groet
Dit is gewoon een standaard instelling. Je kunt zelf bepalen hoeveel E/K/V je per dag wil plannen.

En die 100/150g carbs is ook weer persoonsafhankelijk.
 
Ik viel nog af op 300 + koolhydraten ofterwel te weinig totale kcal inname.
 
carbs zo hoog mogelijk houden altijd, met eiwit en vetbehoefte in acht nemend ofc
 
Hangt er vanaf waar jij je het beste bij voelt. Persoonlijk is high carb makkelijker vol te houden voor mij, omdat je je voller voelt (pasta, rijst,..) en is het dieet ook aangenamer imo
 
Back
Naar boven