Fitness Seller

Is wandelen beter als cardio voor vetverbranding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zweitens

Cool Novice
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
112
Waardering
13
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Gisteren heeft mijn vriend tijdens een zware bergwandeling van een 4 tal uur ofwel 23km maar liefst 1405 Kcal verbruikt volgens zijn Samsung Health app.

Dat zijn maar liefst 1405000 Caloriën tijdens een bergwandeling !?

Kan dit überhaupt kloppen?

Als ik bij basic fit 20 minuten tegen 11 km/h loop dan verbrand ik volgens dat toestel slechts 250-260 caloriën.

Een croissant bevat 400 caloriën.

Dan is die bergwandeling het equivalent geweest van (...) croissants.

PS: hoofdrekenen is niet het sterkste vak.;)
 
Gisteren heeft mijn vriend tijdens een zware bergwandeling van een 4 tal uur ofwel 23km maar liefst 1405 Kcal verbruikt volgens zijn Samsung Health app.


Kan dit überhaupt kloppen?

Ja kan kloppen. Een en ander afhankelijk van gewicht, leeftijd, efficiëntie etc. Ik denk dat wanneer ik een zware bergwandeling doe van 240min/23km wel 2500kcal haal.
 
Ik zou nog even kritisch kijken naar het verschil tussen kcal en cal :roflol:.

Je verbrandt namelijk 260 kcal in de gym, en niet 260 cal. Een croissant is 400 kcal en niet 400 cal.
 
Ik zou nog even kritisch kijken naar het verschil tussen kcal en cal :roflol:.

Je verbrandt namelijk 260 kcal in de gym, en niet 260 cal. Een croissant is 400 kcal en niet 400 cal.

U lijkt steeds de nagel op de kop te slaan. Danke schön ! :)

Volgens een old school IFBB pro (even zijn naam kwijt) ging hij 2 uur wandelen per dag. Veel vitamine B slikken om het metabolisme te boosten is nog een tip.

Toch vraag ik me af waarom ik geen enkele bodybuilder cardio zien doen in de gym. ???

Wat is de reden?

Verbranden we dan al teveel als we 3,5x per week in totaal ongeveer 40 ton in totaal heffen per week?

Iemand een idee hoeveel energie intens weerstandstraining kost?
 
Prof bb'ers doen wel de nodige cardio, naast het op orde hebben van voeding.
 
Laatst bewerkt:
Veel bb'ers gebruiken AAS en hebben hierdoor een torenhoog libido. Het spreekt voor zich dat er dagelijks nogal wat uurtjes bedsport beoefend wordt door deze BB'ers, bijkomende cardio is bijgevolg niet nodig.

:trollface:
 
Veel bb'ers gebruiken AAS en hebben hierdoor een torenhoog libido. Het spreekt voor zich dat er dagelijks nogal wat uurtjes bedsport beoefend wordt door deze BB'ers, bijkomende cardio is bijgevolg niet nodig.

:trollface:

Als ik zo rondkijk ik de doorsnee gym moet ik eerlijk toegeven dat hun spierstructuur bij 'bodybuilders' amper te zien is. Teveel vet rond hun armen, een gezwollen truckers gezicht.

Ik persoonlijk denk dat een IFBB pro- bodybuilder niet zijn agressie afreageert in bed maar wel in de gym.

Behalve lui denk ik dat velen die proberen al snel door de testosteron beginnen roken en dan lukt de split met cardio helaas niet meer.
 
lijkt me niet zo handig voor de spieren om 4 uur lang cardio te doen zonder een supplement ofzo.
 
jouw topics en wijsheden, man man.

Bodybuilders doen over t algemeen geen cardio direct voor of na een trainingssessie omdat

A ze beginnen te roken door de hoge test en omdat ze lui zijn

of

B cardio is ook een vorm van belasting, die ook herstel kost, en ze besteden hun tijd liever optimaal aan spiergroei in plaats van alles een beetje halfjes doen.

Kies maar welke je t meest plausibel vindt
 
Veel bb'ers gebruiken AAS en hebben hierdoor een torenhoog libido. Het spreekt voor zich dat er dagelijks nogal wat uurtjes bedsport beoefend wordt door deze BB'ers, bijkomende cardio is bijgevolg niet nodig.

:trollface:
G4P is ook cardio.
 
Leuk topic. Wel wat relpotentieel. Maar we kijken het nog even aan.
 
Arnold ging ook gewoon joggen hoor.
 
Ronnie ook.
 
Helaas, in dit geval is dit niet noodzakelijk:
Beter als cardio kan ook betekenen: beter als vorm van cardio.

Vergelijk: rijst beter als koolhydratenbron, dan is het ook niet: rijst beter dan koolhydratenbron.

Uw liefde voor de Nederlandse taal wordt gewaardeerd!
 
Helaas, in dit geval is dit niet noodzakelijk:
Beter als cardio kan ook betekenen: beter als vorm van cardio.

Vergelijk: rijst beter als koolhydratenbron, dan is het ook niet: rijst beter dan koolhydratenbron.

Uw liefde voor de Nederlandse taal wordt gewaardeerd!
:exactly:Of je moet van mening zijn dat wandelen niet tot cardio gerekend mag worden. :D
 
Helaas, in dit geval is dit niet noodzakelijk:
Beter als cardio kan ook betekenen: beter als vorm van cardio.

Vergelijk: rijst beter als koolhydratenbron, dan is het ook niet: rijst beter dan koolhydratenbron.

Uw liefde voor de Nederlandse taal wordt gewaardeerd!
Nee, na een vergrotende trap volgt altijd dan: dan / als | Genootschap Onze Taal
Dus het is altijd 'beter dan' en 'even goed als', ongeacht de context.
 
In deze hangt het helemaal af van het gebruik in de zinsopbouw van het woord cardio. Als wandelen cardio is zou "als" gebruikt worden want er is geen overtreffende trap, maar ts gebruikt wandelen als iets anders naast cardio dus is het "dan" vanwege de overtreffende trap (beter). Puur en alleen naar de titel kijkend kunnen jullie beide gelijk hebben, kijkend naar de betekenis van de vraag in het topic heeft imnewhere gelijk.
 
Laatst bewerkt:
In deze hangt het helemaal af van het gebruik in de zinsopbouw van het woord cardio. Als wandelen cardio is zou als gebruikt worden, maar ts gebruikt wandelen als iets anders naast cardio dus is het dan.
Je redenering klopt. Maar dan had TS beter kunnen schrijven: 'Is wandelen beter als vorm van cardio voor vetverbranding?' Zo als het er nu staat lijkt het net alsof wandelen en cardio twee verschillende dingen zijn. Maar als TS dit zou hebben bedoelt, dan nog steeds de vraag: beter dan wat?
 
Je redenering klopt. Maar dan had TS beter kunnen schrijven: 'Is wandelen beter als vorm van cardio voor vetverbranding?' Zo als het er nu staat lijkt het net alsof wandelen en cardio twee verschillende dingen zijn. Maar als TS dit zou hebben bedoelt, dan nog steeds de vraag: beter dan wat?
Ja klopt ook. Daarom maakt het eerste bericht van ts dit gelijk duidelijk. Beter dan (cardio) rennen op een loopband, en had ts dit ook in de titel moeten gebruiken.
 
Back
Naar boven