AndroidHealthClinic

Bestelbus, nieuw of gebruikt voor goedkoopste km (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
13.029
Waardering
7.138
Op zoek naar een nieuwe bestelbus, rij nu in een Jumper en bevalt zeer goed en moet nog een 2e bus erbij. Deze zal zo'n 50.000 km per jaar gaan rijden.
Heb een nieuwe Jumper op het oog voor 19.500 euro met korting, 29% korting actie is gaande wat het interessant maakt. Aan de andere kant heb je voor 7000 een Jumper uit 2011 met rond de 100.000 op de teller.

Met welke bus zal ik de komende 5 jaar het voordeligst uit zijn, een nieuwe of een van 7000 euro met rond de 100.000 op de teller?

Heb geen interesse in andere merken, gaat even om deze vergelijking.
 
Zou toch ook even bedenken dat misschien Euro 6 verplicht wordt in steden voor bestelbussen. Over 5 jaar is die uit 2011 dik 12 jaar oud. Dan elke werkdag nog 250 km rijden. Zou lekker nieuwe kopen. ook voor gemoedsrust.
 
Een franse auto zou ik gewoon nieuw kopen idd.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Met welke bus zal ik de komende 5 jaar het voordeligst uit zijn, een nieuwe of een van 7000 euro met rond de 100.000 op de teller?

Ik denk dat de bus uit 2011 met een ton voordeliger zal zijn dan de nieuwe (afschrijving).

Aantoonbaar zijn beurtjes gehad.........
En je moet ook wel wat geluk hebben.
 
ik zou voor nieuw gaan ,

wie weet heeft er zo'n wegpiraat aka mega tokkie zoals ik in die tweedehandse bus gereden
 
HDI motoren zijn wel uitstekend. Boxer heeft distributieketting. Jumper heeft die dan vast ook. Is wel een plusje.
 
Toch geen interesse?
Fiat Ducato Pro Edition

Check die korting :eek:

Blijkbaar hebben niet alleen Citroën en Peugeot deze korting. Ducato is in principe dezelfde auto maar met een eigen motor.
Ik heb uiteindelijk de Boxer nu nieuw gekocht met deze 29% korting. Als deze aanbieding er niet was dan werd het een goede gebruikte maar denk dat ik er geen spijt van ga hebben. Toch als je er direct een nodig hebt moet je maar afwachten welke varianten voorradig zijn. Naar wens bestellen is hij pas in september leverbaar. Stond nog een "luxere" uitvoering voor 19.500 en die maar genomen. Is een werkbus dus hoef er geen franjes aan, hij moet juist geld op gaan leveren.

Als het niet bevalt of door omstandigheden deze auto moet verkopen over 3 jaar is het verlies zeer beperkt hoop ik, geloof dat zeer jong gebruikte bussen nu voor deze nieuwprijs worden aangeboden op internet. Benieuwd wat zo'n bestelbus dan over 3 jaar nog waard is met 100.000 op de teller. Tenzij deze "korting" dus gewoon een jarenlange verkapte nieuwprijs gaat worden heb ik nu nog het gevoel een voordeeltje te hebben gehad.
 
Blijkbaar hebben niet alleen Citroën en Peugeot deze korting. Ducato is in principe dezelfde auto maar met een eigen motor.
Ik heb uiteindelijk de Boxer nu nieuw gekocht met deze 29% korting. Als deze aanbieding er niet was dan werd het een goede gebruikte maar denk dat ik er geen spijt van ga hebben. Toch als je er direct een nodig hebt moet je maar afwachten welke varianten voorradig zijn. Naar wens bestellen is hij pas in september leverbaar. Stond nog een "luxere" uitvoering voor 19.500 en die maar genomen. Is een werkbus dus hoef er geen franjes aan, hij moet juist geld op gaan leveren.

Als het niet bevalt of door omstandigheden deze auto moet verkopen over 3 jaar is het verlies zeer beperkt hoop ik, geloof dat zeer jong gebruikte bussen nu voor deze nieuwprijs worden aangeboden op internet. Benieuwd wat zo'n bestelbus dan over 3 jaar nog waard is met 100.000 op de teller. Tenzij deze "korting" dus gewoon een jarenlange verkapte nieuwprijs gaat worden heb ik nu nog het gevoel een voordeeltje te hebben gehad.

Was een paar jaar geleden ook al die korting op Peugeot en Citroën bedrijfswagens, gewoon een verkoop trucje wat blijkbaar zeer goed werkt.
 
Was een paar jaar geleden ook al die korting op Peugeot en Citroën bedrijfswagens, gewoon een verkoop trucje wat blijkbaar zeer goed werkt.

Ja, vooral als je nu je 2 jaar oude Boxer met 45k op de teller voor deze prijs probeert te verkopen en niks van korting af weet.
Cookies op AutoTrack
 
Back
Naar boven