AndroidHealthClinic

Tips gezocht! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Strijdend

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2018
Berichten
64
Waardering
8
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Hallo,

Ik ben sinds 10dagen geleden denk echt serieus begonnen met fitness. Al een maand ongeveer bezig met letten op eten en ook al wat eerder proeflessen bij sportscholen gevolgd maar ben nu dus echt begonnen.

Ik ben 1.87 ongeveer en weeg nu 69.5 (echte ecto)

Mijn trainingsschema bestaat uit 2 sessies, om de dag ga ik naar de sportschool.
Sessie 1: borst, schouder, triceps
Sessie 2: rug, biceps, benen, buik
Ik weet nog niet exact de oefeningen die ik doe(de namen) voor elke spiergroep doe ik 3 oefeningen, allemaal 3x 15.

Ik eet iedere dag tussen de 3.900 en 4400 calorien. Ik eet vaak:

Als ik opsta gelijk 4 broodjes met pindakaas, banaan en melk.
Daarna weer 4 broodjes met kipfilet l
Daarna weer 4 broodjes met pindakaas of kipfilet.
Neem bijna iedere dag nog wel een proteinshake/kwark/weightgainer.
Avondeten wat de pot schaft, 2 a 3 borden.
Daarna kwark met granola of havermout.
Appel gaat er ook iedere dag in met nog een extra banaan.
Nu heb ik ongeveer altijd wel 4k gehaald en anders vul ik dat nog aan met melk, proteinrepen, extra kwark etc.

Wat denken jullie ervan?
 
Hallo,

Ik ben sinds 10dagen geleden denk echt serieus begonnen met fitness. Al een maand ongeveer bezig met letten op eten en ook al wat eerder proeflessen bij sportscholen gevolgd maar ben nu dus echt begonnen.

Ik ben 1.87 ongeveer en weeg nu 69.5 (echte ecto)

Mijn trainingsschema bestaat uit 2 sessies, om de dag ga ik naar de sportschool.
Sessie 1: borst, schouder, triceps
Sessie 2: rug, biceps, benen, buik
Ik weet nog niet exact de oefeningen die ik doe(de namen) voor elke spiergroep doe ik 3 oefeningen, allemaal 3x 15.

Ik eet iedere dag tussen de 3.900 en 4400 calorien. Ik eet vaak:

Als ik opsta gelijk 4 broodjes met pindakaas, banaan en melk.
Daarna weer 4 broodjes met kipfilet l
Daarna weer 4 broodjes met pindakaas of kipfilet.
Neem bijna iedere dag nog wel een proteinshake/kwark/weightgainer.
Avondeten wat de pot schaft, 2 a 3 borden.
Daarna kwark met granola of havermout.
Appel gaat er ook iedere dag in met nog een extra banaan.
Nu heb ik ongeveer altijd wel 4k gehaald en anders vul ik dat nog aan met melk, proteinrepen, extra kwark etc.

Wat denken jullie ervan?

Welkom!

Een echte ecto dat valt wel meer hoor, ik woog minder dan 60kg op ongeveer dezelfde lengte, dus je mag zeker niet klagen denk ik.

Als je wilt groeien, dan zou ik eerder het aantal herhalingen in je setjes naar beneden halen tussen de 8-10x en dan dus op iets zwaarder gewicht dan je nu doet met de 15x.

Qua voeding eet je in elk geval ogenschijnlijk genoeg, meet je progressie niet alleen op de weegschaal, maar ook in centimeters met een meetlint en zo nu en dan je vetpercentage, dan kun je veel beter sturen in je voeding ook.
 
Dankjewel!
Mijn sportschool raad 3x 15 aan moet ik hem dan ongelijk gaan geven en me eigen gang gaan? Oefeningen zoals een stang voor me borst kan ik niet eens 1x 15
 
Dankjewel!
Mijn sportschool raad 3x 15 aan moet ik hem dan ongelijk gaan geven en me eigen gang gaan? Oefeningen zoals een stang voor me borst kan ik niet eens 1x 15

Als je je eigen gang zou zijn gegaan dan had je hier niet om advies gevraagd. Het kan overigens helemaal geen kwaad om de eerste paar maanden op 3x15 bekend te worden met alle oefeningen, de uitvoer etc., teneinde in een later stadium zo min mogelijk te voldoen aan de randvoorwaarden die garant staan voor blessures. Maar voor de meest ideale omstandigheden omtrent spiergroei en het aankomen in vetvrije massa, zul je het beste resultaat boeken met een 3x8-10 indeling van de sets.

Als sidenote wil ik je nog meegeven dat het gros van de mensen die in een gym werkt, zelf vaak niet eens fatsoenlijk een oefening weten uit te voeren, laat staan dat ze jou kunnen voorzien van degelijk advies waar je op de lange termijn iets aan hebt. Doch dat gezegd hebbende, is het advies om te beginnen met 3x15 helemaal zo gek nog niet, mits je daarbij goed let op de ontwikkeling van je techniek, houding etc.
 
Is het niet zo dat je met beduidend minder herhalingen minder kans hebt op een slechte uitvoering? Dat is dacht ik deels de reden waarom veel beginners methodes sets van 5 reps hanteren.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Hou je je voeding ook echt bij?
Dus weeg je alles af en bereken je het aantal kcal echt?

als je rijst/pasta eet weeg je het ongekookt of gekookt af en hoeveel reken je dan per 100 gram?
Ongekookt bevat het nl 350 kcal per 100 gram en gekookt 110-125 kcal per 100 gram...
Niet dat ik zeg dat je een fout maakt.. maar het zou kunnen.
 
Ik eet dan bijvoorbeeld Risotto. Dan scan ik die code op de verpakking van Knorr en staat er dat 1 portie 580 calorien is (ook al is een portie wat ik eet 99% zeker meer dan wat hun een portie vinden) als ik dan 2 of 3 borden eet tel ik het gewoon als 1190 calorien zegmaar.
 
Je weet dus absoluut niet wat je echt eet....

Start eerst eens met goed bijhouden... want als je dit gokt kan je zo al 300 kcal lager zitten...
 
Waarom zoveel brood ? Vervang bijv je “ lunch “ wat neem ik aan brood is door bijv pasta met tonijn / zalm of kip ..

Rijst met groente en kip is ook Een optie

Bovenstaande kun je goed preppen en 2 / 3 min in magnetron en eten maar

Probeer ook wat afwisseling te vinden want geloof me er is echt meer dan boterham met kipfilet / pindakaas en kwark
 
vind het trainigsschema ook maar niks.
 
Waarom zoveel brood ? Vervang bijv je “ lunch “ wat neem ik aan brood is door bijv pasta met tonijn / zalm of kip ..

Rijst met groente en kip is ook Een optie

Bovenstaande kun je goed preppen en 2 / 3 min in magnetron en eten maar

Probeer ook wat afwisseling te vinden want geloof me er is echt meer dan boterham met kipfilet / pindakaas en kwark

Waarom zou hij per se maaltijden moeten preppen? Niks mis met brood.
 
Waarom zou hij per se maaltijden moeten preppen? Niks mis met brood.

Oh nee zeker niets mis met brood pren , ik zou echter meer afwisselen en ik denk als hij in gewicht moet aankomen de topic starter meer heeft aan een volwaardige maaltijd dan boterhammen .

Waarom ik over preppen begon is vaak dat men het argument heeft “ geen tijd om een warme maaltijd te eten “ tussen de middag
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Uiteindelijk komt het gewoon neer op bijhouden wat je écht eet en zorgen dat je macro's kloppen.
 
Oh nee zeker niets mis met brood pren , ik zou echter meer afwisselen en ik denk als hij in gewicht moet aankomen de topic starter meer heeft aan een volwaardige maaltijd dan boterhammen .

Waarom ik over preppen begon is vaak dat men het argument heeft “ geen tijd om een warme maaltijd te eten “ tussen de middag

Ok dan zijn we het eens :) Dacht even dat je bij de anti-brood-brigade hoorde.
 
Ok dan zijn we het eens :) Dacht even dat je bij de anti-brood-brigade hoorde.
download.jpeg
 
Back
Naar boven