AndroidHealthClinic

Is dit een goed schema voor een 15 jarige? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Opzich is full body 3x per week beter, vorm technische voor een true beginner.
Daarnaast is het schema wel opgeblazen, voelt als te veel oefeningen. Maar gl none the less als je em door zet.
 
Ik doe sinds september aan fitness dus true beginner ben ik ook niet maar ervaring is wat anders.
 
Ik doe sinds september aan fitness dus true beginner ben ik ook niet maar ervaring is wat anders.

Beginner ben je tot en met je bepaalde kracht stats hebt gehaald.
Als je;

140 KG Squat
100 KG Bench
180 KG Deadlift
60 KG OHP
90 KG Barbell Row

Doet, dan ben je geen beginner meer.
Anyways, je schema is acceptabel. Kan een stuk beter, kijk maar eens naar het linkje van steks.
 
Ik heb nu het 5x5 schema. Is dit schema ook goed als je een zwakke rug hebt(ben daar ook al voor naar fysio geweest omdat ik daardoor een verkeerde houding aanleer)?
 
Ik heb nu het 5x5 schema. Is dit schema ook goed als je een zwakke rug hebt(ben daar ook al voor naar fysio geweest omdat ik daardoor een verkeerde houding aanleer)?

Ik heb een scoliose/lordose en een hernia in m'n onderrug gehad en ik volg een soortgelijk schema :)
Mits goede uitvoering ga je geen problemen krijgen. Je verstevigd je rug natuurlijk alleen maar.
 
Beginner ben je tot en met je bepaalde kracht stats hebt gehaald.
Als je;

140 KG Squat
100 KG Bench
180 KG Deadlift
60 KG OHP
90 KG Barbell Row

Doet, dan ben je geen beginner meer.
Anyways, je schema is acceptabel. Kan een stuk beter, kijk maar eens naar het linkje van steks.

Dan blijf ik voor de rest van mn leven beginner. Kom nooit aan 180 DL.
 
oke dankjewel! vind het eigenlijk moeilijk voorstellen om met 3 oefeningen per keer sterker te worden.
 
Ik was niet van plan iets met die piekfases enzo te gaan doen gewoon 2,5 kilo per keer erbij doen en als het niet lukt gewoon op hetzelfde gewicht blijven tot het wel lukt alleen die extra oefeningen leken me wel iets.
 
Ik weet niet of ik dit in dit topic moet vragen maar ik eet niet super gevarieerd(bij mn moeder wel alleen bij mn vader iets minder) moet ik hiervoor extra supplementen gaan gebruiken? ik kwam deze tegen en die leken me wel wat. Professional Pack
 
oke dankjewel! vind het eigenlijk moeilijk voorstellen om met 3 oefeningen per keer sterker te worden.
Wat je als beginner denkt dat effectief is, is vaak juist totaal onzinnig. Dat je op jouw leeftijd eigenwijs bent kan ik begrijpen, maar besef je dat we je deze adviezen niet voor niets geven.
Ik weet niet of ik dit in dit topic moet vragen maar ik eet niet super gevarieerd(bij mn moeder wel alleen bij mn vader iets minder) moet ik hiervoor extra supplementen gaan gebruiken? ik kwam deze tegen en die leken me wel wat. Professional Pack
Als je je geld graag weggooit mag je het ook gewoon naar mij overmaken.
 
Oké dan wacht ik daar nog even mee.
 
oke dankjewel! vind het eigenlijk moeilijk voorstellen om met 3 oefeningen per keer sterker te worden.

Ter informatie en motivatie.

Ik heb een zoon van 16 (68-70kg) die nu zo sinds zijn 15e serieus bezig is.
Hij oefent met name op het leren doen van de muscle up.

Hij doet verder "maar" 4 oefeningen om sterker op te worden:

1. Trap Bar deadlifts, sets van 8-10 met 110-115kg
2. Chins, 30xlichaamsgewicht en 4-5 reps met 25-30kg extra gewicht.
3. Weighted Dips, 8x30kg
4. Glute Ham Raises, sets van 10 met een schijf van 10kg voor z'n borst.

P.S. hij ziet er uit als een gespierd adonisje inmiddels!

En ja dus, vooral met een beperkt aantal (effectieve) oefeningen zul je snel sterker en massiever worden vanwege de totale focus van mentale en fysieke energie.

Laat je vooral niets wijs maken door zogenaamde personal trainers op sportscholen die beweren dat je 4-6 oefeningen per spiergroep moet doen en je daar dan een schema voor geven met bijna alleen maar zinloze energie verspillende isolatie-oefeningen op belachelijke machines.


P.S. P.S.

Hij groeit prima op een 'normaal' voedingspatroon van ontbijt met zachtgekookte eitjes, bruinbrood, pindakaas, melk, karnemelk, avondeten met vlees en groente, fruit, noten.
 
Laatst bewerkt:
Oké dankjewel voor de informatie.
 
Back
Naar boven