XXL Nutrition

Nieuw schematje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Slipstream

Cool Novice
Lid geworden
12 mrt 2018
Berichten
65
Waardering
5
Lengte
1m73
Massa
60kg
Hallo,

Ik heb van afgelopen week een nieuw schematje gekregen in de gym.
Trekt het ergens op of is het totaal fout?
Telkens 3 sets van 12 reps. Oefeningen zijn per 2 gebundeld.


Opwarmen doe ik met 10min bend over rows
1: chestpress (met schouders liggend op een fitnessbal zodat mn rug glutes abs en benen ook wat moeten doen)
2: push ups (from hell)

1: lat pulldown
2: low row met trx

1: cable triceps extention
2: dumbbell curls

1: leg press (machine)
2: seated leg curl (machine)

1: side plank (+ bend)
2: jack knives

1: slee duwen (knieen tegen borst optrekken)
2: battle rope, 3 x 1minuut (20sec alternating waves, 20sec doubble waves, 20 sec outside cirkels)

Ik merk alleszins dat het minder intensief is als mn vorige schematje. Ik ben niet helemaal uitgeteld als ik buitenkom, maar voel wel meer spierpijn (ik krijg mn glas nie meer aan mn mond bij wijze van spreken).
 
Ik las op een bal en was al out. Maar de rest van het schema trekt ook op niks. Tenzij je gewoon wat wil bewegen.

Dat je meer spierpijn hebt komt doordat je nu andere oefeningen doet.

Als je wil dat je benen ook wat doen ,ga dan benen trainen. Die bal gaat niks voor je benen doen.
 
Laatst bewerkt:
En dan te bedenken dat iemand hier gewoon voor betaald krijgt :') Zo intens slecht.
 
Ok.... lol
Kunnen jullie dan mss ook vertellen wat er mis is en waarom?
Ivm 'de bal', dit is toch zowieso zwaarder als gewoon op een bankje liggen en daar dumbbells pressen... dus waarom is dit niet ok?
 
Ok.... lol
Kunnen jullie dan mss ook vertellen wat er mis is en waarom?
Ivm 'de bal', dit is toch zowieso zwaarder als gewoon op een bankje liggen en daar dumbbells pressen... dus waarom is dit niet ok?

Ga eens kijken in de stickies die rffnck gepost heeft. Daar ga je meer aan hebben dan aan de clown uit te hangen op zo een bal.

Die bal is een modeverschijnsel en gaat je geen beter resultaat opleveren dan gewoon te benchen of gewoon dumbbell press.

Zal je zelfs minder resultaat opleveren dan het op de gewone manier te doen.
 
Wat voor gym zit je als je dit voorgeschoteld krijgt? :roflol:
 
1: chestpress (met schouders liggend op een fitnessbal zodat mn rug glutes abs en benen ook wat moeten doen)

Jammer dat ze de deadlifts terwijl je op een balance board staat niet hebben toegevoegd.
 
Jammer dat ze de deadlifts terwijl je op een balance board staat niet hebben toegevoegd.

Of op die bal. Sta je lekker hoog en doe je terwijl ook nog hoogtetraining.
 
"Opwarmen doe ik met 10min bend over rows"

Diepe buiging hiervoor. Hoe doe je dit tien minuten? zelfs met een lege barbell lijkt me dit een lastig verhaal
 
Het is idd een 'vrouwengym' waar veel sporters komen om te herstellen of op een andere manier te trainen dan hun standaartsport. Er zitten dan ook geen echte bodybuilders zoals jullie.

Wat is er dan mis met de spierpijn die ik bereik? Ik dacht dat dat de basis van krachttraining was, je spieren herstellen na een 'overbelasting'
Of is er dan een verschil in de spierpijnen? Of wat moet ik dan proberen te bereiken?

De bend over rows doe ik op een roeimachine, niet te veel gewicht erop en dan volledig naar voor totdat de hendel helemaal tegen het toestel zit en dan volle kracht naar achter met rechte rug en ellebogen tegen mn lijf...
 
Wat is er dan mis met de spierpijn die ik bereik? Ik dacht dat dat de basis van krachttraining was, je spieren herstellen na een 'overbelasting'
Of is er dan een verschil in de spierpijnen? Of wat moet ik dan proberen te bereiken?

Lees de topics eens die ik postte, om te beginnen. Je hebt nog veel te leren, want dit zijn pure fabeltjes.
 
Als je wilt weten wat spierpijn is (Delayed Onset Muscle Soreness)
Zie: The Science of Sore - DOMS explained • Stronger by Science
Een goed gevoel, pomp, spierpijn zijn allemaal geen indicatoren dat je massa gaat bouwen.

Het is niet zo dat alle schema's die afwijken van wat wij als normaal zien slecht zijn.
(Oke in dit geval wel, dit is echt waardeloos)
Wij (proberen) gewoon op de meest effectieve manier te trainen, niet eens voor bodybuilding maar ook gewoon voor fitness in het algemeen.

Om zo "effectief" mogelijk spiermassa op te bouwen is een schema met lineaire progressie handig voor beginners.
Via progressive overload op compound oefeningen kan je makkelijk spiermassa aanzetten en sterker worden.
De oefeningen in jou schema lenen zich daar niet goed voor, zijn ook geen geweldige (effectieve) oefeningen en ik zie zo goed als geen compound oefeningen terug komen.
 
Laatst bewerkt:
Ga ik vanavond zeker nog eens doornemen want ik snap er idd de ballen van...
 
Hoe weet ik dan wanner een oefening effectief is? Want ik wil wel wat stabilteit en flexibiliteit in behouden en niet gewoon gewichten drukken (zoals de bicepscurls die er nu wel inzitten)
 
Hoe weet ik dan wanner een oefening effectief is? Want ik wil wel wat stabilteit en flexibiliteit in behouden en niet gewoon gewichten drukken (zoals de bicepscurls die er nu wel inzitten)

Verschilt.
Als je eerst 8 kilometer kan hardlopen en daarna 10 kilometer kan hardlopen ben je beter geworden.
Als je eerst 1 minuut kan planken en nu 2 minuten kan planken ben je beter geworden.
Als je eerst 3x5x100 kan bankdrukken en nu 3x5x110 kan bankdrukken ben je beter geworden.
 
Back
Naar boven