Fitness Seller

Hulp met mijn voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
12 sep 2016
Berichten
6
Waardering
0
Goedemiddag allemaal,

Nu ben ik 82 kg (1.85 m lang) , en dit vind ik een mooi gewicht om 'serieus te gaan trainen'. Ik kom net van een lange vakantie, waar ik veel verkeerd heb gegeten en niet intensief heb gesport, dus wil eerst in de cut.

Ik fitness 4x in de week. Ik heb voor mijzelf deze voedingschema opgesteld, en vroeg mij af wat jullie mening hierover is. Dit is namelijk de eerste keer dat ik een voedingschema heb opgesteld voor mijzelf, en ben benieuwd wat de 'pro's ' hiervan denken.

vnk0mg.png


Note: heb thaise wokgroenten niet kunnen vinden in de site, dit hoort bij mijn avondeten. 100 kcal, 16g carbs, 0.4 vet, weinig eiwit.

2220 kcal total
76,4 g vet (687kcal in mijn dieet)
151 g eiwit (604kcal in mijn dieet)
207g carbs (764kcal in mijn dieet )

Bedankt !!!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Zou alleen ook wat fruit eten.
 
Eet je helemaal geen vis of staat dat gewoon niet in je huidige schema?
 
Je schema ziet er best aardig uit. Qua kcal geloof ik best dat je erop zult afvallen en op basis van de resultaten kun je hierop sturen.

Qua EKV is het ook in orde, mits je een gemiddeld tot hoog vet% hebt (Meer dan 15) en je calorietekort niet al te groot is (500).

Heb je een relatief laag vet% (en is je calorie tekort relatief groot bvb 800), zou ik iets lager in carbs gaan en hoger qua eiwitten.

Je behoefte lijkt mij rond de 2800-3000 te liggen. Dus het kcal tekort zal rond de 600-800 liggen. Wellicht is het alleen al daarom goed om 25g hoger te gaan qua eiwitten en 25g lager qua koolhydraten (100 kcal).

Fruit eten heeft veel gezondheidsvoordelen (en voor je cut geen nadelen zolang kcal en EKV gelijk blijven). Je kunt beter de Brinta bij je ontbijt vervangen voor een banaan en een sneetje brood bij je lunch bijvoorbeeld vervangen voor een appel of sinaasappel.

Het zo af en toe eten van vis zoals sardientjes, zalm of makreel is ook aan te bevelen vanuit een gezondheidsperspectief. Dat hoeft niet dagelijks, maar zo 2x per week zou het aan te bevelen zijn om bijvoorbeeld een portie noten weg te laten en deze kcal op te vullen met bovengenoemde.
 
Ik zou eiwit wat verhogen

Jammer dat je geen fan bent van vis. Ik eet veel forel. Geweldige voedingswaarde !! Check maar eens

Mocht je interesse hebben voor goedkope forel en ultra vers. Pm me
 
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie adviezen. Ik ben het erg eens met de fruit en vis adviezen, maar ik ben geen voorstander van het eten van fruit in het Westen. Als ik die keiharde rechte bananen zie... ben vaak te vinden in Azie, als je ziet hoe een échte banaan er uit hoort te zien..

Ik ben nu rond de 80 kilo kilo. Ik wil nog even cutten, en daarna een paar maanden gaan bulken. Ik zit echter te twijfelen hoe ik een bulkdieet in elkaar moet zetten.
Ik vraag mij af of het goed genoeg is om (grotere) porties te eten van wat ik nu eet, met eventueel wat fruit en vis toegevoegd zoals hierboven aangegeven.

Als voorbeeldje, in theorie dus, zou het goed genoeg zijn voor een bulk om niet 2 maar 4 broodjes te eten? en zo doorgaan met het vergroten van de porties (uiteraard berekend!) tot ik de juiste macros bereik ?

Iemand die mij hierover kan adviseren? Ik ga bulken voor de eerste keer, ik vind mijn huidige dieet super lekker en handig om voor te bereiden, dus wil hier lekker aan sticken zover mogelijk.
 
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie adviezen. Ik ben het erg eens met de fruit en vis adviezen, maar ik ben geen voorstander van het eten van fruit in het Westen. Als ik die keiharde rechte bananen zie... ben vaak te vinden in Azie, als je ziet hoe een échte banaan er uit hoort te zien..

Ik ben nu rond de 80 kilo kilo. Ik wil nog even cutten, en daarna een paar maanden gaan bulken. Ik zit echter te twijfelen hoe ik een bulkdieet in elkaar moet zetten.
Ik vraag mij af of het goed genoeg is om (grotere) porties te eten van wat ik nu eet, met eventueel wat fruit en vis toegevoegd zoals hierboven aangegeven.

Als voorbeeldje, in theorie dus, zou het goed genoeg zijn voor een bulk om niet 2 maar 4 broodjes te eten? en zo doorgaan met het vergroten van de porties (uiteraard berekend!) tot ik de juiste macros bereik ?

Iemand die mij hierover kan adviseren? Ik ga bulken voor de eerste keer, ik vind mijn huidige dieet super lekker en handig om voor te bereiden, dus wil hier lekker aan sticken zover mogelijk.

Wat is dat voor onzin. ik eet geen bananen want ze zijn te recht. Eet je dan ook geen komkommers? Die zijn ook te recht degene die te krom zijn komen de winkel niet in.
 
Wat is dat voor onzin. ik eet geen bananen want ze zijn te recht. Eet je dan ook geen komkommers? Die zijn ook te recht degene die te krom zijn komen de winkel niet in.
ga je ook nog mijn politieke voorkeur en mijn schoenmaat bepalen :D Ik had liever antwoord op mijn vraag gehad dan zon opmerking
 
ga je ook nog mijn politieke voorkeur en mijn schoenmaat bepalen :D Ik had liever antwoord op mijn vraag gehad dan zon opmerking

Als jij zo geen opmerkingen wil dan kan je best niets op een forum posten.
 
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie adviezen. Ik ben het erg eens met de fruit en vis adviezen, maar ik ben geen voorstander van het eten van fruit in het Westen. Als ik die keiharde rechte bananen zie... ben vaak te vinden in Azie, als je ziet hoe een échte banaan er uit hoort te zien..

Ik ben nu rond de 80 kilo kilo. Ik wil nog even cutten, en daarna een paar maanden gaan bulken. Ik zit echter te twijfelen hoe ik een bulkdieet in elkaar moet zetten.
Ik vraag mij af of het goed genoeg is om (grotere) porties te eten van wat ik nu eet, met eventueel wat fruit en vis toegevoegd zoals hierboven aangegeven.

Als voorbeeldje, in theorie dus, zou het goed genoeg zijn voor een bulk om niet 2 maar 4 broodjes te eten? en zo doorgaan met het vergroten van de porties (uiteraard berekend!) tot ik de juiste macros bereik ?

Iemand die mij hierover kan adviseren? Ik ga bulken voor de eerste keer, ik vind mijn huidige dieet super lekker en handig om voor te bereiden, dus wil hier lekker aan sticken zover mogelijk.

Tot op heden is het niet bewezen dat maaltijden verspreiden beter of slechter is dan grote porties in een keer te eten.
Het belangrijkste is dat je juiste hoeveelheid calorieën binnenkrijgt en daarnaast de goede macro's hanteert.

Zodra je in de bulk gaat aim je voor een surplus van 500 kcal boven je onderhoud. Met de cut zit je hier meestal 500 onder.
Bij de transitie moet je niet in een keer 1000 calorieën erbij gooien maar elke week verhogen met 200-300 kcal.
Kijk elke week wat het met jouw gewicht doet en monitor je progressie in de spiegel en pas op basis hiervan jouw keuzes aan.
Kom je te snel aan in vet? --> Minder kcal intake of focus op meer cardio. Groei je niet genoeg? --> Verhoog dan de kcal's nog wat sneller.

Omdat je ook per week langzaam opbouwt raakt je lichaam eraan gewend om meer te eten.
Hierdoor hoef je dus ook niet de focus te leggen op 4 broodjes naar binnenstoppen in plaats van 2.
Het voldoende kunnen eten zou uit zichzelf al goed moeten komen.
 
Back
Naar boven